Klimatyzacja – różne problemy.
witam. dzisiaj nabilem klime i sie nie załańcza, cały układ jest szczelny... czy to może być wina przekaźnika... i gdzie sie on znajduje...
?
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, 19:32 przez Crenshaw, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu.
Powód: Poprawa tematu.
- Od: 14 maja 2007, 00:29
- Posty: 44
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel
tomaj82 jeżeli masz czynnik, a klima się nie załącza, to sprawdź, czy na kablu idącym do sprężarki masz +12
jeżeli masz a sprężarka w dalszym ciągu się nie załącza, to masz walniętą sprężarkę, przy obecnych cenach używek regenerować się nie opłaca
jeżeli natomiast nie masz tam +12, to musisz sprawdzić cały układ elektryczny, począwszy od bezpieczników, poprzez przekaźniki, włączniki, czujniki ciśniania, stan kabli...
acha jeszcze sobie tylko zobacz czy masz masę na sprężarce
bo jak jej nie będzie, to sprzęgło też się nie załączy 
jeżeli natomiast nie masz tam +12, to musisz sprawdzić cały układ elektryczny, począwszy od bezpieczników, poprzez przekaźniki, włączniki, czujniki ciśniania, stan kabli...
acha jeszcze sobie tylko zobacz czy masz masę na sprężarce
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
u mnie po sprawdzeniu i nabiciu chłodzi jak oszalała. Pytanie mam: obroty skaczą o 200 więcej, gdy chodzi klima. To normalka, tak?
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
normalne
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Ryba81 napisał(a):Pytanie mam: obroty skaczą o 200 więcej, gdy chodzi klima. To normalka, tak?
Przy załączeniu występuje spore obciążenie silnika i wolne obroty powinny spaść, jednak zaraz po chwili wrócić do pierwotnej pozycji
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Hazu jeżeli komputer nie dostanie informacji o załączonej klimie to się nie podniosą, z resztą kto sprawdza załączenie się klimy po wzroście obrotów...
na sprężarce masz sprzęgło, w momencie załączenia, lub chwilę po, powinno ono wysprzęglić i zacząć się kręcić
wtedy klima rusza... ;p
na sprężarce masz sprzęgło, w momencie załączenia, lub chwilę po, powinno ono wysprzęglić i zacząć się kręcić
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
wzrost obrotów to pierwszy etap załaczenia klimy w xedosie
więc po co szukać dalej skoro już na poczatku widać błąd
ale zawsze można wymienić kompresor, czy pół klimatyzacji a przy tym ja nabić ze 3 razy
gdy tym czasem uszkodaony jest czujnik temperatury na parowniku
więc po co szukać dalej skoro już na poczatku widać błąd
ale zawsze można wymienić kompresor, czy pół klimatyzacji a przy tym ja nabić ze 3 razy
gdy tym czasem uszkodaony jest czujnik temperatury na parowniku
Hazu napisał(a):wzrost obrotów to pierwszy etap załaczenia klimy w xedosie
to znaczy, że jak obroty się nie podniosą, to klima nie chodzi
Powiedz skąd masz te informacje... w tym sezonie "zaprzyjaźniałem" się z klimą w może 200, może 250 samochodach i nic takiego mi nie wiadomo...
Oczywiście jak obroty się podniosą to znaczy, że komputer dostał sygnał, o włączeniu guziaczka od klimy, ale nic poza tym...
Hazu napisał(a):ale zawsze można wymienić kompresor, czy pół klimatyzacji a przy tym ja nabić ze 3 razy
gdy tym czasem uszkodaony jest czujnik temperatury na parowniku
A kto Ci każe to wymieniać...
Chyba, że jak jest uszkodzony czujnik to obroty nie wzrastają, a jak odłączona np. wtyczka to wzrastają, a jak nie ma masy na sprężarce, to może wzrastają tylko o 100 obrotów...
Naprawdę nie chcę Ci udowadniać, że czegoś nie wiesz, a ja wiem lepiej, bo na pewno Twoja widza o motoryzacji jest dużo większa od mojej, ale w tym przypadku racji akurat nie masz...
PS
jak masz to całą moje kompetencje z zakresu klimy szlak trafi
Hazu napisał(a):wzrost obrotów to pierwszy etap załaczenia klimy w xedosie
więc po co szukać dalej skoro już na poczatku widać błąd
tzn. jaki błąd widać... że co niby jest popsute... kabelk idący do komputera, przekaźnik, bezpiecznik, czujnik temperatury, a może ciśnienia... a może niepodłączona sprężarka, albo brak na niej masy....
A do sprawdzenia błędów, wystarczy podpiąć się z komputerem, tam już jest OBD więc wszystkie błędy będziesz miał jak na dłoni...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Nie wiem czemu się tak bulwersujesz.
