Podłączenie sterownika zamka centralnego [CA]

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PawelPasierb86 » 4 mar 2012, 10:23

Witam,

Także mam problem z podłączeniem sterownika zamka centralnego, jednak w przeciwieństwie do kolegi, próbowałem to "ustrojstwo" podłączyć wg instrukcji zamieszczonej na forum i przy sterowniku.

podłączenie sterownika do mojej Madzi X6
centralka: kabel brązowo biały – sterownik: brązowy (zamykanie)
centralka: kabel brązowo czarny – sterownik: biały (otwieranie)
centralka: kabel biało zielony – sterownik: czerwony (zasilanie +12V)
centralka: kabel czarny – sterownik: czarny (masa -12V)

Efekt wyszedł taki, że po zaprogramowaniu kodu pilota centralka dawała znak "że żyje" (słychać było pstrykanie) natomiast nie było reakcji na zamkach. Paradoks taki, że gdy podłączyłem główny siłownik, który znajdował się w zestawie razem ze sterownikiem, na komendy pilota była reakcja ów głównego siłownika, a także pozostałych oryginalnych znajdujących się w drzwiach. Dość dziwne było tylko otwieranie / zamykanie na oryginalnych siłownikach tak jakby dostawały nieodpowiednią siłę na otwarcie / zamknięcie zamka – po prostu było słychać pstrykanie w środku drzwi, natomiast przycisk otwórz / zamknij otwierał / zamykał "nie do końca". Tak samo działo się przy otwieraniu z kluczyka.

Chcę zaznaczyć że przed zamontowaniem sterownika, otwieranie odbywało się w porządku, siłowniki pracowały ładnie i zamykały "do końca". Moje pytanie jest takie, czy ze względu na to iż mam sterownik razem w komplecie z siłownikami to jestem zmuszony wymieniać siłowniki na te z kompletu? Czy jednak powstał błąd w sztuce przy podłączeniu? Proszę o pomoc.

Model sterownika jaki zakupiłem to: http://allegro.pl/zamek-4drzwi-sterowan ... 92915.html
Początkujący
 
Od: 15 sty 2012, 18:46
Posty: 6
Skąd: BKL
Auto: Mazda Xedos 6 CA, rok. produkcji 1992, silnik 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 8 mar 2012, 12:19

PawelPasierb86 – nie jestem pewien ale sprawdź jaki jest teraz "standard" sygnałów na kabelkach białym i brązowym wychodzącym z dołożonej centralki.
Podłączając jak to jest opisywane na forum musi nowa centralka tak pracować aby podawać sygnał "masy" na tych kablach idących do oryginalnego sterownika cz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelPasierb86 » 8 mar 2012, 12:34

Dzięki za odpowiedź. Uważam że wszytsko jest ok podłączone, tylko myslę o czymś takim: centralka główna ma 6 kabli, ja podłączyłem pod 4 kable, a więc dokładnie 2 zostają wolne (bodajże zielony i czerwony) i 2 kable mam luzem od siłownika głównego ze sterownika, więc te 2 kable podpiąć pod zielony i czerwony i chyba powinno być ok. Zresztą dam znać w sobotę bo mam zamiar za to się zabrać.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2012, 18:46
Posty: 6
Skąd: BKL
Auto: Mazda Xedos 6 CA, rok. produkcji 1992, silnik 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 8 mar 2012, 13:18

Hmmm – chyba trochę niezbyt do końca cię zrozumiałem.
Ty z nową centralką powinieneś się podłączyć do oryginalnej centralki od strony sterowania a nie wyjścia na siłowniki.
No chyba, że chcesz zrezygnować z oryginalnego układu to wówczas całkowicie pierwotną centralkę odłączasz.

EDIT:
Poczytaj też tutaj: viewtopic.php?f=127&t=51767
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelPasierb86 » 8 mar 2012, 13:50

No tak, oryginalna centralkę zostawiam, dolutowuję do niej 4 kabla które opisałem wczesniej plus także te 2 które są przy siłowniku głównym od centralki dodatkowej i w ten sposób mam podłączoną centralkę dodatkową pod główną.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2012, 18:46
Posty: 6
Skąd: BKL
Auto: Mazda Xedos 6 CA, rok. produkcji 1992, silnik 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 8 mar 2012, 14:22

PawelPasierb86 napisał(a):plus także te 2 które są przy siłowniku głównym od centralki dodatkowej

Tego podłączenia to nie rozumiem po co robisz, tym bardziej, że ono nic nie wniesie sensownego.

