[Xedos6 CA] Wymiana nagrzewnicy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sebek-71 » 12 paź 2011, 19:14

Z silnikiem R4 jest podobnie,ale najważniejsze jest zlanie całego płynu z układu,choć wiem,że zawsze zostanie ok litra.W 323bg,323f ba zawsze robiłem tak samo i nigdy mi się nie zapowietrzał,a swoją drogą,to jakie masz objawy i skąd wiesz,czy ukł. jest zapowietrzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Lowiec » 12 paź 2011, 19:40

Nie, ja nie mam problemów. Może mimo wymiany nagrzewnicy nie grzeje tak jakbym chciał ale jest oki. Jak wrócę do kraju to czeka mnie przygoda z pierścieniami i wtedy zajmę się też ogrzewaniem. chciałem poznać nową metodę tym bardziej że umieszczoną w wątku związanym stricte z ogrzewaniem. Ja odpowietrzałem zawsze "zgodnie z opisem podanym na forum".:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Qchar » 8 lut 2012, 18:49

Lowiec Witam :) czy możesz mi napisać który wąż do nagrzewnicy wchodzi ? ten dolny czy ten co jest trochę wyżej . Jakie kierunek płynu jest w nagrzewnicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 17:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Hazu » 8 lut 2012, 18:53

Praktycznie to wszystko jedno który gdzie podłączony i tak obieg jest wymuszony przez pompę wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Qchar » 8 lut 2012, 19:07

U mnie jeden gorący a drugi zimny , chyba zapchana jest ale tak na amen to dziwne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 17:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Hazu » 8 lut 2012, 19:10

w v6 rzeczywiście to dziwne.
z reguły w żeliwnych r4 mazdy nagrzewnice sie zasyfiają

może dolewałeś albo ktoś dolewał jakis uszczelniacz do chłodnic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Qchar » 8 lut 2012, 19:11

Doradź co bo umarznę <płacze> <płacze> <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 17:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Hazu » 8 lut 2012, 19:16

oczywiście termostat sprawny?
najszybciej wypłukać ale efekt mizerny
najlepiej wymienić ale to trochę zabawy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Qchar » 8 lut 2012, 19:26

No to czeka nie robota :( pocieszam się tym że później będę miał ciepło :( Dzięki papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 17:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Lowiec » 10 lut 2012, 00:02

Sprawdź wszytko co radzi Hazu, on wie co mówi tymbardziej, że mamy inne silniki
Myślę, że kolejnośc podłączenia ma znaczenie przy zasilaniu LPG – czy podłączymy nagrzewnicę przed czy po parowniku. Moja instalka przełącza przy ok20 stopniach i przy -20 przełączała podejrzanie szybko a w kabinie było mimo półgodzinnej jazdy ledwie ciepło. Fakt, że jeżdząc rano żadko przekraczam 2,5k rpm więc i silnik nie ma się jak rozgrzać. Termostat w teorii sprawny i temperatura na wskaźniku prawidłowa.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez MazdaKF11 » 20 lis 2022, 19:40

Zauważyłem że ogrzewanie osłabło. Termostat jest ok. Płyn wygląda jak nowy- wymieniany był 2 lata temu ogólnie zawsze jak coś rozbieram to leje nowy. Możliwe że nagrzewnica była by zamulona mimo tego? Zmiana temperatury pokrętłem ogrzewania działa słychać że silniczek pracuje. Termostat wymieniałem ok 7 lat temu na oe ale wtedy rura dolna szybko się rozgrzewała. Nie wiem czy jest sens czepiać się termostatu?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 21:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6