Ja sie nie znam kompletnie na klimatyzacji tylko montowałem klimatyzację w xeodsie pobraną z mx-6.
Różnice w instalacji elektrycznej zmusiły mnie do zgłębienia tematu instlacji elektrycznej klimatyzacji.
i to co Ty piszesz :
to nie jest prawda w przypadku xedosa.
bo najpierw na podstwie sygnału z czujnika temeratury i przycisku zostaje przekazany sygnał do sterownika wtrysku wymuszajacy podniesienie obrotów.
dopiero po ok 1s załaczaja sie wentylatory i właczony zostaje kompresor.
i tyle z mojej strony w temacie.
Ja sie nie znam kompletnie na klimatyzacji tylko montowałem klimatyzację w xeodsie pobraną z mx-6.
Różnice w instalacji elektrycznej zmusiły mnie do zgłębienia tematu instlacji elektrycznej klimatyzacji.
i to co Ty piszesz :
steven napisał(a):Przy załączeniu występuje spore obciążenie silnika i wolne obroty powinny spaść, jednak zaraz po chwili wrócić do pierwotnej pozycji
to nie jest prawda w przypadku xedosa.
bo najpierw na podstwie sygnału z czujnika temeratury i przycisku zostaje przekazany sygnał do sterownika wtrysku wymuszajacy podniesienie obrotów.
dopiero po ok 1s załaczaja sie wentylatory i właczony zostaje kompresor.
i tyle z mojej strony w temacie.
Hazu napisał(a):to nie jest prawda w przypadku xedosa.
bo najpierw na podstwie sygnału z czujnika temeratury i przycisku zostaje przekazany sygnał do sterownika wtrysku wymuszajacy podniesienie obrotów.
dopiero po ok 1s załaczaja sie wentylatory i właczony zostaje kompresor.
i tyle z mojej strony w temacie.
skoro mówisz, że tak jest, to super...
ale dalej nie widzę powiązania pomiędzy tym, że skoro obroty nie wzrosną, to klimie nie działa... i mi o to chodziło
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
panowie a ja mam taki problem z klimą, jest nabita,jak włączam klimę to słychać pstryknięcie,włączają się wentylatory i sprężarka a klima nie chłodzi,w ogóle nie ma różnicy z włączoną czy nie. i nawet woda cieknie ze skraplacza. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną.
Pomóżcie!
Pomóżcie!
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
steven napisał(a):A do sprawdzenia błędów, wystarczy podpiąć się z komputerem, tam już jest OBD więc wszystkie błędy będziesz miał jak na dłoni...
A co Ty tam chcesz sprawdzić przez komputer? w przypadku starych mazd nie sprawdzisz nic ...,doświadczenie tylko ludzi obsługujących tego typu klimatyzację ma największe znaczenie ...,w przypadku mx-6 i xedosa 6 i pewnie i 626 i wielu innych mazd są podnoszone obroty (zwiększane czasy wtrysku)przy załączeniu klimy i jest to normalny objaw i wszystko zależy od sprawności elementów,regulacji silnika (zapłonu ,wolnych obrotów,itp.) na jakim poziome będą się utrzymywały obroty -większe obciążenie i spadają obroty normalna zasada a żeby silnik nie zgasł po to są one zwiększane ,nie róbmy z naszych kilkunastoletnich aut jakiś super nowoczesnych naszpikowanych czujnikami -tam z reguły są proste sterowniki a przez to nie zawodnie sterujące naszą elektryką w aucie ,niektóre rzeczy naprawdę zaskakują prostotą budowy ..
łysy83 w Twoim przypadku wygląda na niesprawną sprężarkę -czy czasami nie stało auto z rozszczelnioną klimatyzacją dłużej ?,jeżeli tak to najprawdopodobniej stoją płytki w klimatyzatorze -raz już taką sprężarkę udało mi się uruchomić ale niestety terkocze już ona na niższych obrotach ale działa już ponad rok niezawodnie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc oj stało auto z nieszczelną klimą dosyć długo bo jak go kupiłem to była dziura w chłodnicy a później jeszcze mi zaworek puścił tak więc za mojej kadencji trwało to na pewno 1rok a przede mną trudno stwierdzić. Czyli co najlepiej kupić używaną sprawną czy remontować? A może Ty masz takową na zbyciu? Jeżeli nie to czy od V6 będzie pasować?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
łysy83 -najlepiej to kupić nówkę
,co do pasowania to nie wiem jak jest w przypadku xedosa 1,6 a 2,0 v6 ,w przypadku mx-6 pasują klimatyzatory i od 2,0 do 2,5v6 z tym że jest różnica w kole pasowym i należy je przełożyć
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6