Podłączyć powinieneś się z zasilaniem (2 kabelki) i sterowaniem zamknij/otwórz (też 2 kable).
Sterowanie centralką oryginalną odbywa się jak napisałem wcześniej podając masę na wejście "zamknij" lub "otwórz" centralki oryginalnej z centralki dołożonej.
Teraz najważniejsze: czytać ze zrozumieniem instrukcje i opisy!
Ta centralka dołożona w/g idei producenta steruje samymi siłownikami
Ta centralka nie jest przewidziana do tego aby dawać sygnał do otwarcia/zamknięcia drzwi przez oryginalny sterownik!
Twoja centralka mogłaby pracować zamiast oryginalnej (podłączenie wyjścia pod kable idące bezpośrednio do siłowników) ale wówczas nie działałoby ryglowanie od wewnątrz przyciskiem czy też zamykanie kluczykiem.
Tak więc reasumując zakup tej akurat centralki okazał się niezbyt trafiony ale .... na to znalazłaby się metoda ;)
Załączniki
central.jpg
Modyfikacja sterownia centralnym zamkiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelPasierb86 » 10 mar 2012, 10:22

Czyli nawet jeśli uda mi się podłączyć dodatkową centralkę to nie będę mógł otwierać / zamykać przez kluczyk? Jeśli tak, to jaka centralka do tego by się nadawała?

Jak mam podać masę na wejście zamknij / otwórz? I prośba, czy mógłbyś opisać szkic podłączenia który zamieściłeś, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Od centralki dodatkowej mam podłączyć tylko 2 kable od zasilania – biały i brązowy, a co z resztą idącą na siłowniki od tejże dodatkowej centralki? Nie używam tych kabli? Czy siłowniki oryginalne wtedy będą działać poprzez tylko zasilanie od centralki dodatkowej?

Przepraszam że tak dużo pytań zadaję, ale jestem laik w tym temacie, a wydawało mi się te podłączenie z opisów banalne, jednak jak widać stwarza nie mały kłopot.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2012, 18:46
Posty: 6
Skąd: BKL
Auto: Mazda Xedos 6 CA, rok. produkcji 1992, silnik 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 11 mar 2012, 11:29

PawelPasierb86 napisał(a):Czyli nawet jeśli uda mi się podłączyć dodatkową centralkę to nie będę mógł otwierać / zamykać przez kluczyk? Jeśli tak, to jaka centralka do tego by się nadawała?

Tak być powinno jakbyś podłączył (i zamontował!) całość prawidłowo, gdyż widzę, że jeden z siłowników jest typu MASTER (5 kabelków a pozostałe po dwa).

PawelPasierb86 napisał(a):Jak mam podać masę na wejście zamknij / otwórz? I prośba, czy mógłbyś opisać szkic podłączenia który zamieściłeś, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

Fakt – nie ma na rysunku narysowanego zasilania i masy centralki. Uważałem to za na tyle naturalne, że to po prostu jest i najzwyczajniej zapomniałem tego narysować. :D

PawelPasierb86 napisał(a):Od centralki dodatkowej mam podłączyć tylko 2 kable od zasilania – biały i brązowy, a co z resztą idącą na siłowniki od tejże dodatkowej centralki?

Tak szczerze to nie przyglądałem się wcześniej kolorom kabelków. Swoją drogą to mogłeś oryginalny schemat gdzieś zamieścić aby nie było potrzebne domyślanie się (ciekawe czy czytałeś to ze zrozumieniem?).
Z dokładanej centralki wychodzą do siłowników kabelki niebieski i zielony (popraw mnie bo niewiele widać).
Te dwa kabelki będą sterowały oryginalną centralką.
Są użyte dwa dodatkowe przekaźniki, po dodaniu przy każdym diody (najzwyklejsza prostownicza np. 1N4001) efekt będzie taki, ze jeden będzie się uruchamiał przy zamykaniu a drugie – przy otwieraniu.
Styki przekaźników będą dawać rozkaz "zamknij" lub "otwórz" do oryginalnej centralki.
Chyba bardziej prosto nie da się tego wytłumaczyć.
Aha – możliwe, że będzie konieczność zamiany między sobą kabelków idących do oryginalnej centralki w przypadku jak będzie to źle funkcjonować.
Więcej nic nie wymyślę nie znając tego układu co kupiłeś.

