[Xedos6 CA] Wymiana nagrzewnicy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Qchar » 28 gru 2010, 21:26

Lowiec Ponownie witam i dzięki za odpowiedz , to tak jak u mnie ciut za połową . Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Lowiec » 28 gru 2010, 21:41

przed połową patrząc jak narasta od dołu. Nie przekracza wyimaginowanej kreski na połowie skali.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Qchar » 28 gru 2010, 22:08

Lowiec To u mnie jest za połowa dwie grubości wskazówki i z nagrzewnicy leci ok 42C stopni , dziś kupiłem termometr . Chłodnica gorąca ok 65C . Wczoraj kupiłem nową nagrzewnicę z allegro i jak mrozy przejdą biorę się do roboty . Serwus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez tiger918 » 29 gru 2010, 10:52

U mnie tez za połową a nawet prawie 3/4 było przy kf.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez mbydlinski » 30 gru 2010, 14:05

tiger918 napisał(a):U mnie tez za połową a nawet prawie 3/4 było przy kf.

W Kf Wskaźnik temp. jest powyżej połowy nawet sporo –> do 3/4 jak kolega pisze.
1.6 powinien być poniżej środka.
Kolega jak słabo ci grzeje w środku a do tego masz podwyższoną temp to może pompa wody już siada?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez tiger918 » 30 gru 2010, 14:31

u mnie wszysko nowe,,rozrząd pompa, cały silnik już kl...ale reasumując przydławiłem parownik i na 100% nagrzewnica...ale nie bede jej czyścił szkoda zachodu,,,lepiej wymienić..prawde mówiąc już chyba wiem dlaczego ją zamuliłem...pozdrawiam... apropo w kl jest tak samo temp jak kf.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez Hazu » 30 gru 2010, 17:48

mbydlinski napisał(a):1.6 powinien być poniżej środka.
tak samo będzie wskaźnik obojetnie jaki silnik byś nie włożył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kriskus » 5 sty 2011, 17:54

A jak dobrać nagrzewnicę do xeda? Pasuje ta od 626 czy jest jakaś specjalna?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Lowiec » 5 sty 2011, 21:42

Chyba tak, ja kupowałem an allegro z opisem że do xeda.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez chojnas85 » 13 lut 2011, 14:18

Podziw i podziękowanie kolego,
masz może jeszcze jakieś fotorelacje bo to piękna sprawa :)
bardzo pomocne materiały
chojnas85
 

Postprzez art_olsztyn » 23 wrz 2011, 13:58

Czy możliwe jest, że po podniesieniu głowicy i wymianie uszczelek nagrzewnica przestała pracować? Czy nieprawidłowe podłączenie przewodów podciśnienia ma wpływ na nagrzewnicę?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Hazu » 23 wrz 2011, 18:33

Chyba pozostaje ci tylko próbować płukać albo kupić nową.

Pewnie Ktoś zalał środek uszczelniający do układu chłodzenia.
Sam to kiedyś przerabiałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Andrzejw » 10 paź 2011, 12:48

słuchajcie / czytajcie :) – czy to możliwe żeby dwa przewody doprowadzające gorącą ciecz do nagrzewnicy były gorące –( wejście/ wyście ) a nagrzewnica była zapchana ???
Otóż od kilku dni nie mam ogrzewania – wymieniłem już silniczek popychający otwieracz/zamyczak ciepłego powietrza – wszystko ładnie się wychyla – zamyka i otwiera...
Problem w tym, że nie ma ciepłego nawiewu. Czy nagrzewnica może mieć obydwa przewody goręce ? – wg mnie jeśli jest zapchana – jeden powinien być zimny – w końcu ciesz przez nią przepływa. A może przepływa tylko częścią która nie oddaje ciepła do kabiny... co myślicie ?

Druga sprawa to płukanie nagrzewnicy – czy może okazać się że sam płyn pod ciśnieniem wypłuka ewentualny syf/nagary czy jest to raczej niemożliwe ? – czy komuś pomogło samo płukanie ? czy za każdym razem niezbędna była wymiana nagrzewnicy na nową

Odpiszcie proszę bo zimno :D

Pozdrowienia
Andrzej
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez sebek-71 » 10 paź 2011, 13:20

Zanim będziesz wszystko rozbierał może wystarczy ją przepłukać z kamienia,który się w niej zebrał?
Kup odkamieniacz albo kwas cytrynowy i kilka razy przepłucz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Hazu » 10 paź 2011, 17:11

Skoro obydwa przewody od nagrzewnicy sa gorące to znaczy że nie jest ona zapchana.

Więc najlepiej będzie zdjąć kokpit i wszystko dokładnie sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez art_olsztyn » 12 paź 2011, 09:25

Jak najlepiej odpowietrzyć układ??
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez sebek-71 » 12 paź 2011, 11:55

Przy prawidłowym zalaniu układu powinien się sam odpowietrzyć tak jest przynajmniej w xedosie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Lowiec » 12 paź 2011, 18:48

a jak prawidłowo zalać by się sam odpowietrzył???
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez sebek-71 » 12 paź 2011, 19:20

Odkręcasz oba korki i albo ściągasz przewód dolny chłodnicy albo korek na jej dole i wypuszczasz płyn.
Ja dodatkowo zdjąłem przewód przy bloku(więcej wypłynie).Przy napełnianiu zalewasz płyn przez górny korek do momentu pokazania się go pod korkiem przy chłodnicy.Zalewany płyn wypchnie sam powietrze,które może znajdować się w układzie.Zakręcasz ten dolny(na chłodnicy),dolewasz na max przy bloku i gotowe :)Na koniec odpalasz silnik ustawiasz temperaturę na ful aż silnik się zagrzeje(otworzy się termostat i włączy wiatrak).
Ewentualną dolewkę zawsze robisz na zimnym silniku.Ja zawsze tak robię i nigdy nie mam zapowietrzonego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Lowiec » 12 paź 2011, 19:34

no no...ale ja mam R4 wiec na bloku nic nie mam. I robię prawie dokładnie tak samo – z tym, że jak silnik chodzi to dolewam jeszcze płynu po wyłączeniu się wiatraka. Myślałem, że dowiem się czegoś nowego:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6