śruby regulacji reflektora – która do czego?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bazyl wspaniały » 8 wrz 2006, 11:41

a przy okazji- orientuje się ktoś jak mocne żarówki można zamontować? chodzi mi dokładnie o długie, czy 100W uszkodzą lampy i co na to instalacja
dzięki z góry za informacje
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Reagan » 8 wrz 2006, 13:16

xANDy napisał(a):Hmm – jak weźmiesz sin/cos/tg/ctg i zrobisz przy kącie 90° albo 0° to też wychodzą rózne niewygodne (czasem) wyniki, więc w czym problem?


w tym – tg 90 nie istnieje bo dąży do nieskończoności


xANDy napisał(a):Dalej nie jestem pewien, czy w światłach 1% to tyle co napisałeś Ty, czy tyle co ja...


Pewne to tylko to że umrzemy ale spadek 1% to będzie 1cm na 1m, 1m na 100m, 10m na 1000m etc...

xANDy tak sobie myslę (pewnie źle), że nie raz byłeś w górach i usłyszłeś od zaprzyjaźnionego górola, że "ta pionowa ściana to ma ponie 100% spadku (znaczy sie spadek całkowit czyli pion)" ;) i wziąłeś to za pewnik. Ale niestety "zaprzęgając trochę matematyki" ta górolska teoria upada – niestety.

tco_tm – widzę kolega prawie po fachu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez xANDy » 8 wrz 2006, 13:41

Reagan napisał(a):w tym – tg 90 nie istnieje bo dąży do nieskończoności

Słusznie więc napisałem przecież w tej kwestii:
xANDy napisał(a):przy kącie 90° albo 0° to też wychodzą rózne niewygodne (czasem) wyniki,

A co do twierdzenia
Reagan napisał(a):Pewne to tylko to że umrzemy
to też nie tak do końca – w jedym "wypadku" czyli w sytuacji końca świata – nie umrzemy tylko od razu przeskoczymy do "tamtego" świata omijając śmierć w naszym rozumieniu. hahaha
Reagan napisał(a):xANDy tak sobie myslę (pewnie źle), że nie raz byłeś w górach i usłyszłeś od zaprzyjaźnionego górola

W naszych kochanych Tatrach jestem ponad ćwierć wieku regularnie. Kocham Góry. Ale nigdy żaden gazda ani taternik nie wciskał mi takiego kitu... :]
bazyl wspaniały napisał(a):jak mocne żarówki można zamontować?

Właściwie to tylko klasyczne 55W/60W. Do innych przypina się "władza", prawdą jest też, że jednak oślepiają tych z naprzeciwka. Poza tym – instalacja z założenia nie jest dostosowana do prawie 2x większego poboru prądu. Co do praktyki – to ja już się nie wypowiem.

PS. wzgórze o nachyleniu 50° miałoby oznaczenie 120%? (pytanie czysto ciekawskie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Reagan » 8 wrz 2006, 14:28

xANDy napisał(a):PS. wzgórze o nachyleniu 50° miałoby oznaczenie 120%? (pytanie czysto ciekawskie)


<jupi> dokładnie 119.189%
100% to nie jest max spadek on może dążyc do nieskończoności. Spadki dachów na gotyckich kościołach sięgaja pewnie i 250 % – i umozliwiają pokrycie dachu dachówką mnich-mniszka. Mnich na górze a mniszka pod nim jakby to kogoś interesowało.

Np. weźmy linię prawie pionową prostą z ziemi do końca naszej galaktyki jakieś 10 do którejś tam potęgi milionów km i na samym końcu odchylmy ją o jeden milimetr <lol> Ależ to będzie spadek w % ;)


xANDy napisał(a):Słusznie więc napisałem przecież w tej kwestii:
xANDy napisał:
przy kącie 90° albo 0° to też wychodzą rózne niewygodne (czasem) wyniki,


;) wybrnąłeś


xANDy napisał(a):Ale nigdy żaden gazda ani taternik nie wciskał mi takiego kitu... krzywy


cieszę się, więc to Twoja teoria :P :)

Za pisanie tych głupot zaraz Grzybek sie zabawi w Michaela Jordana i odda celny rzut za 3 pkt. <lol> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez xANDy » 8 wrz 2006, 14:52

Reagan napisał(a):cieszę się, więc to Twoja teoria

Cieszę się, że się cieszysz, ale nie wiem jaka "teoria".
Reszta jest dla mnie całkowicie zrozumiała.
Spadki dachów na kościołach gotyckich mieszczą się w zasadzie w granicach 45° do max 60° w warunkach ekstremalnych (tereny "górskie" i tam, gdzie opady śniegu są bardzo duże).
Reagan napisał(a):Za pisanie tych głupot zaraz Grzybek sie zabawi w Michaela Jordana i odda celny rzut za 3 pkt

Grzybuś tak szybko nie wyrzuci bo śledzi nieustannie nasze zmagania matematyczno-filozoficzne i poszerza własną wiedzę. Poza tym – postarałem się udzielić odpowiedzi nie off-topic'owej (w kwestii mocy żarówek). Grzybuś poczeka aż wszyscy przeczytają, zastanowią się i nauczą się na pamięć i wtedy nakarmi kosz...
PS. nie jestem z "waszej" profesji – projektowania organizacji ruchu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez prokopcio » 8 wrz 2006, 18:38

chłopaki – jak ktoś będzie chciał ustawić reflektory i trafi na ten temat to chyba zmieni zdanie i stwierdzi, że jedna nie świecą tak źle <lol> <lol> <lol> .

poważnie to skączcie już debatę czy 100% to 45° czy 90°, jaką pochyłość ma pochylona pochylnia o 2,23442° :P ........ bo chyba nie o to chodziło autorowi tematu :| .
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez bazyl wspaniały » 8 wrz 2006, 20:05

xANDy napisał(a):Właściwie to tylko klasyczne 55W/60W. Do innych przypina się "władza", prawdą jest też, że jednak oślepiają tych z naprzeciwka. Poza tym – instalacja z założenia nie jest dostosowana do prawie 2x większego poboru prądu. Co do praktyki – to ja już się nie wypowiem.



wiem że oślepiają mocniejsze, dlatego chcę tylko do długich, nie włącza się ich przecież kiedy jedzie cosik z naprzeciwka, choć niestety nie jest to normą u nas. interesuje mnie najbardziej właśnie kwestia wytrzymałości instalacji. raczej nie zmienię, ciekawym tylko czy by wytrzymała obciążenie.
ale dzięki za odpowiedź :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez prokopcio » 8 wrz 2006, 20:22

do "zwiększenia mocy instalacji" proponuję dać bezpośrednio od aku grubsze przewody do zamych reflektorów a przy nich przekaźniki, które będą załączane przewodem, który pierwotnie był do lamp. Należy również dbać o czystość styków.

Niestety pozostaje jeszcze jeden problem – znacznie wyższa temperatura, do której reflektory nie są przystosowane.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez bazyl wspaniały » 8 wrz 2006, 21:25

czyli na bank daję sobie na luz.
dzięki za odpowiedź
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6