[Xedos6 CA] Wymiana nagrzewnicy.
Fotorelacja
Wymiana nagrzewnicy
Zdecydowałem się na tę poważną operację oczywiście jak zrobiło się zimno i potrzebne było ogrzewanie. Oczywiście płukałem nagrzewnice i oczywiście to nic nie dało. Jak do nowej aluminiowej z Allegro za 90 zł z przesyłką nalałem wrzątku to była tak gorąca że nie dało jej się dotknąć – potem sprawdziłem oryginał – grzała 1/4 powierzchni. Jest lepiej ale dalej nie jest w Mazdzie tak ciepło jak we wzorcu – 15 letnim Polo. Operacja nie jest trudna jeśli nie robi się jej "po omacku". Mam nadzieję, że przedstawiony spis wymaganych narzędzi i czynności pozwoli przebrnąć przez wymianę w miarę bezboleśnie.
Potrzebne narzędzia:
Śrubokręt krzyżakowy krótki
Śrubokręt krzyżakowy długi
Śrubokręt płaski cieńki
Klucz nasadowy 10mm, 12mm
Klucz nasadowy 10mm długi ok 60mm
Klucz płaski (oczkowy) 10mm
Przed rozpoczęciem prac należy odłączyć akumulator!
Czynności:
1. zdjąć ręką uszczelki drzwiowe ze słupków przednich aż do dachu,
2. zdjąć odkręcając osłonę puszki bezpieczników po stronie lewej nogi kierowcy,
3. zdjąć podważając płaskim śrubokrętem boczne osłony kokpitu
4. zdjąć podważając płaskim śrubokrętem osłony słupków przednich,
5. zdemontować podłokietnik odkręcając dwie śruby na jego końcu,
6. odczepić zatrzask na skórzanym mieszku hamulca ręcznego
7. odkręcić gałkę zmiany biegów
8. zdemontować wyrywając z zaczepów osłonę tunelu
9. odczepić wtyczki od oświetlenia popielniczki oraz zapalniczki,
10. odkręcić 2 śruby mocujące boczki tunelu środkowego do tunelu środkowego,
11. odkręcić 2 śruby mocujące boczki do szkieletu konsoli środkowej,
12. zdemontować boczki tunelu środkowego,
13. odkręcić osłonę pod schowkiem po stronie pasażera,
14. odkręcić i wyjąć schowek,
15. odkręcić górną osłonę schowka,
16. odkręcić osłonę pod kierownicą – dostęp do dwóch śrub jest po wykonaniu punktu 4,
17. odkręcić konsolę z zegarami i sterowaniem nawiewem,
18. wyciągnąć konsolę z zegarami – odczepić trzy wtyczki po stronie sterowania nawiewami,
19. odkręcić zegary – 4 śruby,
20. wyciągnąć zegary – wyciągnąć trzy wtyczki umieszczone w ich górnej części,
21. odczepić linkę sterowania środkowym nawiewem,
22. wyciągnąć osłonę konsoli środkowej – mocowanie na zatrzaski,
23. wykręcić komputer,
24. wyjąć komputer odczepiając mocowania wiązek kabli,
25. rozkręcić osłonę kierownicy,
26. rozłączyć osłonę kierownicy – mocowanie na zatrzaski,
27. odkręcić śruby mocujące kolumnę kierownicy do kokpitu:
28. odkręcić śruby mocujące stelaż razem z całym kokpitem:
29. rozłączyć wszystkie kostki w okolicy kierownicy,
30. unieść kokpit tak by wyciągnąć z uchwytów bolce znajdujące się na dole konsoli środkowej,
31. odchylić kokpit do tyłu i wyciągnąć z auta
32. odkręcić korek spustowy chłodnicy i zlać ok. 3 l płynu:
33. zakręcić korek spustowy,
34. rozłączyć przewody od króćców nagrzewnicy,
35. odkręcić śruby mocujące moduł wentylacji:
36. wyciągnąć moduł wentylacji – może być konieczne odkręcenie modułu klimatyzacji,
37. wykręcić nagrzewnice z modułu:
38. rozmontować mocowanie nagrzewnicy:
39. zamontować na nowej nagrzewnicy mocowanie nagrzewnicy do modułu wentylacji,
40. złożyć wszystko w odwrotnej kolejności,
41. wlać do chłodnicy zlany przefiltrowany płyn,
42. uruchomić silnik, odpowietrzyć układ
43. cieszyć się ciepłem.
