Kontrolka hamulca recznego + kontrolka przepalonej zarowki – update + foto

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez prozi » 30 sie 2005, 00:41

Witam,

Po pierwsze, umiem korzystac z opcji "szukaj", lecz zadnz z podanych objawow nie jest dokladnie takim samym jak u mnie :P

Objawy:
Przy wciśnięciu pedału hamulca, zapala się kontrolka hamulca recznego + kontrolka przepalonej żarówki (ta bezpośrednio nad kontrolka hamulca ręcznego – nie mam pewności bo nie posiadam instrukcji obsługi, więc jak by ktoś miał w jakimś zrozumiałym języku np. Ang)

Dodatkowe żeczy:
Jakiś matoł nie mógł sobie poradzić z instalacją i podpiął na krótko przewodem czujnik wciśniecia pedału hamulca z instalacją przy tylnej lampie <killer> . Było także zainstalowane kiedyś 3 światło stopu, zostały same kabelki, więc je radośnie wyciąłem. Płyn hamulcowy jest mniej więcej w 2/3 stanu, obydwie żarówki stopu świecą jak wściekłe :D

Możliwe rozwiązania:
Za duży/ za mały opór lub inny parametr w instalacji stopu, walnięty któryś z czujników ABS, teoretycznie tester wyżucił, że wywalony jest PT czujnik, ale po sprawdzeniu oporu na kostce na nadkolu wygląda na to, że jest git(jeden i drugi mają około 1 ohma).

Jest to mocno irytujące.
I na koniec sakramentalne pytanie:
Co o tym sądzicie ?

UPDATE !!
Klocki mają jakies 3 tyg, wcześniej było to samo, płyn hamulcowy uzupełniony do MAX,

To nie kontrolka hamulca ręcznego tylko jakas inna ostrzegawcza, dla ułatwienia identyfikacji FOTO poniżej:
Obrazek
Ostatnio edytowano 30 sie 2005, 13:48 przez prozi, łącznie edytowano 2 razy
Prozi
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 01:46
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: AR 156

Postprzez Briareos » 30 sie 2005, 11:36

Hmm... może spięte masz to kablem bo było coś podobnego jak tu:
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13819

Nie wiem jak to jest w Xedosie, ale jak masz osobną kontrolkę ABS to ona powinna się zapalić przy wykryciu awarii w systemie, nie kontrolka ręcznego. No tudzież obie na raz. Skasuj błędy ABSu i sprawdź czy wrócą.
Skoro żarówki palą to być może czujka która je sprawdza odżyła i zdurniała – masz troszkę zakombinowane w instalacji, także przyczyna może nie być oczywista. Jeśli wciśnięcie pedału hamulca na postoju też daje ten efekt to możesz się pobawić i sprawdzić czy odpięcie czujnika wciśnięcia pedału coś zmieni. Tudzież wyjęcie obu żarówek stop na moment. Acha – dobrze zaizolowałeś ten obcięty kabel 3 światła? Nie zwiera jakoś przypadkiem?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez sołtys » 30 sie 2005, 12:00

prozi napisał(a):Przy wciśnięciu pedału hamulca, zapala się kontrolka hamulca recznego


jeżeli tak sie dzieje tylko w trakcie jazdy to dolej płynu do max ja tak miałem dolałem i jest ok przyczyna klocki nie pierwszej młodości.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez prozi » 30 sie 2005, 21:49

Czyżby nikt nie miał innych pomysłów ?
Prozi
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 01:46
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: AR 156

Postprzez Briareos » 30 sie 2005, 22:56

Nie odpisałeś nawet na pytania...
Czemu to wg. ciebie nie jest kontrolka ręcznego, ta czerwona? Masz może jeszcze jedną, takie P w kółeczku też? Jeśli tak to ta z wykrzyknikiem będzie w takim razie oznaczać problem z instalacją hamulcową – normalnie to ona wskazuje zbyt niski poziom płynu hydraulicznego w zbiorniczku.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez prozi » 30 sie 2005, 23:08

Briareos napisał(a):Nie odpisałeś nawet na pytania...
Czemu to wg. ciebie nie jest kontrolka ręcznego, ta czerwona? Masz może jeszcze jedną, takie P w kółeczku też? Jeśli tak to ta z wykrzyknikiem będzie w takim razie oznaczać problem z instalacją hamulcową – normalnie to ona wskazuje zbyt niski poziom płynu hydraulicznego w zbiorniczku.


Sorka, masz racje....

Odpowiadam na pytania.
Tak mam p w kółeczku po drugiej stronie zegarów, jak pisałem w update płynu jest na MAX, klocki wymienione nedawno. Co do deinstalacji 3 światła stop, to wszystko jest poizolowane. Chyba tylko masy zapomniałem przeczyścić, z tym że światła świecą OK i mam wrażenie, że nie ma żadnych przebić względnie masa nigdzie nie zwiewa. Wyjęcia żarówek jeszcze nie testowałem, a odcięcie czujnika powoduje tylko tyle, że światła się nie zapalają i z tego co pamiętam (testowane wcześniej) to kontrolki zapalają się tak czy inaczej. Dodam, że sytuacja pojawia się tylko przy wciśnieciu pedału hamulca. Po jego puszczeniu kontrolki gasnął.
Prozi
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 01:46
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: AR 156

Postprzez Briareos » 31 sie 2005, 00:02

Jeśli po odłączeniu czujnika pedału nadal się zapala kontrolka, to powiedziałbym że uwaliło czujnik poziomu płynu i się zrobił zbyt wrażliwy (włącza go już ubytek spowodowany zadziałaniem pompy). Na wszelki jednak wypadek spróbuj jeszcze wyjąć te żarówki (dziwi mnie ta przeróbka instalacji)...
To że zapalają się obie lampki to jest normalne – wskaźnik uszkodzenia żarówek robi za zapasową kontrolkę awarii układu hamulcowego (poza tym ta kontrolka też jest objęta sprawdzaniem czy się żarówka nie spaliła) – ale skoro świecą obie, to znaczy że źródłem sygnału jest właśnie czujnik poziomu płynu. Jego działanie jest proste – zwiera do masy. Pogrzeb tam w okolicy zbiornika i może go znajdziesz – to go odłącz na moment i sprawdź czy wtedy się zapalą kontrolki. Myślę że się nie zapalą :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez prozi » 31 sie 2005, 00:11

Briareos napisał(a):Jeśli po odłączeniu czujnika pedału nadal się zapala kontrolka, to powiedziałbym że uwaliło czujnik poziomu płynu i się zrobił zbyt wrażliwy (włącza go już ubytek spowodowany zadziałaniem pompy). Na wszelki jednak wypadek spróbuj jeszcze wyjąć te żarówki (dziwi mnie ta przeróbka instalacji)...


Podałem nie pełną informację, nie tyle co odłączyłem czujnik, a kabelek który jest przeciągnięty na sam koniec auta, do świateł stopu.
Co do przeróbki to pewnie któryś kabelek w oryginalnej instalacji poszedł na emeryturę i z tąd ta przeróbka.

Jutro sprawdzę żarówki, jeszcze raz czujnik przy pedale hamulca i czujnik w zbiorniczku płynu hamulcowego i dam znać co i jak. Jak mógłbym dorwać poprzedniego właściciela to bym go <killer> za doprowadzenie auta do takiego stanu, ale za to ex-właściciel był KOZAk, 8 głośników conajmniej 2 wzmacniacze, zmieniareczki i inne takie (wnioskuję po pozostałościach w instalacji auta) a nie mógł porządnie takiej pierdoły naprawić.
Prozi
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 01:46
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: AR 156

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6