Przeróbka reflektorów na Bixenon
1, 2
Witam koledzy, stary mój post z pytaniem o pasujący do mazdy mechanizm bixenonu został usunięty, ale już sobie poradziłem z tym.
Poniżej zrobię fotorelację z przeróbki.
Należy dodać, że było z tym trochę rzeźby, ale uporałem sie z tym w jeden wieczór, po robocie
Ale złożyłem lampy tak koło 1 w nocy...
Aha.
Taka przeróbka ma tyle wspólnego z legalnością, co żarówka xenonowa wsadzona do tej lampy. Więc jeśli ktoś to zrobi to na własną odpowiedzialność.
Oczywiście spokojnie można wsadzić w to zwykłą żarówkę H1 i będzie to już bihalogen
Poniżej zrobię fotorelację z przeróbki.
Należy dodać, że było z tym trochę rzeźby, ale uporałem sie z tym w jeden wieczór, po robocie
Ale złożyłem lampy tak koło 1 w nocy...
Aha.
Taka przeróbka ma tyle wspólnego z legalnością, co żarówka xenonowa wsadzona do tej lampy. Więc jeśli ktoś to zrobi to na własną odpowiedzialność.
Oczywiście spokojnie można wsadzić w to zwykłą żarówkę H1 i będzie to już bihalogen
Ostatnio edytowano 24 lis 2013, 12:10 przez iten83, łącznie edytowano 1 raz
czekam z niecierpliwością, bo od dawna mi chodzi ten pomysł po głowie tylko się cały czas zastanawiam nad legalnością
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Na początku trzeba oczywiście wyjąć lampy. Zapewne wiecie jak to zrobić, no i da się je wyjąć bez ściągania zderzaka.
Lampy trzeba rozkleić. Ja użyłem do tego opalarki. Trzeba trochę cierpliwości. Podgrzałem lampę na łączeniu, delikatnie podważając szkło i udało się je odspoić bez uszkodzenia.
Generalnie tak wygląda lampa w Xedzie.
Wiele osób pisząc na forum mówi o słabych światłach. Powodem słabego świecenia są wypalone odblaski w soczewkach.
Oto jak to wyglądało u mnie:
Więc do dzieła.
Aby odkręcić soczewkę z lampy trzeba odkręcić śrubkę na krzyżak i 1 nakrętkę na klucz nasadowy 8. Trzeba też kręcić śrubą do ustawienia soczewki, żeby jej mocowanie zeszło z tej śruby.
Tak wygląda kompletny układ: odblask i soczewka.
Po zdjęciu soczewki ukazał się taki widok:
I tu nastąpiła przerwa w przeróbce, ponieważ postanowiłem zregenerować te odblaski, bo szkoda było ich tak zostawiać.
Wysłałem je do firmy Pana Huberta Cugiera.
http://www.regeneracja-hc.com/
Bardzo polecam, wszystko odbyło sie szybko i miło.
Po regeneracji odblask i wyglądają tak:
No bajka
Kiedy odblaski były u regeneracji miałem trochę czasu na zajęcie się samymi lampami.
Okazało się, że soczewki były zakurzone, wyglądały jakby były zaparowane. Tak samo jak odblaski oryginalnych świateł długich.
I jedne i drugie umyłem zwykłą wodą z płynem.
Dla porównania, oto jak wygląda umyty i nie umyty odblask od długich:
Różnica jest ogromna.
Miałem też czas skołować mechanizmy chowania przysłony.
Jako że w komorze silnika xedosa nie ma miejsca właściwie na nic, to w lampach jest tak samo. Dlatego postanowiłem założyć mechanizm, który by miał elektromagnes sterujący przysłoną ułożony za soczewką.
Popatrzyłem na różne soczewki i zakupiłem soczewy z Audi A6.
Tak to wygląda.
Zasada działania jest taka: Jak przysłona nie jest schowana to mamy światła mijania (krótkie), a jak się schowa to są drogowe (długie).
Krótkie:
Długie:
Żeby dopasować te przysłony trzeba było trochę przemodelować stelaż soczewki.
No i usunąć oryginalną przysłonę.
Popatrzyłem, pomierzyłem i zrobiłem to tak:
Po dopasowaniu wyszło coś takiego:
Musiałem opiłować trochę obudowę elektromagnesu, bo za dużo wystawał. Cała przysłona trzyma się na ścisk dzięki śrubom mocującym odblask do soczewki.
Samą przysłonę trzeba tak ustawić, żeby linia odcięcia była dokładnie w połowie wysokości odbłyśnika
Całość wygląda tak:
A tak to wygląda z perspektywy żarówki
Jako że w lampie jest mało miejsca to trzeba było je wygospodarować na wystający elektromagnes. Ja użyłem opalarki i drewnianej rękojeści od pilnika. Nagrzałem plastik tam, gdzie brakowało miejsca i zrobiłem odpowiednie wklęśnięcie, dołek.
