Czy zegarek i termometr można zastąpić wyświetlaczem komputera pokładowego
Strona 1 z 1
Witam,
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy zegarek z termometrem można zastąpić wyświetlaczem komputera pokładowego bez potrzeby jakichś dodatkowych przeróbek instalacji itp?
Czy wystarczy wypiąć jedno i wpiąć drugie i będzie działać i pokazywać wszystkie parametry?
Z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Michał
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy zegarek z termometrem można zastąpić wyświetlaczem komputera pokładowego bez potrzeby jakichś dodatkowych przeróbek instalacji itp?
Czy wystarczy wypiąć jedno i wpiąć drugie i będzie działać i pokazywać wszystkie parametry?
Z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Michał
- Od: 17 paź 2005, 21:25
- Posty: 9
- Skąd: W-wa
- Auto: 626GW 2.0 98
Za bardzo nie kumam co chcesz na tym komputerze widziec, skoro go nie masz to tak ma byc
Ten wyswietlacz przydaje sie jak masz climatronic, tempomat itp.
A jak masz GW bez tych bajerow
to masz godzinke i temperaturke
mi sie tam to podoba 
Ten wyswietlacz przydaje sie jak masz climatronic, tempomat itp.
A jak masz GW bez tych bajerow

A mi się nie podoba.
Chcę widzieć te parametry które ten komputer pokazuje.
Z tego co wiem to klimatronic ma swój oddzielny wyświetlacz.
To że Tobie się coś tam podoba to nie znaczy że mi też musi.
Jak auto wyjedzie z fabryki na stalowych felgach a Ty chcesz sobie założyć aluminiowe to tego nie zrobisz bo co? bo tak ma być? Trochę to bez sensu.
Forum jest po to żeby zadawać pytania i uzyskiwać konkretne odpowiedzi a nie po to żeby pisać posty nie mając w zasadzie nic konkretnego do powiedzenia.
Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam
Chcę widzieć te parametry które ten komputer pokazuje.
Z tego co wiem to klimatronic ma swój oddzielny wyświetlacz.
To że Tobie się coś tam podoba to nie znaczy że mi też musi.
Jak auto wyjedzie z fabryki na stalowych felgach a Ty chcesz sobie założyć aluminiowe to tego nie zrobisz bo co? bo tak ma być? Trochę to bez sensu.
Forum jest po to żeby zadawać pytania i uzyskiwać konkretne odpowiedzi a nie po to żeby pisać posty nie mając w zasadzie nic konkretnego do powiedzenia.
Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam
- Od: 17 paź 2005, 21:25
- Posty: 9
- Skąd: W-wa
- Auto: 626GW 2.0 98
burritos napisał(a):Za bardzo nie kumam co chcesz na tym komputerze widziec, skoro go nie masz to tak ma byc
Ten wyswietlacz przydaje sie jak masz climatronic, tempomat itp.
A jak masz GW bez tych bajerowto masz godzinke i temperaturke
mi sie tam to podoba
Chciał wiedzieć ile mu spala na 100 i oglądać filmiki
Ja mam tylko zegarek
- Od: 19 paź 2005, 17:25
- Posty: 38
- Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec
Z calym szacunkiem Panowie ale chyba to wasze rozmowy sa malo konstruktywne i nic nowego nie wnosza, tzw "bicie piany".
Czy uwazacie ze caly problem polega na wysietlaczu
Mysle ze jestescie w bledzie, bo to chyba chodzi o wszelkiego rodzaju czujniki. Jaki sens mialo by (biorac pod uwage, ze firmy tna koszta maxymalnie) ladowanie czujnkow, a nie dawalnie tylko malego, taniego wyswietlacza celem wisualizacji wynikow dzialania czujnikow
Moze najpierw powinien sie wypowiedziec ktos , kto ma w swoim aucie (mowa o mazda GF i GW) taki "komputer" i powie jakie informacje on podaje.
@RG
Nie wiem kolego ale chyba masz klopoty z poczuciem humoru, bo jak bys nie zauwazyl cala moja wypowiedz byla okraszona USMIECHEM, a ty chyba probojesz mnie tu krytykowac i cisnac. Ale luz naszczescie biore poprawki na osoby tego typu
PZDR
PS.
Czekam w takim razie na opinie i uzytkownikow ww. "komputera"
Czy uwazacie ze caly problem polega na wysietlaczu
Moze najpierw powinien sie wypowiedziec ktos , kto ma w swoim aucie (mowa o mazda GF i GW) taki "komputer" i powie jakie informacje on podaje.
