Strona 1 z 1

[Fotorelacja] Naprawa anteny elektrycznej – połączenia paska zębatego z ostatnim elementem masztu.

PostNapisane: 19 lut 2015, 16:19
przez Lowiec
Naprawa połączenia paska zębatego
z batem anteny elektrycznej
Xedos 6

Dokument opisuje sposób naprawy – wymiany skorodowanego połączenia paska napędowego mechanizmu wysuwania i chowania elektrycznej anteny z jej metalowym batem. Oczywiście problemów z nieprawidłowo działającą anteną jest kilka i należy je rozwiązywać w przewidziany dla nich sposób.
Rozwiązanie połączenia paska zębatego i bata anteny zakłada, że pasek jest w całości, bat nie jest krzywy a silnik działa. U mnie połączenie wykonane oryginalnie zwyczajnie skorodowało powodując rozłączenie połączenia i brak reakcji na włączanie i wyłączanie radia czyli wysuwanie i chowanie anteny. O ile mogła się jeszcze wysunąć to schować już nie dała rady.
Potrzebne narzędzia:
 Szczypce do pierścieni Segera, najlepiej łamane,
 Klucz 10,
 Dwie pary kombinerek,
 Śrubokręt krzyżakowy
 Farba/klej dwuskładnikowy
 Pilnik/piłka do metalu

Głównym problemem naprawy tego połączenia jest znalezienie odpowiedniego elementu łączącego wypustki szczytowego bata anteny z zębami paska zębatego. Fabrycznie jest to wykonane z tulejki z cienkiej blachy i zaciśnięte na tych elementach. Naprawa polega więc na odtworzeniu tej tulejki . Oczywiście nie może być ona za gruba gdyż musi się schować bez oporów w przedostatni segment bata anteny. Któregoś razu wpadły mi w ręce przelotki montowane na szczytówkach wędek. W sklepie wędkarskim kupiłem przelotkę na szczytówkę o długości ok. 14mm i średnicy 3-4mm. (trochę czasu minęło od naprawy więc szczegółów nie pamiętam – zawsze można elementy zabrać i dobrać odpowiednią przelotkę).

2013-06-29 13.00.25.jpg


Antenę trzeba wymontować z auta:
 odłączyć kostkę z przewodami zasilającymi oraz wtyczkę kabla antenowego,
 odkręcić stożek ozdobny z błotnika,
 odkręcić śrubę mocującą antenę w bagażniku,
 odłączyć wężyk odpływowy.
Następnie należy rozmontować antenę na części pierwsze:
 Odkręcić obudowę,
 Odkręcić osłonę paska zębatego,
 Wysunąć z obudowy całość bata anteny,
 Odkręcić na szczycie anteny walec zabezpieczający
 Wyciągnąć szczyt anteny.
Piłką i pilnikiem z przelotki zrobiłem rurkę:

2013-07-02 01.17.31.jpg


Rurkę zacisnąłem na wypustach szczytowego elementu bata anteny oraz na końcu paska zębatego napędu. Z paska odciąłem kilka ząbków tak by wykonać połączenie na „nieużywanym” początku paska:

2013-07-02 01.35.56.jpg
2013-07-02 01.40.39.jpg

2013-07-02 01.56.53.jpg


Połączenie zabezpieczyłem farbą i „zalałem” klejem:

2013-07-03 10.25.00.jpg


Całość poskładać w odwrotnej kolejności.
Do auta podłączam antenę jako wysuniętą, włączam radio/wyłączam i po schowaniu montuję już bezpośrednio do auta. Koszt naprawy to coś koło 3 złotych, ze dwie godziny pracy. Nowa antena w serwisie 165 – oczywiście z niezabezpieczoną przed korozją tulejką.

Manual jest także dostępny w pdf na gdysku spod adresu w mojej stopce.

Re: [Fotorelacja] Naprawa anteny elektrycznej – połączenia paska zębatego z ostatnim elementem maszt

PostNapisane: 19 lut 2015, 17:58
przez zambo88
no i bardzo ciekawe jak bd cieplo to musze w mojej zobaczyc co ja boli :D