Żeby elektromagnes działał kiedy trzeba, należy dolutować kabelki do minusa i plusa żarówki od oryginalnych długich.
Ma być to połączenie równoległe. (po prostu wpinamy się w kable).
Kiedy upewnimy się, że jest dostatecznie dużo miejsca żeby soczewka mogła się pochylać zależnie od obciążenia, składamy lampę i kleimy szybę.
Później regulacja pochylenia wg. wcześniej pomierzonych ustawień na ścianie albo u diagnosty i cieszymy się światłami
Jak nie zapomnę to zrobię fotki jak to świeci.
Dodam, że same mijania świecą 2 razy mocniej, dzięki regeneracji. Ale jak włączymy długie, to mamy jak w dzień
Lampy trzeba rozkleić. Ja użyłem do tego opalarki. Trzeba trochę cierpliwości. Podgrzałem lampę na łączeniu, delikatnie podważając szkło i udało się je odspoić bez uszkodzenia.
Generalnie tak wygląda lampa w Xedzie.
Wiele osób pisząc na forum mówi o słabych światłach. Powodem słabego świecenia są wypalone odblaski w soczewkach.
Oto jak to wyglądało u mnie:
Więc do dzieła.
Aby odkręcić soczewkę z lampy trzeba odkręcić śrubkę na krzyżak i 1 nakrętkę na klucz nasadowy 8. Trzeba też kręcić śrubą do ustawienia soczewki, żeby jej mocowanie zeszło z tej śruby.
Tak wygląda kompletny układ: odblask i soczewka.
Po zdjęciu soczewki ukazał się taki widok:
I tu nastąpiła przerwa w przeróbce, ponieważ postanowiłem zregenerować te odblaski, bo szkoda było ich tak zostawiać.
Wysłałem je do firmy Pana Huberta Cugiera.
http://www.regeneracja-hc.com/
Bardzo polecam, wszystko odbyło sie szybko i miło.
Po regeneracji odblask i wyglądają tak:
No bajka
Kiedy odblaski były u regeneracji miałem trochę czasu na zajęcie się samymi lampami.
Okazało się, że soczewki były zakurzone, wyglądały jakby były zaparowane. Tak samo jak odblaski oryginalnych świateł długich.
I jedne i drugie umyłem zwykłą wodą z płynem.
Dla porównania, oto jak wygląda umyty i nie umyty odblask od długich:
Różnica jest ogromna.
Miałem też czas skołować mechanizmy chowania przysłony.
Jako że w komorze silnika xedosa nie ma miejsca właściwie na nic, to w lampach jest tak samo. Dlatego postanowiłem założyć mechanizm, który by miał elektromagnes sterujący przysłoną ułożony za soczewką.
Popatrzyłem na różne soczewki i zakupiłem soczewy z Audi A6.
Tak to wygląda.
Zasada działania jest taka: Jak przysłona nie jest schowana to mamy światła mijania (krótkie), a jak się schowa to są drogowe (długie).
Krótkie:
Długie:
Żeby dopasować te przysłony trzeba było trochę przemodelować stelaż soczewki.
No i usunąć oryginalną przysłonę.
Popatrzyłem, pomierzyłem i zrobiłem to tak:
Po dopasowaniu wyszło coś takiego:
Musiałem opiłować trochę obudowę elektromagnesu, bo za dużo wystawał. Cała przysłona trzyma się na ścisk dzięki śrubom mocującym odblask do soczewki.
Samą przysłonę trzeba tak ustawić, żeby linia odcięcia była dokładnie w połowie wysokości odbłyśnika
Całość wygląda tak:
A tak to wygląda z perspektywy żarówki
Jako że w lampie jest mało miejsca to trzeba było je wygospodarować na wystający elektromagnes. Ja użyłem opalarki i drewnianej rękojeści od pilnika. Nagrzałem plastik tam, gdzie brakowało miejsca i zrobiłem odpowiednie wklęśnięcie, dołek.
Żeby elektromagnes działał kiedy trzeba, należy dolutować kabelki do minusa i plusa żarówki od oryginalnych długich.
Ma być to połączenie równoległe. (po prostu wpinamy się w kable).
Kiedy upewnimy się, że jest dostatecznie dużo miejsca żeby soczewka mogła się pochylać zależnie od obciążenia, składamy lampę i kleimy szybę.
Później regulacja pochylenia wg. wcześniej pomierzonych ustawień na ścianie albo u diagnosty i cieszymy się światłami
Jak nie zapomnę to zrobię fotki jak to świeci.