@RG
Nie wiem kolego ale chyba masz klopoty z poczuciem humoru, bo jak bys nie zauwazyl cala moja wypowiedz byla okraszona USMIECHEM, a ty chyba probojesz mnie tu krytykowac i cisnac. Ale luz naszczescie biore poprawki na osoby tego typu
PZDR
PS.
Czekam w takim razie na opinie i uzytkownikow ww. "komputera"
Komputera nie mam w aucie – ale trzymam go w ręku...
Ma standardową wtyczkę – i jeśli wyciągniesz zaślepkę to znajdziesz taką wtyczkę jaka wchodzi do zegarka. Policz proszę, ile jest kabli wchodzących do tej "zegarkowej" wtyczki a to da odpowiedź co musisz (i jak) zrobić, żeby podłączyć ewentualny komputer pokładowy.
Komputer pokazuje godzinę, spalanie aktualne (chwilowe), spalanie średnie, dystans do przejechania na tym stanie paliwa jaki jest w baku, temperaturę zewnętrzną (jeśli nie ma climatronic'a).
Do komputera pokładowego dochodzi cała masa napięć zasilających (jedne są do zegarka, drugie do komputera, trzecie do czujnika poziomu paliwa), poza tym ważne są 3 sygnały, które są obecne w aucie i nie trzeba ŻADNYCH dodatkowych czujników: prędkość, sygnał dawki paliwa i sygnał poziomu paliwa w baku. Są one dostępne w aucie bez żadnych przeróbek – ale możliwe, że nie są doprowadzone do wtyczki.
Ma standardową wtyczkę – i jeśli wyciągniesz zaślepkę to znajdziesz taką wtyczkę jaka wchodzi do zegarka. Policz proszę, ile jest kabli wchodzących do tej "zegarkowej" wtyczki a to da odpowiedź co musisz (i jak) zrobić, żeby podłączyć ewentualny komputer pokładowy.
Komputer pokazuje godzinę, spalanie aktualne (chwilowe), spalanie średnie, dystans do przejechania na tym stanie paliwa jaki jest w baku, temperaturę zewnętrzną (jeśli nie ma climatronic'a).
Do komputera pokładowego dochodzi cała masa napięć zasilających (jedne są do zegarka, drugie do komputera, trzecie do czujnika poziomu paliwa), poza tym ważne są 3 sygnały, które są obecne w aucie i nie trzeba ŻADNYCH dodatkowych czujników: prędkość, sygnał dawki paliwa i sygnał poziomu paliwa w baku. Są one dostępne w aucie bez żadnych przeróbek – ale możliwe, że nie są doprowadzone do wtyczki.
Czyli na 99% wystarczy, że podłączysz takie urządzenie i będzie działać. Możliwe, że trzeba będzie specjalnie przestawić jedno napięcie – z zasilania zegarka na zasilanie komputera. Widać, że w dodatku masz doprowadzony nawet czujnik temperatury zewnętrznej.
W zwykłej wersji starcza 10 przewodów – a te 2 są właśnie od temp.
W zwykłej wersji starcza 10 przewodów – a te 2 są właśnie od temp.
Dzięki za pomoc xANDy,
Pisałeś że masz taki komputer.
Nie chcesz się go przypadkiem pozbyć?
Jeśli tak daj znać na m.szajko@gazeta.pl
Pozdrawiaqm
i jeszcze raz dzięki
Pisałeś że masz taki komputer.
Nie chcesz się go przypadkiem pozbyć?
Jeśli tak daj znać na m.szajko@gazeta.pl
Pozdrawiaqm
i jeszcze raz dzięki
- Od: 17 paź 2005, 21:25
- Posty: 9
- Skąd: W-wa
- Auto: 626GW 2.0 98
@ RG
BRAVO
jak zadziala to znow zaczne wierzyc w dlubaczy.
PS. Czapki z glow
BRAVO
PS. Czapki z glow
xANDy ... gdzie zdobyłeś zarowno sam komputerek jaki i informacje o nim i o sygnalach do niego dochodzących?
Jakis czas temu usilowalem na tej wlasnie grupie co nieco sie dowiedziec. Chcialem sam zmajstrowac sobie taki komputerek, podlaczajac go jednoczesnie do jednostki LPG. Nie wiele sie dowiedzialem. Chcialbys moze podzielic sie wiedza?
