Podświetlenie przycisków od szyb

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sebek-71 » 27 paź 2011, 13:18

Mnie też się podoba rewelacja :) Tylko zauważyłem,że coś obroty kolega ma za małe(poniżej tej cienkiej kreseczki :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lukkil » 27 paź 2011, 17:06

dobre są obroty :)

jak wyjmowałeś wskazówki to znaczyłeś jakoś położenie czy mają jakieś frezy etc?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Setritus » 27 paź 2011, 18:02

Fakt, obroty są za niskie bo filmik robiłem przed ustawianiem wskazówek ;)

wskazówke obrotomierza zdejmowałem bez zaznaczania pozycji, przy montowaniu poprostu rozgrzałem dobrze silnik i wstawiłem ją idealnie w pozycję wolnych obrotów. To samo ze wskazowką tempaeratury.

Wskazówkę prędkosciomierza opuściłem swobodnie, zaznaczyłem położenie, ale itak po zamontowaniu przekłamywała, musiałem ją ustawiać w trakcie jazdy, z gpsem.

Co do wskazówki poziomu paliwa, również zaznaczyłem jej położenie, ale widocznie przy zdejmowaniu obróciłem nieco trzonek bo też kłamie. Czekam aż zapali się rezerwa, wiem dokładnie w którym miejscu jest wskazówka przy pierwszych błyskach rezerwy, wtedy ją wstawie ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez AGADAR » 23 lis 2011, 10:43

Odświeżę trochę temat podświetlenia stacyjki.
Czy ktoś już to robił w X6 po lifcie, może jakaś relacja?
Może jakieś foto od tych co mają X6 przed liftem, gdzie to jest umiejscowione.

I jeszcze jedna kwestia. W sprzedaży są diody LED 3mm 12V z wbudowanym już rezystorem. Czy oznacza to, że przy montażu podświetlenia przycisków szyb nie trzeba już wlutowywać dodatkowego rezystora, tak jak to jest na forum polecane?
Czy raczej chodzi o to, że wbudowany jest tylko rezystor na 12V i nie ma to nic wspólnego z dodatkowym zabezpieczeniem przed skokami napięcia?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez rrrobson » 23 lis 2011, 19:49

AGADAR napisał(a):Odświeżę trochę temat podświetlenia stacyjki.
Czy ktoś już to robił w X6 po lifcie, może jakaś relacja?
Może jakieś foto od tych co mają X6 przed liftem, gdzie to jest umiejscowione.


Ciekawe czy masz tam w ogóle plastik/uchwyt, w którym jest umiejscowiona żarówka i czy jakaś wiązka elektryczna jest tam pociągnięta. Można w sumie coś wykombinować i zrobić samemu taki uchwyt no i najlepiej było by wziąć prąd z światełka na podsufitce (działa podobnie jak to w stacyjce).

AGADAR napisał(a):I jeszcze jedna kwestia. W sprzedaży są diody LED 3mm 12V z wbudowanym już rezystorem. Czy oznacza to, że przy montażu podświetlenia przycisków szyb nie trzeba już wlutowywać dodatkowego rezystora, tak jak to jest na forum polecane?
Czy raczej chodzi o to, że wbudowany jest tylko rezystor na 12V i nie ma to nic wspólnego z dodatkowym zabezpieczeniem przed skokami napięcia?


Powiem tylko tyle z własnego doświadczenia, że kupiłem diody na 12v i po tygodniu mi się przepaliły. Zmieniłem na 3V + rezystor i hula aż miło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez AGADAR » 23 lis 2011, 20:26

rrrobson napisał(a):Ciekawe czy masz tam w ogóle plastik/uchwyt, w którym jest umiejscowiona żarówka i czy jakaś wiązka elektryczna jest tam pociągnięta. Można w sumie coś wykombinować i zrobić samemu taki uchwyt no i najlepiej było by wziąć prąd z światełka na podsufitce (działa podobnie jak to w stacyjce).