Dodam, że same mijania świecą 2 razy mocniej, dzięki regeneracji. Ale jak włączymy długie, to mamy jak w dzień
Ostatnio edytowano 24 lis 2013, 23:48 przez iten83, łącznie edytowano 1 raz
ale kosa takie światła, dasz radę wykonać jeszcze jedną taką przeróbkę? chętnie przygarnę i zapłacę ile trzeba. jak chcesz się podjąć tematu to pisz PW.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Jeszcze przed 2 miesiącami bym Ci zrobił, ale teraz zmieniłem pracę i robię do 18. Serio, nie miałbym już ochoty...
Ale jak masz dryg do majsterkowania to sam to ogarniesz.
Mam pytanko do moderatora: czy da się zrobić tak, żeby na końcu posta ze zdjęciami nie wyświetlało tej listy załączników?
Ale jak masz dryg do majsterkowania to sam to ogarniesz.
Mam pytanko do moderatora: czy da się zrobić tak, żeby na końcu posta ze zdjęciami nie wyświetlało tej listy załączników?
a możesz wypisać szczegółowo listę potrzebnych części i narzędzia jakie są potrzebne?
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Więc tak:
potrzeba lamp od xeda.
Soczewek o takiej konstrukcji przesłon jakich ja użyłem. (bo inne się nie zmieszczą).
Opalarki, albo piekarnika.
Szlifierki kątowej.
Wkrętarki i wiertła na średnicę śrubki mocującej soczewkę do odblasku.
Śrubokręty gwiazdkowe i płaskie.
Klucze nasadowe i płaskie.
Taśmę izolacyjną.
Akcesoria do lutowania.
To chyba tyle.
A i dużo chęci i cierpliwości
Dopisano 24 lis 2013 23:55:
Fotki z drogi.
Krótkie
I długie
Na zdjęciach tego nie widać bo robiłem komórką, ale na prawdę świecą genialnie.
potrzeba lamp od xeda.
Soczewek o takiej konstrukcji przesłon jakich ja użyłem. (bo inne się nie zmieszczą).
Opalarki, albo piekarnika.
Szlifierki kątowej.
Wkrętarki i wiertła na średnicę śrubki mocującej soczewkę do odblasku.
Śrubokręty gwiazdkowe i płaskie.
Klucze nasadowe i płaskie.
Taśmę izolacyjną.
Akcesoria do lutowania.
To chyba tyle.
A i dużo chęci i cierpliwości
Dopisano 24 lis 2013 23:55:
Fotki z drogi.
Krótkie
I długie
Na zdjęciach tego nie widać bo robiłem komórką, ale na prawdę świecą genialnie.
Dobra robota, wrzuciłem do fotorelacji .
siegu, oznacz jeszcze wątek jako fotorelacja
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Jak wygląda lampa po tym zabiegu? Obwódka soczewki oryginalnej została jakoś przerobiona?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Dzięki chłopaki za oznaczenie jako fotorelacja
Delikatne nacięcie pierścienia mocującego soczewkę do stelaża nie wpłynęło na nią w żaden sposób. Drugiej już aż tak nie nacinałem. Okazało się że nie było potrzeby nacinać jej aż tak daleko.
A z zewnątrz lampa wygląda tak jakby nic z nią nie było robione.
Efekt widać dopiero po włączeniu długich
Delikatne nacięcie pierścienia mocującego soczewkę do stelaża nie wpłynęło na nią w żaden sposób. Drugiej już aż tak nie nacinałem. Okazało się że nie było potrzeby nacinać jej aż tak daleko.
A z zewnątrz lampa wygląda tak jakby nic z nią nie było robione.
Efekt widać dopiero po włączeniu długich
Kawal dobrej roboty no i efektpewnie tez zadowolajacy
Wielkie graty
Wielkie graty
X E D O S 6
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
- Od: 19 maja 2012, 07:54
- Posty: 753 (2/2)
- Skąd: Kościan okolice
- Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205
Fajna robota
Zastanawiałem się nad podobną sprawą przy użyciu takiego zestawu
http://allegro.pl/bi-xenon-soczewki-ang ... 14999.html
Tylko zastanawia mnie czy znajdzie to zastosowanie w lampie w której jest soczewka... czy to tylko do lamp bez soczewek – chodzi o sposób regulacji lampy potem...
Zastanawiałem się nad podobną sprawą przy użyciu takiego zestawu
http://allegro.pl/bi-xenon-soczewki-ang ... 14999.html
Tylko zastanawia mnie czy znajdzie to zastosowanie w lampie w której jest soczewka... czy to tylko do lamp bez soczewek – chodzi o sposób regulacji lampy potem...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Siemka, użyłem właśnie takiego zestawu do mojego poprzedniego auta. W Roverze 416 jest zwykły odblask na żarówkę h7. Te soczewki są pod zwykły odblask. Przyglądałem się jakby coś takiego założyć do Mazdy, ale nie ma jak tego założyć. Trzeba by wywalić oryginalną soczewkę i przymocować jakoś do jej stelaża...