Inna opcja to .... skoro centralny działał to trzeba było kupić przykładowo coś takiego: link1, link2 czy też link3
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelPasierb86 » 12 mar 2012, 13:32

Dzięki za pomoc, już doszedłem.

Więc tak:
– podłączyłem wg schematu:
centralka: kabel brązowo biały – sterownik: brązowy (zamykanie)
centralka: kabel brązowo czarny – sterownik: biały (otwieranie)
centralka: kabel biało zielony – sterownik: czerwony (zasilanie +12V)
centralka: kabel czarny – sterownik: czarny (masa -12V)

– od centralki dodatkowej uciąłem siłownik master, tak by tylko pozostały mi 2 kable: zielony i niebieski. (musiałem to zrobić gdyż przy pozostawieniu siłownika master od centralki dodatkowej, siłowniki oryginalne w drzwiach zamykały mi jak gdyby do „połowy” drzwi, ten problem o którym pisałem w pierwszym poście)

– metodą prób i błędów kabel niebieski i zielony podłączyłem w pierwszej kolejności pod 2 pozostałe mi na centralce głównej, czyli zielony i czerwony, skutek zwarcie i spalone dwa bezpieczniki.

– kolejna próba, zielony i niebieski podłączyłem pod kable brązowy i biały centralki głównej, nie pamiętam dokładnie który, do którego, jednak tu zwarcia żadnego nie było, w przypadku złego podłączenia skutek uboczny był taki że drzwi jakby ciągle otwierały się i zamykały, więc wystarczyło tylko kabelki podmienić i wszystko już działało poprawnie.

– efekt podłączenia centralki dodatkowej do centralki głównej: drzwi zamykają się z pilota, na komendy otwórz / zamknij, natomiast centralny nie działa po użyciu kluczyka, a co za tym idzie ryglowanie od środka, też tylko za pomocą pilota.

– gdy już uporałem się z tym wszystkim, kable które mi zostały od siłownika master centralki dodatkowej posłużyli mi do przedłużenia kabli na podłączenie pod kierunki.

– podłączenie pod kierunki: pod kolumną kierownicy znajduje się taki niebieski w miarę spory przekaźnik, tu także metodą prób błędów stykałem kable od centralki do przekaźnika i doszedłem do podłączenia pod kierunki. Efekt przy zamykaniu i otwieraniu oczywiście sygnał świetlny kierunkowskazów.

W wolnej chwili postaram się zrobić zdjęcia i powrzucać na forum.
Ostatnio edytowano 12 mar 2012, 15:25 przez PawelPasierb86, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 sty 2012, 18:46
Posty: 6
Skąd: BKL
Auto: Mazda Xedos 6 CA, rok. produkcji 1992, silnik 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 12 mar 2012, 13:51

Paweł – bez urazy ale czy nie można tego jaśniej opisać aby nie było konieczności domyślania się?
Przeczytaj to co piszesz chociaż z raz przed wysłaniem.

PawelPasierb86 napisał(a):Od centralki uciałem siłowniki, ta że tylko pozostały mi 2 kable zielonuy i niebieski i zielony z niebieskim podłączyłem pod 2 kable z centralki głównej

Jakie kable (lub coś innego) i gdzie je uciąłeś to tylko ty sam wiesz chyba.
Ale wydaje mi się, ze pod kabelki wyjściowe z dołożonej centralki podłączyłeś kable idące do oryginalnych siłowników. Kabelki te zapewne zostały odłączone od oryginalnej centralki.

PawelPasierb86 napisał(a):No ale efekt końcowy najważniejszy działa (no niestety ryglowanie od środka nie, ale idzie z tym żyć).


Zapewne do tej nowej centralki idą jeszcze kabelki biały i brązowy – to jest sygnał do zamknięcia/otwarcia zamków.
Połącz te kable z kablami brązowo-białym i brązowo-czarnym idącymi od oryginalnej centralki.
Jak będzie w źle działało to zamień je miejscami.
Ale jak będzie wszystko poprawnie to zapewne powinieneś mieć możliwość ryglowania/otwierania przyciskiem i kluczykiem :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelPasierb86 » 12 mar 2012, 15:29

Dzięki za wszelaką podpowiedź i pomoc. Co do ryglowania zajmę sie przy sobocie tym. Post edytowany. Przepraszanm ;)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2012, 18:46
Posty: 6
Skąd: BKL
Auto: Mazda Xedos 6 CA, rok. produkcji 1992, silnik 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6