Strona 1 z 1

Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 15 kwi 2010, 17:49
przez domi1978
chodzi mi o Xedosa 6 2,0 140ps z 1997 roku.I może jeszcze ktoś pamięta przy jakich obrotach jest maxymalny moment obr i moc w tym motorze,może jakies wykresiki macie ciekawe..
W moim xedosie jak go ostatnio pogoniłem przez przypadek hehe to odcinka zaczeła się juz przy 7300 obr,na 2 biegu łapię wtedy jakies 103-104km/h,a kiedys wydawało mi się że odcinka była na 7500 równym,co o tym myslicie??
Pytam z ciekawosci i wiem że przy tych max obrotach to parametry leca już tylko w dół i poza rykiem i większa szansą na ujrzenie przez korbowód swiatła dziennego nic nie zyskuję ale chcę poznac Wasza opinie.
I jeszcze jedno pytanie czy padający przegób zewnetrzny napędowy(od kilku miesięcy chrupie przy skręcie w lewo) może powodowac wibracje,drżenie zawieszenia,kierownicy? bo koła wyważone (sprawdzane również na 2 komplecie zimówek tez wyważanych i bez zmian) końcówki i sworznie ok,ogólnie mechanik powiedział że układ kierowniczy ok bez luzów a to drżenie mam w przedziale 100-125 najczesciej choć nie zawsze i nasila się przy przyspieszaniu a zmniejsza(ginie chyba nawet) po odjęciu gazu..
Dzieki pozdrawiam

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 15 kwi 2010, 18:07
przez Fedu
Z tego co pamiętam to mój odcina przy 7500obr/min.Ale tak dokładnie to się nie przyglądałem bo jak dochodzi do 7000 to zmieniam bieg,troszkę szkoda mi benzynki i silnika..... :P

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 13:41
przez maryjo
Cholera, ja na dwójce łapię max 90 km/h... chyba silnik na złom
Za to odcinki nie mam wcale tada!!
Z drugiej strony po co silnik tak kręcić skoro max moment masz przy 6200. No tak. O to przecież pytałeś.

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 13:49
przez sq2jul
u mnie odcinka jest granicach ~7200rpm

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 13:49
przez lukkil
może Ci licznik oszukuje :)
generalnie ja w 100NX 1.6 na 2ce robiłem 105km/h :)
potem przyspieszylem zapłon i było już 90pare :)

pozdr

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 14:28
przez maryjo
Licznik raczej nie oszukuje bo na GPS wychodzi że wolniej jadę niż na liczniku.
przyśpieszałeś zapłon powiadasz... o ile pamiętam chodzi coś o kręcenie aparatem zapłonowym??
nawiasem mówiąc 100 NX to w zdaje się o wiele cięższe auto
Swoją drogą co z tym odcięciem?
Przed chwilą podkręciłem do 7800 i dalej się bałem ale nic specjalnie nie odłączyło mi. No może coś się pojawiła jakaś wibra wróżąca odcięcie ale strach mnie obleciał że to raczej wróży demolkę silnika i nie kręciłem już do 8000

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 17:28
przez Hazu
maryjo napisał(a):Przed chwilą podkręciłem do 7800 i dalej się bałem ale nic specjalnie nie odłączyło mi. No może coś się pojawiła jakaś wibra wróżąca odcięcie ale strach mnie obleciał że to raczej wróży demolkę silnika i nie kręciłem już do 8000


Bo do tylu ma się kręcić. (7750obr/min)

a to ze zaczyna szarpać przy tych obrotach to znaczy ze odcina wtryski.

Co wy ludzie. nigdy wam się nie zdarzyło przypalić gumy na odcince?

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 17:56
przez maryjo
czyli gra, żeby jeszcze tą stówkę na dwójce wyciągnęła to pal licho ten apetyt na olej

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 18:08
przez maryjo
Jak już jesteśmy w temacie to jeszcze jedna kwestia. Na zimnym silniku zdarza się odciąć przy 4 – 5 tysiącach. Też tak macie ??

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 18:12
przez jarusiek
maryjo napisał(a):Jak już jesteśmy w temacie to jeszcze jedna kwestia
Raczej się zastanów, co znosi Twój silnik przy męczeniu na takich obrotach
maryjo napisał(a):Na zimnym silniku

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 18:29
przez maryjo
Wolałbym coś konstruktywnego przeczytać zamiast przypominania mi o rzeczach oczywistych.
Nie zdarzyło Ci się nigdy włączać do ruchu na zimnym silniku na przelotówce łączącej 5 miast? (np. ul. Morska w Trójmieście) papa . Przypomnę że silnik jest zimny przez dobre 3 minuty lub pierwsze 2 kilometry. Nie zawsze jest możliwość jazdy do 3 tysięcy obrotów.