Jakis czas temu usilowalem na tej wlasnie grupie co nieco sie dowiedziec. Chcialem sam zmajstrowac sobie taki komputerek, podlaczajac go jednoczesnie do jednostki LPG. Nie wiele sie dowiedzialem. Chcialbys moze podzielic sie wiedza?
Pozdrawiam serdecznie
medeneś
medeneś
- Od: 23 sie 2005, 21:42
- Posty: 31
- Skąd: Swarzędz
- Auto: 626 GF FS '97 LPG SGI
Komputer na szrocie.
Sygnały – po kawałku – od newbie, wraz z pobo też sporą część, niektóre poprzez własne testy i doświadczenia. No cóż – pojechałem na szrot, wyjąłem całą deskę z okablowaniem z GFki i bawiłem się kabelek po kabelku i do niektórych rzeczy doszedłem.
Skro masz FS'a to nie powinno być problemów – powinno działaś od razu. Możesz mnie kiedyś odwiedzić to sobie przymierzysz czy działa.
Z LPG będzie trudniej. Widziałem kiedyś ktoś ogłaszał się na allegro z takim komputerem pokładowym domowej roboty, który umie liczyć sporo rzeczy. Ma własną stronkę – http://www.tomektak.republika.pl/ i może to będzie łatwiej dorobić.
PS. jak zajmowaliśmy się tym tematem (od roku) to jakoś się nie odzywałeś..........
PS. sam chciałem sobie ten komputerek dorobić, ale newbie powiedział mi, że ten oryginalny z FS'a do DiTD można też dołożyć i będzie działać. Na razie czekam na Jego pomoc przy ECU. Bo w benzynowcach jest co innego jak w dieslu. Niestety
Sygnały – po kawałku – od newbie, wraz z pobo też sporą część, niektóre poprzez własne testy i doświadczenia. No cóż – pojechałem na szrot, wyjąłem całą deskę z okablowaniem z GFki i bawiłem się kabelek po kabelku i do niektórych rzeczy doszedłem.
Skro masz FS'a to nie powinno być problemów – powinno działaś od razu. Możesz mnie kiedyś odwiedzić to sobie przymierzysz czy działa.
Z LPG będzie trudniej. Widziałem kiedyś ktoś ogłaszał się na allegro z takim komputerem pokładowym domowej roboty, który umie liczyć sporo rzeczy. Ma własną stronkę – http://www.tomektak.republika.pl/ i może to będzie łatwiej dorobić.
PS. jak zajmowaliśmy się tym tematem (od roku) to jakoś się nie odzywałeś..........
PS. sam chciałem sobie ten komputerek dorobić, ale newbie powiedział mi, że ten oryginalny z FS'a do DiTD można też dołożyć i będzie działać. Na razie czekam na Jego pomoc przy ECU. Bo w benzynowcach jest co innego jak w dieslu. Niestety
xANDy napisał(a):PS. jak zajmowaliśmy się tym tematem (od roku) to jakoś się nie odzywałeś..........
Nie zauwazylelm podobnego watku. Musiał gdzieś umknąć.
Ja sie oglaszałem na forum z elektroniką. Widziałem tam jeszcze tylko komputerek robiony do 323.
Mógłbyś naprowadzić do wątku, który Ty masz na mysli? Usiłowałem szukać, ale jesteś tak aktywnym pisarzem, że byłem zmuszony się poddać
Pozdrawiam serdecznie
medeneś
medeneś
- Od: 23 sie 2005, 21:42
- Posty: 31
- Skąd: Swarzędz
- Auto: 626 GF FS '97 LPG SGI
medenes napisał(a):jesteś tak aktywnym pisarzem, że byłem zmuszony się poddać

normalnie mnie wgięło... aż z wrażenia sam sprawdziłem ilość własnych postów............
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21677
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21956
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=23128
i inne – akurat w szukajkę włożyłem słowa "komputer pokładowy" ale jakbyś użył innego słowa to pewnie odszukałbyś tamte starsze. W każdym razie – te trzy ostatnie sa najbardziej wartościowe.
Generalnie szukałem do diesla i tylko to mnie interesowało. Ten wątek co podałes jest mi również znany, ale w końcu to zarzuciłem. Za dużo musiałbym "dorabiać".
PS. seryjny komputerek do 323 i 626 chyba jest identyczny (do wersji benzynowej oczywiście)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6