Podświetlenie przycisków od szyb
dobre są obroty 
jak wyjmowałeś wskazówki to znaczyłeś jakoś położenie czy mają jakieś frezy etc?
jak wyjmowałeś wskazówki to znaczyłeś jakoś położenie czy mają jakieś frezy etc?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Fakt, obroty są za niskie bo filmik robiłem przed ustawianiem wskazówek
wskazówke obrotomierza zdejmowałem bez zaznaczania pozycji, przy montowaniu poprostu rozgrzałem dobrze silnik i wstawiłem ją idealnie w pozycję wolnych obrotów. To samo ze wskazowką tempaeratury.
Wskazówkę prędkosciomierza opuściłem swobodnie, zaznaczyłem położenie, ale itak po zamontowaniu przekłamywała, musiałem ją ustawiać w trakcie jazdy, z gpsem.
Co do wskazówki poziomu paliwa, również zaznaczyłem jej położenie, ale widocznie przy zdejmowaniu obróciłem nieco trzonek bo też kłamie. Czekam aż zapali się rezerwa, wiem dokładnie w którym miejscu jest wskazówka przy pierwszych błyskach rezerwy, wtedy ją wstawie
Pozdrawiam
wskazówke obrotomierza zdejmowałem bez zaznaczania pozycji, przy montowaniu poprostu rozgrzałem dobrze silnik i wstawiłem ją idealnie w pozycję wolnych obrotów. To samo ze wskazowką tempaeratury.
Wskazówkę prędkosciomierza opuściłem swobodnie, zaznaczyłem położenie, ale itak po zamontowaniu przekłamywała, musiałem ją ustawiać w trakcie jazdy, z gpsem.
Co do wskazówki poziomu paliwa, również zaznaczyłem jej położenie, ale widocznie przy zdejmowaniu obróciłem nieco trzonek bo też kłamie. Czekam aż zapali się rezerwa, wiem dokładnie w którym miejscu jest wskazówka przy pierwszych błyskach rezerwy, wtedy ją wstawie
Pozdrawiam
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Odświeżę trochę temat podświetlenia stacyjki.
Czy ktoś już to robił w X6 po lifcie, może jakaś relacja?
Może jakieś foto od tych co mają X6 przed liftem, gdzie to jest umiejscowione.
I jeszcze jedna kwestia. W sprzedaży są diody LED 3mm 12V z wbudowanym już rezystorem. Czy oznacza to, że przy montażu podświetlenia przycisków szyb nie trzeba już wlutowywać dodatkowego rezystora, tak jak to jest na forum polecane?
Czy raczej chodzi o to, że wbudowany jest tylko rezystor na 12V i nie ma to nic wspólnego z dodatkowym zabezpieczeniem przed skokami napięcia?
Czy ktoś już to robił w X6 po lifcie, może jakaś relacja?
Może jakieś foto od tych co mają X6 przed liftem, gdzie to jest umiejscowione.
I jeszcze jedna kwestia. W sprzedaży są diody LED 3mm 12V z wbudowanym już rezystorem. Czy oznacza to, że przy montażu podświetlenia przycisków szyb nie trzeba już wlutowywać dodatkowego rezystora, tak jak to jest na forum polecane?
Czy raczej chodzi o to, że wbudowany jest tylko rezystor na 12V i nie ma to nic wspólnego z dodatkowym zabezpieczeniem przed skokami napięcia?
AGADAR napisał(a):Odświeżę trochę temat podświetlenia stacyjki.
Czy ktoś już to robił w X6 po lifcie, może jakaś relacja?
Może jakieś foto od tych co mają X6 przed liftem, gdzie to jest umiejscowione.
Ciekawe czy masz tam w ogóle plastik/uchwyt, w którym jest umiejscowiona żarówka i czy jakaś wiązka elektryczna jest tam pociągnięta. Można w sumie coś wykombinować i zrobić samemu taki uchwyt no i najlepiej było by wziąć prąd z światełka na podsufitce (działa podobnie jak to w stacyjce).
AGADAR napisał(a):I jeszcze jedna kwestia. W sprzedaży są diody LED 3mm 12V z wbudowanym już rezystorem. Czy oznacza to, że przy montażu podświetlenia przycisków szyb nie trzeba już wlutowywać dodatkowego rezystora, tak jak to jest na forum polecane?
Czy raczej chodzi o to, że wbudowany jest tylko rezystor na 12V i nie ma to nic wspólnego z dodatkowym zabezpieczeniem przed skokami napięcia?
Powiem tylko tyle z własnego doświadczenia, że kupiłem diody na 12v i po tygodniu mi się przepaliły. Zmieniłem na 3V + rezystor i hula aż miło
rrrobson napisał(a):Ciekawe czy masz tam w ogóle plastik/uchwyt, w którym jest umiejscowiona żarówka i czy jakaś wiązka elektryczna jest tam pociągnięta. Można w sumie coś wykombinować i zrobić samemu taki uchwyt no i najlepiej było by wziąć prąd z światełka na podsufitce (działa podobnie jak to w stacyjce).