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 20:13
przez domi1978
U mnie GPS przy licznikowych 100km/h pokazuje 98km/h więc przekłamanie małe,a przy 200km/h licznikowych przekłamanie to tylko 1km/h..ale ja mam koła 205/55/r16 więc o około 3% wyższe od serii więc dlatego to wyrównane jest...
Do kolegi wyżej w moim wozie też na zimnym motorze odcinka następuje przy około 4000tys/obr ,sprawdziłem to jak wyjeźdzałem z pracy (ujechane tyle co 50m,motor zimny na dworze coś około zera) i nie chcąc doprowadzić do zbliżenia mojego xeda z z jakaś renią prowadzoną przez pewna Pania wcisnołem gaz do oporu a tu wyżej wymieniony zonkkkkk no ale udało się jakoś....Wczesniej czytałem że to naturalne w tym aucie wiec sie tym nie martwiłem już..
Widze więc że odcinka w okolicach 7300 jest ok,a i znalazłem że MAX MOC jest przy 6000tys/obr a MAX MOM.OBR. uzyskiwany jest przy 5000tys obr,wiec jeśli ktoś chce jeździc jak najefektywniej to powinien utrzymywac obroty pomiedzy 5000 a 6000tys/obr..
Pozdrawiam

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 20:36
przez tubus2125
a próbował ktoś kręcić więcej jak 8 tyś na lpg

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 20:56
przez Barthek
tubus2125 napisał(a):a próbował ktoś kręcić więcej jak 8 tyś na lpg

Chyba nie kochasz swojego Xeda <płacze>
Z tego co mi się wydaje, instalka i tak podlewa benzyną powyżej 6tys obr, ale nie jestem wyrocznią w tej kwestii.
Poza tym jak startujecie na 1/4 mili to zmianę z 1 na 2 robi się przy ok 7200obr, aby pozostać powyżej 4500obr po zmianie ;)
Na zimnym u mnie również odcina dużo wcześniej, chyba lekko powyżej 4tys obr.

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 21:00
przez Hazu
tubus2125 ma na mysli instalacje mieszalnikową.
i jak mu nie szkoda silnika to może sobie kręcić o ile wogóle mu to jakoś chodzi

A na sekwencji podlewa benzyna tylko wtedy gdy spada ciśnienie gazu i jak jest ustawiona taka opcja.

a kręcić można na sekwencji tylko do takich obrotów jak na PB

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 21:52
przez Fedu
Szczerze mówiąc to dla mnie dawanie zimnemu silnikowi powyżej 4000 obr. to zabójstwo dla niego <glupek2> .Pomyśl sobie ze budzisz się rano, tylko otworzysz oczy nie ubierając się wyskakujesz na mróz i biegasz <rotfl> .....szok.....przynajmniej mi się tak wydaje. Ja zawsze czekam te 7-10min w zimie i 4-6 min w cieplejsze dni,zanim dotknę gazu.
Podsumowując to ja nie mam pojęcia czy na zimnym silniku odcina przy inszych obrotach i pewnie nigdy tego nie sprawdzę......

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 22:09
przez jarusiek
maryjo napisał(a):Wolałbym coś konstruktywnego przeczytać zamiast przypominania mi o rzeczach oczywistych.
Nie zdarzyło Ci się nigdy włączać do ruchu na zimnym silniku na przelotówce łączącej 5 miast? (np. ul. Morska w Trójmieście) papa . Przypomnę że silnik jest zimny przez dobre 3 minuty lub pierwsze 2 kilometry. Nie zawsze jest możliwość jazdy do 3 tysięcy obrotów.
Każdy lubi to co chce :) Jakoś nie wydaje mi się żeby Xedosem z tym silnikiem nie dało się płynnie jechać przez te 3-4km do okolicy 4000obr.. Przecież nie masz 1.4 pod maską... ;)

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 16 kwi 2010, 22:48
przez maryjo
Jak zaznaczyłem są sytuacje gdzie mimowolnie ciśniesz żeby ktoś jadący za tobą nie musiał hamować. A do 3 tysiów generalnie w KF nic się nie dzieje. Nie oznacza to że napie*&^%AM bez sensu skoro tylko odpalę silnik z rana. Z pracy jak ruszam mam ciężko bo pas włączenia na którym startuję zasłania mi budynek stojący 1 metr od ulicy. cudów nie ma – trzeba sie wciskać do ruchu.

Re: Przy jakich obrotach powinno byc odcięcie zapłonu w KF?

PostNapisane: 17 kwi 2010, 14:30
przez tubus2125
Barthek1983 napisał(a):
Chyba nie kochasz swojego Xeda <płacze>
ja swojego xeda bardzo kocham i nigdy go nie wkręciłem wyżej jak 7 tysi