[Xedos6 CA] Ogrzewanie i nadmuch.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tubi » 12 paź 2009, 20:31

Witam,

Czytałem co nieco na temat smrodu z nawiewu na forum. A mój problem polega na tym ,że poprzedni łepek <killer> co miał madziule całkowicie zaniedbał sprawe. Ostatnio byłem na czyszczeniu ozonowym i byłem pewny ,że problem zniknął. CO prawda śmierdzi znacznie mniej. Smród stęchlizny czuć nie tylko przy włączonej klimie ale także na samym nawiewie, nieważne czy ciepłe czy zimne po jakimś czasie zanika albo to ja się przyzwyczajam do niego. Już nie mam pomysłów chyba odszukam parownik i prysne jakiś preparat bezpośrednio do niego i tu nasuwa się moje pytanie gdzie w xedosie znajduje się parownik, to że filtra kabinowego nie ma już wiem. Czytałem o możliwości zagrzybienia kanałów wentylacyjnych ale niezbyt ten temat został rozwinięty :( Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję
Tubi
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez marimart81 » 12 paź 2009, 21:50

jest to gdzieś tylko nie moge tego znależc (były nawet i zdjęcia co i jak) z relacji wyglądało to tak żeby psiknąć nie w kratki tylko w bezpośrednio w ten nawiew a znajduje się on nad pasażera nogami musisz zdjąć ten plastik czarny i schowek a wtedy bedziesz go miał na wierzchu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez DamianMX6 » 12 paź 2009, 23:09

Nie wiem jak jest w Xedosach ale zakładam że podobnie jak w MX-6.

Musisz zdemontować schowek pasażera i reszę tego co ci zagradza dostęp do parownika. Następnie rozkręcasz obudowę parownika z tyłu i z przodu i demontujesz dolną część z której wychodzi rurka odprowadzająca wodę skroploną przez parownik. Przy okazji warto oczyścić dmuchawę. Pewnie masz sporo liści w dmuchawie i w parowniku kiepski odpływ = bagno i nic nie wymyślisz trzeba rozebrać i po prostu dokładnie oczyścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Tubi » 13 paź 2009, 07:31

no to dzisiaj czeka mnie troszkę roboty :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez dyszel » 13 paź 2009, 09:15

U mnie jak wyłączę klimę to przez chwilę z nawiewów czuć stęchlizną, jak chłodzi to nic tylko zaraz jak wyłączę. Co prawda dokładnie czyściłem parownik, ale widocznie jeszcze kanały są trochę syfiaste i to jest przyczyną :| Link do mojej fotorelacji z odgrzybiania po której to przez 3 miechy było super:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... imatyzacji
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez DamianMX6 » 13 paź 2009, 10:24

dyszel85 w twojej fotorelacji z tego co widać nie zdejmowałeś obudowy tylko wtrysnąłeś do środka trochę chemii a to tylko maskuje problem i nigdy nie załatwi sprawy bo wewnątrz jest sporo rzeczy które zalegają, np:

Obrazek

tak było u mnie, nawet w rurce dmuchawy było napchane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Tubi » 13 paź 2009, 11:10

Dzięki wszystkim za porady dzisiaj o ile się wypogodzi zabiorę się do tego bo niestety nie mam garażu :( Ciekawy jestem co znajde w tym parowniku może zdechlego kota? <lol>
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez porvo » 13 paź 2009, 18:06

Witam. Miałem również problem z ogrzewanie. Pisze miałem, bo dzisiaj podjechałem do fachowców od chłodnic. Przeczyścili układ grzewczy zalali nowym płynem i nareszcie jest pięknie. Fakt trwało to 6 godzin. W serwisie mazdy w Łodzi dając własną nagrzewnice (150 pln) w Japancar obiecali naprawić za dwa dni za około 1000 pln. Wybór był oczywisty.

Porvo
Mazda 626, 2,5l,v6 93r
porvo
 

Postprzez Lowiec » 18 paź 2009, 14:37

Wczoraj sprawdziłem dokładniej jak to jest u mnie. Temp na zewnątrz kolo 7 stopni, silnik pracował do nagrzania (do minimalnie od poziomu wskazówki na desce) normalnie długo ale wentylator się ani razu nie włączył. Węże od parownika i od nagrzewnicy były gorące, w czasie nagrzewania także górny wąż chłodnicy robił się gorący. Jak ustawiłem nawiew na 4 i na max temp to jeden z węży nagrzewnicy robił się chłodniejszy. czyżby termostat i cały czas otwarty duży obieg? Kierunki nawiewów działają oraz regulacja temp wydaje dźwięki otwierania/zamykania.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 18 paź 2009, 19:31

Może warto by było parownik podłaczyc szeregowo z nagrzewnicą z tym ze najpierw nagrzewnicę.

ale przede wszystkim może należało by odłaczyć przewody od nagrzewnicy u pod ciśnieniem przepłukac nagrzewnicę.

a widze ze ma sz taki sam silnik czyli ten sam problem co u mnie gdy miałem silnik z uszkodzoną głowicą.
wtedy notorycznie zapowietrzała sie nagrzewnica ale parownik był bardzo dobrze ogrzewany, pewnie dla tego zejest na dole

Teraz też rewelacyjnie nie grzeje dla tego mam zamiar podłaczyć szeregowo nagrzewnicę z parownikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 18 paź 2009, 19:42

ciekawe ze instalka była montowana rok temu i jest parownik podłączony równolegle i do tej pory problemu nie było.dziś dodatkowo odpowietrzyłem układ – faktycznie długo się czeka na włączenie wentylatora i oczywiście nic to nie dało – przeczytałem już prawie wszystko na temat ogrzewania termostatu płukania....i oczywiście "mojego" problemu nie ma:) no ale wnioski to termostat, płukanie całości i wymiana płynu no i możliwa przeróbka podłączenia parownika. jakiej średnicy wew tam są węże?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 18 paź 2009, 19:46

Spróbój jescze założyć opaskę na przewód idący do parownika i zacisnać ją trochę aby ograniczyć przepływ może to coś pomoże.