Wszystko można wykombinować ale przynajmniej dobrze byłoby zobaczyć jak to wygląda w oryginale. Może ktoś z tym podświetleniem jednak wrzuci fotę.
Na razie zbieram informacje i raczej sam tych wszystkich podświetleń nie będę robił ale lubię wiedzieć co nieco, chociażby po to, żeby kontrolować tego co będzie to robił. :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez AGADAR » 4 gru 2011, 14:46

Nikt nie montował podświetlenia stacyjki?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez tiger918 » 4 gru 2011, 19:45

witam...ja ma zrobione podświetlanie stacyjki...jak kupiłem auto a jest po lifcie to ten system co podświetla stacyjke i zamek nie działał ...więc wrzuciłem tu i tu po diodzie i świeci wiec nie rozumiem pytania bo nawet w ba 98' działa podswietlanie stacyjki i zamka ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez AGADAR » 4 gru 2011, 20:48

Wiele osób na forum mających auto po lifcie, twierdzi, ze nie ma podświetlenia stacyjki, że po lifcie nie występowało (tak jak kilka innych podświetleń, w stosunku do przedliftowych). Osobiście jeszcze nie rozbierałem tego pod kolumną kierownicy i nie wiem jak to wygląda, czy wystarczy założyć żarówkę czy diodę czy trzeba coś dorabiać.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez tiger918 » 4 gru 2011, 22:12

kolego ja nie miałem podświetlanych przycisków od szyb i reg. lusterek..ale miejsce na diody jest także kwestia montażu pozostaje...a co do podświetlania stacyjki i zamka to jest tyle że wysiada w module transystor..jest to gdzieś na forum i wielu twierdzi że nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez AGADAR » 4 gru 2011, 22:45

Ok i o takie info mi chodziło. Od szyb już wiem a od stacyjki poszukam na forum o tym module.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez musiek » 7 gru 2011, 00:25

tiger918 napisał(a):kolego ja nie miałem podświetlanych przycisków od szyb i reg. lusterek..ale miejsce na diody jest także kwestia montażu pozostaje...a co do podświetlania stacyjki i zamka to jest tyle że wysiada w module transystor..jest to gdzieś na forum i wielu twierdzi że nie ma...


no ja miałem wczesniej xeda z 95 i podświetlenie stacyjki było, teraz mam 99 i nie ma :) I nic nie wysiadło bo miałem oba na parkingu przed sprzedarzą i troche posiedziałem przy nich patrząc co dodali a co zaje... odjeli :P. Niestety pożniejsze modele nie mają nawet tego przezroczystego szkiełka ( plastiku ) żeby zamontować za nim lampke przy stacyjce tylko poprostu kawał czarnego plastiku. Podobnie jest ze światełkiem w schowku itp.

pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 16:09
Posty: 65
Skąd: Kalisz
Auto: Xedos 6 2.0 '99

Postprzez AGADAR » 25 mar 2012, 22:44

Czy te przyciski do otwierania szyb (oprócz oczywiście ze strony kierowcy) mają na tyle długie kable, że można je wyjąć i odpiąć kostkę (i czy kostka przejdzie przez otwór przycisku) po to, żeby nie grzebać się z lutowaniem diod w aucie?
Pytam zanim nie zacznę na chama wyciągać tych przycisków.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez radar88 » 26 mar 2012, 00:21

Ściągasz panel drzwiowy, odpinasz kostkę od guzików, odkręcasz panel z przyciskami/przyciskiem, zanosisz do domu, lutujesz, montujesz/składasz i tyle.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lowiec » 26 mar 2012, 00:34

No właśnie ni byłem pewien tego ściągania, ale chyba musisz sciągnąć by odpiąć kostkę i wyciągnąć przycisk z kablem i kostką przez dziurę na przycisk.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez AGADAR » 26 mar 2012, 09:26

radar88 napisał(a):Ściągasz panel drzwiowy, odpinasz kostkę od guzików, odkręcasz panel z przyciskami/przyciskiem, zanosisz do domu, lutujesz, montujesz/składasz i tyle.