Pozdrawiam
Sławek
Wymiana nagrzewnicy
Zdecydowałem się na tę poważną operację oczywiście jak zrobiło się zimno i potrzebne było ogrzewanie. Oczywiście płukałem nagrzewnice i oczywiście to nic nie dało. Jak do nowej aluminiowej z Allegro za 90 zł z przesyłką nalałem wrzątku to była tak gorąca że nie dało jej się dotknąć – potem sprawdziłem oryginał – grzała 1/4 powierzchni. Jest lepiej ale dalej nie jest w Mazdzie tak ciepło jak we wzorcu – 15 letnim Polo. Operacja nie jest trudna jeśli nie robi się jej "po omacku". Mam nadzieję, że przedstawiony spis wymaganych narzędzi i czynności pozwoli przebrnąć przez wymianę w miarę bezboleśnie.
Potrzebne narzędzia:
Śrubokręt krzyżakowy krótki
Śrubokręt krzyżakowy długi
Śrubokręt płaski cieńki
Klucz nasadowy 10mm, 12mm
Klucz nasadowy 10mm długi ok 60mm
Klucz płaski (oczkowy) 10mm
Przed rozpoczęciem prac należy odłączyć akumulator!
Czynności:
1. zdjąć ręką uszczelki drzwiowe ze słupków przednich aż do dachu,
2. zdjąć odkręcając osłonę puszki bezpieczników po stronie lewej nogi kierowcy,
3. zdjąć podważając płaskim śrubokrętem boczne osłony kokpitu
4. zdjąć podważając płaskim śrubokrętem osłony słupków przednich,
5. zdemontować podłokietnik odkręcając dwie śruby na jego końcu,
6. odczepić zatrzask na skórzanym mieszku hamulca ręcznego
7. odkręcić gałkę zmiany biegów
8. zdemontować wyrywając z zaczepów osłonę tunelu
9. odczepić wtyczki od oświetlenia popielniczki oraz zapalniczki,
10. odkręcić 2 śruby mocujące boczki tunelu środkowego do tunelu środkowego,
11. odkręcić 2 śruby mocujące boczki do szkieletu konsoli środkowej,
12. zdemontować boczki tunelu środkowego,
13. odkręcić osłonę pod schowkiem po stronie pasażera,
14. odkręcić i wyjąć schowek,
15. odkręcić górną osłonę schowka,
16. odkręcić osłonę pod kierownicą – dostęp do dwóch śrub jest po wykonaniu punktu 4,
17. odkręcić konsolę z zegarami i sterowaniem nawiewem,
18. wyciągnąć konsolę z zegarami – odczepić trzy wtyczki po stronie sterowania nawiewami,
19. odkręcić zegary – 4 śruby,
20. wyciągnąć zegary – wyciągnąć trzy wtyczki umieszczone w ich górnej części,
21. odczepić linkę sterowania środkowym nawiewem,
22. wyciągnąć osłonę konsoli środkowej – mocowanie na zatrzaski,
23. wykręcić komputer,
24. wyjąć komputer odczepiając mocowania wiązek kabli,
25. rozkręcić osłonę kierownicy,
26. rozłączyć osłonę kierownicy – mocowanie na zatrzaski,
27. odkręcić śruby mocujące kolumnę kierownicy do kokpitu:
28. odkręcić śruby mocujące stelaż razem z całym kokpitem:
29. rozłączyć wszystkie kostki w okolicy kierownicy,
30. unieść kokpit tak by wyciągnąć z uchwytów bolce znajdujące się na dole konsoli środkowej,
31. odchylić kokpit do tyłu i wyciągnąć z auta
32. odkręcić korek spustowy chłodnicy i zlać ok. 3 l płynu:
33. zakręcić korek spustowy,
34. rozłączyć przewody od króćców nagrzewnicy,
35. odkręcić śruby mocujące moduł wentylacji:
36. wyciągnąć moduł wentylacji – może być konieczne odkręcenie modułu klimatyzacji,
37. wykręcić nagrzewnice z modułu:
38. rozmontować mocowanie nagrzewnicy:
39. zamontować na nowej nagrzewnicy mocowanie nagrzewnicy do modułu wentylacji,
40. złożyć wszystko w odwrotnej kolejności,
41. wlać do chłodnicy zlany przefiltrowany płyn,
42. uruchomić silnik, odpowietrzyć układ
43. cieszyć się ciepłem.
