Strona 1 z 1

Brak oświetlenia (licznik, postojowe, tablicy rejestracyjnej i przeciwmgielnego)

PostNapisane: 17 gru 2011, 12:23
przez furman
Przywitam się ładnie, bo to mój pierwszy post na forum :)

Witam!

I mam nadzieję, że nie zdubluję tematu :)

A teraz do sedna:

W czwartek kupiłem Xedosa 1,6 z 1996 roku. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Blachy zdrowe, ogólnie auto dość zadbane. Silnik jak dla mnie wystarczająco mocny. Wiadomo – jakiś łącznik czy tuleja zawsze się znajdzie do wymiany ale wszystko powoli doprowadzę do stanu na tip-top :)

W samochodzie nie działa:
– podświetlenie licznika i konsoli środkowej (diody od kierunków nawiewu świecą).
– Nie świecą się przednie światła postojowe
– z tyłu brakuje podświetlenia tablicy i przeciwmgielnego.

Bezpieczniki sprawdzone i z nimi wszystko jest ok.
Chciałbym posprawdzać masy tylko powiedzcie gdzie ich szukać :)
Oczywiście mas do elementów wymienionych wyżej.


Czekam na sugestie i opis rozmieszczenia mas :)

Rozwiązanie:
Panowie... Gafę strzeliłem okropną <glupek2>
Okazało się, że jednak jeden jedyny bezpiecznik był spalony... Wymiana rozwiązała wszystkie problemy z oświetleniem Mazdy :)
Lokalizacja: Komora silnika, po zdjęciu osłony puszki trzeba jeszcze zdjąć gumową osłonę dwóch bezpieczników 15A :)
Swoją drogą dziwnie jest to rozwiązane, żeby jeden bezpiecznik odpowiadał za tyle niepowiązanych ze sobą elementów <co?>

Re: Gdzie masy i problem czerwonych kontrolek...

PostNapisane: 17 gru 2011, 12:31
przez Marek 161BD081
masa na elementach zazwyczaj jest dobra – to nie PF126p ;)

PostNapisane: 17 gru 2011, 12:57
przez furman
Masa zazwyczaj jest... Ale może gdzieś się poluzowała, albo ktoś nie dokręcił przy wymianie czegokolwiek wcześniej :)

PostNapisane: 18 gru 2011, 13:36
przez Wojtek
furman napisał(a): Ale może gdzieś się poluzowała, albo ktoś nie dokręcił przy wymianie czegokolwiek wcześniej

hm... troszke duzo tych punktow "braku masy" :|

moze masz kilka roznych przyczyn tych usterek...
potrzebujesz miernik i krok po kroku spawdzaj napiecia na drodze do zarowek...

moze to wcale nie punkty masowe?

PostNapisane: 18 gru 2011, 13:46
przez Tubi
A bezpieczniki w komorze sprawdzone?

PostNapisane: 18 gru 2011, 13:48
przez Wojtek
Tubi napisał(a):A bezpieczniki w komorze sprawdzone?

jak nie byly, to miernikiem sprawdzi (brak zasilania) i sie cofnie do skrzynki... ;)

PostNapisane: 18 gru 2011, 15:15
przez furman
Wojtek napisał(a):potrzebujesz miernik i krok po kroku spawdzaj napiecia na drodze do zarowek...

Tak chyba będę musiał zrobić...

Tubi napisał(a):A bezpieczniki w komorze sprawdzone?

Oczywiście ;) Wszystkie bezpieczniki jakie udało mi się zlokalizować w instrukcji obsługi zostały sprawdzone :)

PostNapisane: 19 gru 2011, 22:39
przez tadziol
furman napisał(a):W samochodzie nie działa:
– podświetlenie licznika i konsoli środkowej (diody od kierunków nawiewu świecą).
– Nie świecą się przednie światła postojowe
– z tyłu brakuje podświetlenia tablicy i przeciwmgielnego.

moje sugestie:
uszkodzony regulator jasności deski rozdzielczej i zegarów np.pod wpływem błędnego podłączenia radia do ori wiązki mazdy
postoje przednie-raczej spalone żarówki
podświetlenie tablicy i p-mgielne....zacząłbym od sprawdzenia wiązki przy zawiasie pokrywy bagażnika czy aby nie jest połamana.

PostNapisane: 22 gru 2011, 00:26
przez bartekl
tadziol napisał(a):podświetlenie tablicy i p-mgielne....zacząłbym od sprawdzenia wiązki przy zawiasie pokrywy bagażnika czy aby nie jest połamana.


na 95% racja mi mrugalo poswietlenie tablicy musialem robic z tymi kabelkami , pozornie nie wygladaly na uszkodzone, ale jeden byl zlamany .

PostNapisane: 26 gru 2011, 00:59
przez furman
Panowie... Gafę strzeliłem okropną <glupek2>
Okazało się, że jednak jeden jedyny bezpiecznik był spalony... Wymiana rozwiązała wszystkie problemy z oświetleniem Mazdy :)
Lokalizacja: Komora silnika, po zdjęciu osłony puszki trzeba jeszcze zdjąć gumową osłonę dwóch bezpieczników 15A :)
Swoją drogą dziwnie jest to rozwiązane, żeby jeden bezpiecznik odpowiadał za tyle niepowiązanych ze sobą elementów <co?>

PostNapisane: 2 sty 2012, 20:41
przez Tubi
furman napisał(a):Panowie... Gafę strzeliłem okropną <glupek2>
Okazało się, że jednak jeden jedyny bezpiecznik był spalony... Wymiana rozwiązała wszystkie problemy z oświetleniem Mazdy :)
Lokalizacja: Komora silnika, po zdjęciu osłony puszki trzeba jeszcze zdjąć gumową osłonę dwóch bezpieczników 15A :)
Swoją drogą dziwnie jest to rozwiązane, żeby jeden bezpiecznik odpowiadał za tyle niepowiązanych ze sobą elementów <co?>


A nie mówiłem ? :)

PostNapisane: 2 sty 2012, 21:07
przez furman
Prawda, prawda... Gdzieś mi umknął...
Ale pod ten bezpiecznik jest podpiętych tyle mas, że masakra!
Po wsadzeniu radia do Xeda wszystko wydawało się super...
Jednak po włączeniu postojówek radio się wyłączało, a bezpiecznik się palił! <co?>
Oczywiście traciłem całe oświetlenie wnętrza i inne żarówki wymienione wyżej.
Radio dostało osobną masę i na razie wszystko działa jak należy <spoko>

PostNapisane: 9 kwi 2013, 09:48
przez LAJCIK29
Ja tez dziś wymienialem tenże właśnie bezpiecznik i zastanawia mnie dość mocno to ze nie są one umieszczone w skrzynce tak jak reszta <co?>