Dzięki za odpowiedź ale to chyba opis od strony kierowcy bo przy innych nie ma co odkręcać, a nie oto pytam.
Może za dużo wymagam ale można przecież napisać prosto np. są za krótkie, trzeba ściągnąć panel drzwiowy :) – i wiadomo wszystko
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez lukkil » 26 mar 2012, 11:47

ja robiłem bez zdejmowania paneli i nie było problemu żadnego :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez AGADAR » 26 mar 2012, 16:49

Jednak raczej nie da się wyciągnąć przycisku przez otwór i odpiąć kostki. Po krótkim wyciągnięciu już był wyraźny opór i nie chciałem siłowo tego potraktować ( a może trzeba było <co?> ).
Postanowiłem w tylnych drzwiach zdjąć panel ale za cholerę nie chciał puścić z kołków i z cykałem się, że jak mu przyłoże to coś pourywam. Porażka, pierwsza próba nieudana.
Agadar-Xedos 0-1

Padło wyrównanie <jupi> . Wynik meczu 1-1.
Na bank nie da się wyciągnąć przycisku bez zdejmowania panelu (kołki całe, tylko jeszcze trzeba to wszystko złożyć <płacze> ). Przewody za krótkie a i jeszcze jest obok podłączona kostka od światełka w drzwiach.
Uzupełnienie:

W związku z tym, że jak do tej pory nikt nie zamieścił relacji z dorobienia oświetlenia w przycisku do podnoszenia szyb od strony kierowcy, przy okazji robienia tego u siebie zrobiłem kilka zdjęć i krótki opis.
Generalnie nie jest to skomplikowane, wymaga tylko cierpliwości i precyzyjnej ręki przy lutowaniu.
Mamy do wyboru dwie drogi. Pierwsza to kupienie przycisku z przed liftu i po kłopocie.
Tak wygląda przycisk od środka przed liftem.

Obrazek

I druga to dorobienie od podstaw w przycisku poliftowym.
Tak wygląda przycisk od środka

Obrazek

Na płytce jest już wszystko przygotowane do montażu. Diody idą w miejsca oznaczone LED1, LED2, LED3, LED4. Zgodnie z symbolem diody plus jest z prawej strony.
Musimy dołożyć rezystory w miejsca R2 i R3, pozostałych nie trzeba. R2 to rezystor od diody kierowcy LED2. Pozostałe diody są połączone równolegle i mają wspólny rezystor R3. Wartość rezystora jest zależna od użytych diod. U mnie to R2 680 a R3 220.
W zasadzie występują dwa utrudnienia.
Jeden z otworów na diodę LED2 jest zajęty przez mostek. Po bliższym przyjrzeniu się wychodzi na to, że to mostkowanie nie pełni żadnej funkcji i można je spokojnie usunąć.
Druga sprawa to odpowiednie wygięcie i wysokość diod, które musza być przylutowane przed złożeniem przycisku. Można się nad tym pomęczyć.
Z lewej strony oryginalna dioda i jej kształt a z prawej „droga na skróty”

Obrazek

Żeby się nie męczyć, z przycisku przed liftowego wymontowałem fabryczny plastyk ustalający położenie diod i przeszczepiłem do swojego przycisku.
Tak to wygląda po całej operacji.

Obrazek

A tak świeci w ciągu dnia. Zamontowałem czerwone diody.

Obrazek

Przy krzyżaku poległem, chciałem dołożyć 4 diody po przycięciu tego plastyku w środku ale praktycznie nie ma miejsca na montaż a przełącznik nie pracuje prawidłowo (za to świeci). W końcu wsadziłem diody SMD ale w dzień praktycznie niewidoczne za to świeca po zmroku tylko za Malo intensywnie w stosunku do całości oświetlenia.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Fedu » 30 kwi 2014, 11:41

Witam podepnę się pod temat. Oprócz tego że nie mam podświetlenia przycisków szyb to w X6 z 94r Miałem takie coś że jak wyjąłem kluczyk ze stacyjki to przez 30s albo minutę (nie pamiętam dokładnie) mogłem jeszcze bawić się szybami zamknąć i otworzyć. W obecnym xedosie 98r po wyjęciu kluczyka nie mogę nic zrobić ani zamknąć ani otworzyć. Gdzie tkwi różnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez radar88 » 30 kwi 2014, 19:50

Oszczędności. Czym nowszy tym bardziej okrojony.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6