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
No tak teraz pomyślałem ze faktycznie można...robiłem po omacku stad taki porozbierany opis.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Elegancko pokazane i rozpisane Mam nadzieje że mi się nie przyda ale jak będę musiał to oczywiście skorzystam...
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
No trochę to był hardcore...rozkładanie wszystkiego na ślepo, w nieogrzewanym garażu...ale opłaciło się – jak wstawiałem auto było -5 jak wyjeżdżałem było 0 czyli wymiana nagrzewnicy pomogła – zrobiło się w aucie cieplej:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec Witam , ile czasu zajęła Ci wymiana tej nagrzewnicy ?
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Ogólnie zajęło mi to około 16 godzin głównie dlatego, nie miałem tak dobrej instrukcji oraz długiego dobrego klucza do odkręcenia modułu nagrzewnicy od grodzi. Myślę, że teraz spokojnie mógłbym się w 8 zmieścić tym bardziej że jak Hazu zauważył nie wszystko co odkręciłem trzeba odkręcać.
Pozdrawiam
Sławek
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec Dzięki , uważnie przeczytałem Twój opis , trzeba pogłówkować żeby to zrobić dzięki Tobie będe miał łatwiej a mnie to właśnie czeka bo mam zimno , płukałem ciut lepiej ale to nie to co powinno być . Pozdr
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Jedzie do mnie termostat, licze ze po jego wymianie w końcu będę miał ciepło bo dalej nie jestem zadowolony ale fakt, że jak sie nagrzeje to leci gorące.
Pozdrawiam
i powodzenia
Sławek
Pozdrawiam
i powodzenia
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec Witam a jaką masz teraz temperaturę , przed wymiana i na ilu kilometrach ? jest gorąco
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Nagrzewa sie bardzo szybko, powiedzmy że po 3 minutach przy -10 przełącza na gaz a przełączenie jest ustawione przy +20 tylko, że jadąc dziś właśnie przy -10 temp spadła...Termostat już do mnie jedzie wiec wymienię i zobaczę.
Pozdrawiam
Sławek
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec Powiedz mi jeszcze jaką temperaturę pokazuje Ci zegar na tablicy , w jakiej pozycji masz wskaźnik , dzięki z góry i pozdr
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
witam, mam pytanie...czy wymieniając nagrzewniczkę muszę rozszczelnić układ klimy?..jak tak to by był paradoks bo przy swap-owaniu na kl tego nie robiłem i troche mi szkoda by było...pozdrawiam
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
Qchar napisał(a):Lowiec Powiedz mi jeszcze jaką temperaturę pokazuje Ci zegar na tablicy , w jakiej pozycji masz wskaźnik , dzięki z góry i pozdr
Gdzie w Xedzie jest temperatura na zegarach?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek napisał(a):Gdzie w Xedzie jest temperatura na zegarach?
Oj kolego czepiasz się
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
no włąśnie tak czytam o tej temp i zastanawiam się na jakiej tablicy:) Temp była i jest taka jaka powinna być czyli ciut poniżej połowy wskaźnika. Szybko ją łapie dziś ją nawet stracił ale włączenie ogrzewania nie powoduje spadku temp wiejącego powietrza jak to było poprzednio.
i da się bez rozszczelnienia klimy wyjąć zespół nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Sławek
i da się bez rozszczelnienia klimy wyjąć zespół nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6