Miąłem xedosa z v6 i myślałem ze tam ten duży aluminiowy silnik długo sie nagrzewa jednak w tym żeliwnym złomie wcale nie jest lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 18 paź 2009, 19:54

opaska to dobry pomysl....czytalem o ladniejszym rozwiazaniu kwestii mniejszego cisnienia pl;ynu idacego na parownik – rurka z trojnika o mniejszej srednicy. Obstawiam jednak na syfy w ukladzie chlodzenia ze wzgledu na to ze auto ze mna w ciagu niecalego roku eksploatacji (kupiem w przed ostatni dzien pazdziernika) troche ze mna pojezdzilo (36k km) i wychodza pewne "zapuszczenia" poprzedniego wlasciciela "z niemiec"
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez dszymek » 19 paź 2009, 19:10

Witam!!!
Nawiazujac do tematu, chcialbym sie poradzic w paru sprawach.
U mnie w cronosie nie dosc ze niedziala ogrzewanie to jeszcze niedzialaja przyciski zmieniajace kierunki nawiewu. jedyne co dziala to predkosc powietrza.
co moze byc przyczyna?
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2009, 13:08
Posty: 33
Auto: mazda 626 cronos 2.5 94r

Postprzez Lowiec » 19 paź 2009, 19:39

ogrzewanie moze nie dzialac z paru powodow. dzis kupilem metr weza ogrodowego i cilit kamien i rdza...jak wykombinuje czas to bede plukal nagrzewnice. jesli nie dzialaja przyciski nawiewow to problem moze byc elektryczny lub mechaniczny...trzeba sprawdzic
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez D4NI3L » 24 paź 2009, 16:54

i jak tam sprawa rozwiazała się ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Tubi » 26 paź 2009, 09:41

Z uwagi na brzydką pogode nic nie robiłem dzisiaj jadę do Lidla bo jest promocja środków i podobno są niezłe i jeżeli utrzyma się bezdeszczowo do czasu jak skończe pracę o dzisiaj się za to zabiore i napiszę jaki dało efekt.

Pozdrawiam
Tubi
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Tubi » 26 paź 2009, 21:16

A więc tak z uwagi ,że za cholere nie mogłem rozkręcić parownika ani rozchylić obudowy to psiknołem pianką do tej kratki znajdującej się obok parownika. Nawiew na full potem znowu do tej kratki dość sporo a ,że rurka była w miare długa do kanałów od nawiewów do każdego odrobine nawiew na full. I potem wietrzenie auta i na dzień dzisiejszy jest cacy- ale czas pokaże napisze za kilka dni co z nieprzyjemnym zapachem ;) Na wiosne planuje wybebeszyć auto i wyczyścić tapicerke i wtedy wymontuje parownik.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Balandis » 23 gru 2009, 13:58

Witam,

podłączę się do tematu bo mam bardzo podobny problem.

Niezależnie od ustawień pokrętła regulacji temperatury leci lekko ciepłe powietrze (oczywiście jak już się silnik nagrzeje). Potencjometr sprawdziłem i działa, natomiast wydaje mi się że nie działa silniczek sterujący klapką. No i tu mam problem bo pomimo kilku wskazówek znalezionych na forum nie mogę zlokalizować tego silniczka. Może ktoś mógłby mi dokładnie powiedzieć gdzie on się znajduje oraz jak najłatwiej się do niego dostać.

z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 22:06
Posty: 5
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF 2,0 V6

Postprzez paaawel5 » 24 gru 2009, 00:33

Widelec napisał(a):a jak jest na dole to miesza się z tym grzanym? ciekawa teoria... o czymś takim to nie słyszałem <lol>

to kolega mało jeszcze słyszał już pierwsze bmw 7 miały takie coś ze były 2 niezależne nawiewy w bmw było o tyle lepiej ze ten 2 – górny środkowy miał osobna regulacje ciepła
sprawa super bo tak jak ktoś wyżej napisał zeby sie dobrze jechało dajesz chłodne na twarz a ciepłe na reszte i jeśt ci ciepło a jednocześnie oddychasz świerzym dla lepszego samopoczucia
ps mój fiat uno ma to samo rozwiązanie co w xeodsie a konstrukcja też starsza

i jeszcze podepne sie pod temat
czy w swoich xedach z climatronikiem tez tak macie ze temp nie reguluje sie co 1 stopień a jest podzielone na 3 "grupy"
tzn ja jak dam na najzimniejsze to mam zimno
jak podniose do bodajże 17 to niema różnicy
od 17 do 27 słychac jak przełacza sie sterowanie temp i jest troche cieplej – no dośc ciepło ale w całym zakresie grzeje tak samo
i od 27 do końca grzeje gorącym
czy tez tak macie ze nie czuć tej różnicy co 1 stopień czy ja mam coś zdupione ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6