Elektryczne problemy – "słabnące" światła

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez BartekB » 16 gru 2007, 20:47

Witam

Na sam początek muszę napisać, że szukałem na forum odpowiedzi na moje pytania ..i nic pasującego nie znalazłem – stąd ten temat

Problem wygląda następująco w momencie gdy auto pracuje na biegu jałowym i zaczynam "obciążać" go elektrycznie (np włączam światła, nadmuch, ogrzewanie tylnej szyby) i obserwuje obroty – to po każdym "nowym " obciążeniu obroty spadają i podnoszą się do mniej więcej takiego samego poziomu – czyli niby ok – przy włączonych wszystkich możliwych urządzeń elektrycznych , alternator zaczyna wydawać dziwne dźwięki a obroty są ok 650 – i to już chyba nie jest ok.

Dodam, że jako pierwsze urządzenie włączam światła – obserwowałem również wieczorem , że po "dodawaniu" kolejnych urządzeń światła coraz bardziej przygasają. Wiedziałem że Xedos ma kiepskie światła i jako eksperyment założyłem jej 100W żarówki H1 – i tu kolejny zonk – tak samo kiepsko świecą jak 55W – i tu pojawia moje pytanie – co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ???

Dodatkowe informacje mające wpływ na obroty :

– Wyczyszczona cała przepustnica wraz z silnikiem krokowym,
– wymienione świece i kable
– brak ubytków płynu chłodzącego
– wyeliminowane "lewe powietrze" z całego układu
– brak poślizgów paska klinowego (nowy i dobrze naciągnięty)
– problem istnieje na PB i LPG (choć na LPG bardziej widoczny)

Problem jest na tyle dotkliwy , że podczas jazdy wieczorami w takie dni jak teraz muszę (jak w malchu) rezygnować z np nadmuchu po to by mieć "lepsze" światła (choć i tak baaardzo kiepskie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez johny » 16 gru 2007, 22:08

voltomierz w rączke i mierzyć...
przede wszystkim napięcie na zarówkach... (ważne: między zaciskami żarówki, a nię miedzi masa a żarówką...)
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 23:34
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 626GD 2,0 16V 4WS '89

Postprzez waldii » 16 gru 2007, 23:18

Alternator sie konczy(regulator napiecia albo szczotki)
waldii
 

Postprzez Grzyby » 17 gru 2007, 13:07

johny napisał(a):voltomierz w rączke i mierzyć...

nic dodać :)
waldii napisał(a):Alternator sie konczy

niekoniecznie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chudy » 17 gru 2007, 18:54

waldii napisał(a):Alternator sie konczy(regulator napiecia albo szczotki)


Też bym tak obstawiał. Najłatwiej to zdiagnozować porównując napiecie ładowania przy wyłączonych i włączonych odbiornikach prądu (gdy właśnie przygasają światła). Napięcie powinno być w miarę stałe, ponieważ regulator powinien "nadrabiać" straty powodowane poborem prądu – wtedy winę maja pewnie kable/kostki/przekaźniki. Jeśli natomiast zarejestrujesz znaczny spadek napiecia ładowania wine będzie ponosił alternator/regulator napiecia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 17 gru 2007, 20:17

Ale się czepiliście tego alternatora.

a wie ktos czy aby wymienic szczotki trzeba rozebrać alternator czy moze da sie je zmieńic nie rozbierając go

ile mniej/wiecej kosztuja szczotki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Redoo » 19 gru 2007, 21:22

mierzyć,mierzyć,mierzyć i jeszcze raz mierzyć ;) jak pomierzysz to napisz bo mam cos podobnego :P :P :P
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez BartekB » 20 gru 2007, 19:14

Redoo napisał(a):mierzyć,mierzyć,mierzyć i jeszcze raz mierzyć oczko jak pomierzysz to napisz bo mam cos podobnego język język język



Hehehe – widzę że kolega proponuje naprawdę bardzo uczciwy układ ... idę na to .. ale jeszcze nie wiem kiedy – napiszę jak już będę po tych wszystkich pomiarach:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez zeusik » 20 gru 2007, 19:40

no dobra ja mam podobny problem wiec pozwolicie ze sie przylacze i zadam pytanie.

U mnie mianowicie nastepuje problem ze swiatla przygasaja podczas gdy elektrycznie podnoszona szyba dojdzie do krawedzi i sie oprze a takze, choc w mniejszym stopniu gdy nacisne pedał hamulca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Grzyby » 20 gru 2007, 19:46

Na wolnych obrotach? Jeśli tak to normalny objaw.
Następuje chwilowy wzrost obciążenia a przy obrotach biegu jałowego alternator nie pracuje na 100%
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zeusik » 21 gru 2007, 19:40

Grzyby napisał(a):Na wolnych obrotach? Jeśli tak to normalny objaw.
Następuje chwilowy wzrost obciążenia a przy obrotach biegu jałowego alternator nie pracuje na 100%


no wlasnie swiatla przygasaja nawet na jalowym na wysokich obrotach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6