Aha. Ten zestaw co podałeś ma 1 wadę. Ma dedykowane żarówki. A jedna kosztuje 50zł.
Inne zestawy tego typu mają żarówki H1, ale z kolei nie mają ringów CCFL...
Co do regulacji takich zestawów to te soczewki pochylają się razem z oryginalnym odblaskiem, więc wszystko ładnie się obniża.
Montując trzeba tylko pamiętać, żeby były one tak ustawione, żeby linia odcięcia była poziomo.
W zestawie są pierścienie ustalające na H4, H7 i H1, które określają pozycję soczewki, Ale pomimo nich możliwe jest jej delikatne obrócenie i wtedy linia odcięcia nie jest pozioma.
Aha. Ten zestaw co podałeś ma 1 wadę. Ma dedykowane żarówki. A jedna kosztuje 50zł.
Inne zestawy tego typu mają żarówki H1, ale z kolei nie mają ringów CCFL...
Co do regulacji takich zestawów to te soczewki pochylają się razem z oryginalnym odblaskiem, więc wszystko ładnie się obniża.
Montując trzeba tylko pamiętać, żeby były one tak ustawione, żeby linia odcięcia była poziomo.
W zestawie są pierścienie ustalające na H4, H7 i H1, które określają pozycję soczewki, Ale pomimo nich możliwe jest jej delikatne obrócenie i wtedy linia odcięcia nie jest pozioma.
Ostatnio edytowano 29 lis 2013, 12:23 przez iten83, łącznie edytowano 1 raz
Też to zauważyłem właśnie...
A lepiej to świeci niż soczewka ori mazdy?
Chciałbym gdzieś to zobaczyć jak wygląda wiązka światła z tych soczewek (ale nie z aukcji a od kogoś niezależnego)
Można coś porzeźbić w lampach lub użyć odbłyśnika od długich ostatecznie (tak sobie głośno myślę)
A lepiej to świeci niż soczewka ori mazdy?
Chciałbym gdzieś to zobaczyć jak wygląda wiązka światła z tych soczewek (ale nie z aukcji a od kogoś niezależnego)
Można coś porzeźbić w lampach lub użyć odbłyśnika od długich ostatecznie (tak sobie głośno myślę)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Powiem tak, Przed regeneracją odblasków w xedosie to te zestawy z Rovera świeciły dużo lepiej.
Ale po regeneracji świecą tak samo, albo może nawet słabiej od Xedosa.
Najpierw zregeneruj odblaski, umyj soczewki i zobacz co z tego wyjdzie.
Jak chcesz zobaczyć jak to świeci w Roverze, to wpadnij do mnie, bo mam jeszcze to auto.
Tu masz kilka fotek jak ja to zrobiłem. Moje wpisy to truten23.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=685612#685612
Dopisano 29 lis 2013 11:50:
Z resztą, jak byś kiedyś miał nie jeździć autem przez jakiś czas, to w sumie mogę Ci zrobić takie lampy.
Ale to musiałbym się tym zająć w jakąś sobotę...
Ale po regeneracji świecą tak samo, albo może nawet słabiej od Xedosa.
Najpierw zregeneruj odblaski, umyj soczewki i zobacz co z tego wyjdzie.
Jak chcesz zobaczyć jak to świeci w Roverze, to wpadnij do mnie, bo mam jeszcze to auto.
Tu masz kilka fotek jak ja to zrobiłem. Moje wpisy to truten23.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=685612#685612
Dopisano 29 lis 2013 11:50:
Crenshaw napisał(a):<prosze>
ale kosa takie światła, dasz radę wykonać jeszcze jedną taką przeróbkę? chętnie przygarnę i zapłacę ile trzeba. jak chcesz się podjąć tematu to pisz PW.
Z resztą, jak byś kiedyś miał nie jeździć autem przez jakiś czas, to w sumie mogę Ci zrobić takie lampy.
Ale to musiałbym się tym zająć w jakąś sobotę...
Panowie, jak będzie trzeba to właśnie kupiłem 2 komplet reflektorów do Xeda i będę żonce rzeźbił, albo Bixa i regeneracja odbłyśnika, albo jak się zmieszczą radiatory to wrzucę soczewki led Koito. Niestety same krótkie, bo bi-led nie wejdzie.
Pochwalę się relacją, a 2 komplet lamp będzie na sprzedaż, no chyba że się ktoś chętny znajdzie, to mogę od razu 2 komplet machnąć, jak już wprawę będę miał
Pochwalę się relacją, a 2 komplet lamp będzie na sprzedaż, no chyba że się ktoś chętny znajdzie, to mogę od razu 2 komplet machnąć, jak już wprawę będę miał
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6