Wszystko można wykombinować ale przynajmniej dobrze byłoby zobaczyć jak to wygląda w oryginale. Może ktoś z tym podświetleniem jednak wrzuci fotę.
Na razie zbieram informacje i raczej sam tych wszystkich podświetleń nie będę robił ale lubię wiedzieć co nieco, chociażby po to, żeby kontrolować tego co będzie to robił.
witam...ja ma zrobione podświetlanie stacyjki...jak kupiłem auto a jest po lifcie to ten system co podświetla stacyjke i zamek nie działał ...więc wrzuciłem tu i tu po diodzie i świeci wiec nie rozumiem pytania bo nawet w ba 98' działa podswietlanie stacyjki i zamka ...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
Wiele osób na forum mających auto po lifcie, twierdzi, ze nie ma podświetlenia stacyjki, że po lifcie nie występowało (tak jak kilka innych podświetleń, w stosunku do przedliftowych). Osobiście jeszcze nie rozbierałem tego pod kolumną kierownicy i nie wiem jak to wygląda, czy wystarczy założyć żarówkę czy diodę czy trzeba coś dorabiać.
kolego ja nie miałem podświetlanych przycisków od szyb i reg. lusterek..ale miejsce na diody jest także kwestia montażu pozostaje...a co do podświetlania stacyjki i zamka to jest tyle że wysiada w module transystor..jest to gdzieś na forum i wielu twierdzi że nie ma...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
tiger918 napisał(a):kolego ja nie miałem podświetlanych przycisków od szyb i reg. lusterek..ale miejsce na diody jest także kwestia montażu pozostaje...a co do podświetlania stacyjki i zamka to jest tyle że wysiada w module transystor..jest to gdzieś na forum i wielu twierdzi że nie ma...
no ja miałem wczesniej xeda z 95 i podświetlenie stacyjki było, teraz mam 99 i nie ma
pozdrawiam
- Od: 8 lip 2008, 16:09
- Posty: 65
- Skąd: Kalisz
- Auto: Xedos 6 2.0 '99
Czy te przyciski do otwierania szyb (oprócz oczywiście ze strony kierowcy) mają na tyle długie kable, że można je wyjąć i odpiąć kostkę (i czy kostka przejdzie przez otwór przycisku) po to, żeby nie grzebać się z lutowaniem diod w aucie?
Pytam zanim nie zacznę na chama wyciągać tych przycisków.
Pytam zanim nie zacznę na chama wyciągać tych przycisków.
Ściągasz panel drzwiowy, odpinasz kostkę od guzików, odkręcasz panel z przyciskami/przyciskiem, zanosisz do domu, lutujesz, montujesz/składasz i tyle.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No właśnie ni byłem pewien tego ściągania, ale chyba musisz sciągnąć by odpiąć kostkę i wyciągnąć przycisk z kablem i kostką przez dziurę na przycisk.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
radar88 napisał(a):Ściągasz panel drzwiowy, odpinasz kostkę od guzików, odkręcasz panel z przyciskami/przyciskiem, zanosisz do domu, lutujesz, montujesz/składasz i tyle.
Dzięki za odpowiedź ale to chyba opis od strony kierowcy bo przy innych nie ma co odkręcać, a nie oto pytam.
Może za dużo wymagam ale można przecież napisać prosto np. są za krótkie, trzeba ściągnąć panel drzwiowy
ja robiłem bez zdejmowania paneli i nie było problemu żadnego 
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Jednak raczej nie da się wyciągnąć przycisku przez otwór i odpiąć kostki. Po krótkim wyciągnięciu już był wyraźny opór i nie chciałem siłowo tego potraktować ( a może trzeba było
).
Postanowiłem w tylnych drzwiach zdjąć panel ale za cholerę nie chciał puścić z kołków i z cykałem się, że jak mu przyłoże to coś pourywam. Porażka, pierwsza próba nieudana.
Agadar-Xedos 0-1
Padło wyrównanie
. Wynik meczu 1-1.
Na bank nie da się wyciągnąć przycisku bez zdejmowania panelu (kołki całe, tylko jeszcze trzeba to wszystko złożyć
). Przewody za krótkie a i jeszcze jest obok podłączona kostka od światełka w drzwiach.
Uzupełnienie:
W związku z tym, że jak do tej pory nikt nie zamieścił relacji z dorobienia oświetlenia w przycisku do podnoszenia szyb od strony kierowcy, przy okazji robienia tego u siebie zrobiłem kilka zdjęć i krótki opis.
Generalnie nie jest to skomplikowane, wymaga tylko cierpliwości i precyzyjnej ręki przy lutowaniu.
Mamy do wyboru dwie drogi. Pierwsza to kupienie przycisku z przed liftu i po kłopocie.
Tak wygląda przycisk od środka przed liftem.

