Naprawa panelu nawiewu (FOTORELACJA) (CA)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wujekkuna » 5 mar 2011, 17:15

Witam,
od jakiegoś czasu miałem problem z działaniem nawiewu, mianowicie nie działało stopniowanie siły nawiewu. Pogrzebałem i okazało się, że wewnątrz całego mechanizmu jest mała blaszka, która jest osadzona na plastikowych "bolcach". Z czasem owe bolce wyrabiają się i blaszka odpada ze swojego miejsca.

Bardzo łatwo to naprawić, wystarczy poodkręcać kilka śrubek i dostać sie do wnetrza regulatora siły nawiewu.

Obrazek

#1 to blaszka
#2 miejsce po którym blaszka ma wędrować w zależności od położenia.

Kiedy ustawimy sławetną blaszkę na swoim miejscu, wystarczy ją przykleić np. super glue.


Obrazek

Wystarczy poskręcać i delektować się ciepłym, bądź zimnym powietrzem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 22:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Fedu » 6 mar 2011, 11:57

Problem był już poruszany wielokrotnie ale nikt z nas nie zrobił fotorelacji. Foto owej blaszki wstawiłem na forum ale nie pamiętam gdzie. Proponuję wrzucić ten temat do działu "Najczęściej zadawanych pytań". Dobrze że ktoś to w końcu zrobił bo wiele osób o to pyta :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Wojtek » 9 mar 2011, 10:25

Fedu napisał(a):Problem był już poruszany wielokrotnie ale nikt z nas nie zrobił fotorelacji. Foto owej blaszki wstawiłem na forum ale nie pamiętam gdzie. Proponuję wrzucić ten temat do działu "Najczęściej zadawanych pytań".


Juz jest w Fotorelacjach i DIY :)

dziekujemy autorowi za wysilek... ta fotorelacja na pewno pomoze wielu forumowiczom :D
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17391 (107/439)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez wujekkuna » 19 kwi 2011, 22:39

Żadna tam wielka fotorelacja, ale mam nadzieję, że ktoś kiedyś pochwali mnie w myślach <zawstydzony>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 22:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Wojtek » 19 kwi 2011, 23:30

wujekkuna napisał(a):Żadna tam wielka fotorelacja, ale mam nadzieję, że ktoś kiedyś pochwali mnie w myślach

ja kuz to zrobilem :) jeszcze raz dziekuje...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17391 (107/439)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez thomash » 20 kwi 2011, 09:31

Mógłby ktoś opisać jak zdjąć cały panel sterowania nawiewem ? U mnie nie działa nawiew, klimatyzacja itd przy nadmuchu ustawionym na 3, na 1,2,4 wszystko działa ok.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 20:12
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 6 1.6 16V '96r

Postprzez Vince » 20 kwi 2011, 10:12

thomash napisał(a):Mógłby ktoś opisać jak zdjąć cały panel sterowania nawiewem ? U mnie nie działa nawiew, klimatyzacja itd przy nadmuchu ustawionym na 3, na 1,2,4 wszystko działa ok.

Prawdopodobnie masz padnięty rezystor dmuchawy. Używany dostaniesz za kilkadziesiąt PLN. Nie musisz zdejmować panelu – rezystor znajdziesz pod schowkiem od strony pasażera, w pobliżu dmuchawy.
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 11:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez zaba132 » 1 cze 2011, 12:41

no mnie czeka dokładnie to samo :) bo wszystko chodzi ale biegi nie :) do tego przy właczeniu silnika automatycznie dmuchawa się nie włącza musze np. zmienić pozycje nawiewu... ;) zobacxzymy czy to te same blaszki co mowisz :) szkoda tylko ze kompletnej fotorelacji nie zrobiłes bo taki laik jak ja to moze kompletnie to zepsuć <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez wujekkuna » 3 cze 2011, 00:17

Powiem szczerze, że żałuję teraz, ale jak człowiek wkurzony przymusem rozbierania całej deski i rozbebeszania wszystkich kabli to nie myśli trzeźwo :P Mimo wszystko dasz sobie radę he he chcesz być prawdziwym Xedosowcem to musisz przebrnąć przez "naprawę blaszek" hahaha
Widzisz, że Fedu jakiś taki nieprawdziwy :P Teraz już wiesz czemu <glupek2> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 22:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez zaba132 » 24 cze 2011, 18:04

a ja próbowałem to naprawić to zrobiłem jak trzeba było, to ustawiła mi sie na automatycznie i nie działa dalej po za tym raczej tez cos innego sie zepsuło jak nie załącza się sama po właczeniu silnika tylko po nacisnieciu np wyboru nawiewu... musze kupić chyba cały panel :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez sylwo » 13 sie 2012, 16:28

Reanimuję wątek.
U mnie nie działa nawiew na 2 biegu. Po rozebraniu okazało się, że mechanizm regulacji ziły nawiewu wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciach wyżej. Podejrzewam, że różnica wynika z tego iż po lifcie występowała automatyczna klimatyzacja.

Obrazek

Na zdjęciu w pierwszym planie jest układ elektryczny ale widać różnice między przed/po-liftowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4271 (67/32)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 KL ~ '94 (był)
Lexus GS300 – 02r. mk2 US

Postprzez AGADAR » 13 sie 2012, 16:40

To raczej nie różnica między przed/po liftowym a automatyczna/ręczna
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez sylwo » 13 sie 2012, 18:24

AGADAR napisał(a):To raczej nie różnica między przed/po liftowym a automatyczna/ręczna

Sorki – pośpiech ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4271 (67/32)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 KL ~ '94 (był)
Lexus GS300 – 02r. mk2 US

Postprzez m4rcin1990 » 16 paź 2012, 22:52

Witam.

Mógł by mi ktoś pod powiedzieć jak dostać się do tej nieszczęsnej "blaszki" tak żebym nie uszkodził zatrzasków, które śrubki odkręcić itp.

Z góry dzięki !
m4rcin1990
 

Postprzez sylwo » 17 paź 2012, 14:12

To się nazywa opornica. W xedosach i innych mazdach jest za schowkiem, nad stopami pasażera.
viewtopic.php?f=125&t=91680
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4271 (67/32)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 KL ~ '94 (był)
Lexus GS300 – 02r. mk2 US

Postprzez m4rcin1990 » 17 paź 2012, 15:17

Sylwo nie o opornice mi chodziło tylko o tą nieszczęsną blaszkę w pokrętle :P
Ale siadłem i pomalutku dostałem się do niej, przykleiłem ją na super glue. Wszystko śmiga wyśmienicie :D
m4rcin1990
 

Postprzez paaawel5 » 31 paź 2012, 09:59

A ja z innej beczki,
co do panelu nawiewu
mam tak że regulacja nie jest płynna tzn. ze nie idzie ustawić sobie właściwej temperatury tylko są 3 opcje zimna – do 17 stopni na tej skali od 17-27 średnia i od 27 w górę gorąca
są dni że działa to prawidłowo ale takich dni jest kilka w roku więc wychodzi na to że coś się zacina i nie wiem od czego to zależy – drażni mnie to bo na średnim jest za zimno jak jest mróz a na gorącym za ciepło
ktoś to przerabiał może ??

ps. a czy ktoś może napisać czy u niego w xedzie działa klima bądź nawiew bez załączonej klimy co stopień czy tak jak u mnie bo drażni mnie to i nie wiem od której strony to ugryźć ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 20:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6