I druga to dorobienie od podstaw w przycisku poliftowym.
Tak wygląda przycisk od środka

Na płytce jest już wszystko przygotowane do montażu. Diody idą w miejsca oznaczone LED1, LED2, LED3, LED4. Zgodnie z symbolem diody plus jest z prawej strony.
Musimy dołożyć rezystory w miejsca R2 i R3, pozostałych nie trzeba. R2 to rezystor od diody kierowcy LED2. Pozostałe diody są połączone równolegle i mają wspólny rezystor R3. Wartość rezystora jest zależna od użytych diod. U mnie to R2 680 a R3 220.
W zasadzie występują dwa utrudnienia.
Jeden z otworów na diodę LED2 jest zajęty przez mostek. Po bliższym przyjrzeniu się wychodzi na to, że to mostkowanie nie pełni żadnej funkcji i można je spokojnie usunąć.
Druga sprawa to odpowiednie wygięcie i wysokość diod, które musza być przylutowane przed złożeniem przycisku. Można się nad tym pomęczyć.
Z lewej strony oryginalna dioda i jej kształt a z prawej „droga na skróty”

Żeby się nie męczyć, z przycisku przed liftowego wymontowałem fabryczny plastyk ustalający położenie diod i przeszczepiłem do swojego przycisku.
Tak to wygląda po całej operacji.

A tak świeci w ciągu dnia. Zamontowałem czerwone diody.

Przy krzyżaku poległem, chciałem dołożyć 4 diody po przycięciu tego plastyku w środku ale praktycznie nie ma miejsca na montaż a przełącznik nie pracuje prawidłowo (za to świeci). W końcu wsadziłem diody SMD ale w dzień praktycznie niewidoczne za to świeca po zmroku tylko za Malo intensywnie w stosunku do całości oświetlenia.

Postanowiłem w tylnych drzwiach zdjąć panel ale za cholerę nie chciał puścić z kołków i z cykałem się, że jak mu przyłoże to coś pourywam. Porażka, pierwsza próba nieudana.
Agadar-Xedos 0-1
Padło wyrównanie

Na bank nie da się wyciągnąć przycisku bez zdejmowania panelu (kołki całe, tylko jeszcze trzeba to wszystko złożyć
Uzupełnienie:
W związku z tym, że jak do tej pory nikt nie zamieścił relacji z dorobienia oświetlenia w przycisku do podnoszenia szyb od strony kierowcy, przy okazji robienia tego u siebie zrobiłem kilka zdjęć i krótki opis.
Generalnie nie jest to skomplikowane, wymaga tylko cierpliwości i precyzyjnej ręki przy lutowaniu.
Mamy do wyboru dwie drogi. Pierwsza to kupienie przycisku z przed liftu i po kłopocie.
Tak wygląda przycisk od środka przed liftem.

I druga to dorobienie od podstaw w przycisku poliftowym.
Tak wygląda przycisk od środka

Na płytce jest już wszystko przygotowane do montażu. Diody idą w miejsca oznaczone LED1, LED2, LED3, LED4. Zgodnie z symbolem diody plus jest z prawej strony.
Musimy dołożyć rezystory w miejsca R2 i R3, pozostałych nie trzeba. R2 to rezystor od diody kierowcy LED2. Pozostałe diody są połączone równolegle i mają wspólny rezystor R3. Wartość rezystora jest zależna od użytych diod. U mnie to R2 680 a R3 220.
W zasadzie występują dwa utrudnienia.
Jeden z otworów na diodę LED2 jest zajęty przez mostek. Po bliższym przyjrzeniu się wychodzi na to, że to mostkowanie nie pełni żadnej funkcji i można je spokojnie usunąć.
Druga sprawa to odpowiednie wygięcie i wysokość diod, które musza być przylutowane przed złożeniem przycisku. Można się nad tym pomęczyć.
Z lewej strony oryginalna dioda i jej kształt a z prawej „droga na skróty”

Żeby się nie męczyć, z przycisku przed liftowego wymontowałem fabryczny plastyk ustalający położenie diod i przeszczepiłem do swojego przycisku.
Tak to wygląda po całej operacji.

A tak świeci w ciągu dnia. Zamontowałem czerwone diody.

Przy krzyżaku poległem, chciałem dołożyć 4 diody po przycięciu tego plastyku w środku ale praktycznie nie ma miejsca na montaż a przełącznik nie pracuje prawidłowo (za to świeci). W końcu wsadziłem diody SMD ale w dzień praktycznie niewidoczne za to świeca po zmroku tylko za Malo intensywnie w stosunku do całości oświetlenia.
Witam podepnę się pod temat. Oprócz tego że nie mam podświetlenia przycisków szyb to w X6 z 94r Miałem takie coś że jak wyjąłem kluczyk ze stacyjki to przez 30s albo minutę (nie pamiętam dokładnie) mogłem jeszcze bawić się szybami zamknąć i otworzyć. W obecnym xedosie 98r po wyjęciu kluczyka nie mogę nic zrobić ani zamknąć ani otworzyć. Gdzie tkwi różnica?
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Oszczędności. Czym nowszy tym bardziej okrojony.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6