Ustawianie TPS.

Postprzez skorpion1985 » 22 kwi 2013, 13:58

sebek-71 napisał(a):Ja pi**le :| toż to jakaś samoróbka!Raz, że dziura jak po granacie, dwa co to za dodatkowa rurka wychodząca z góry???Tak powinien wyglądać ori dolot w xedzie 2,0 V6
Obrazek
sebek-71 napisał(a):Ja pi**le :| toż to jakaś samoróbka!Raz, że dziura jak po granacie, dwa co to za dodatkowa rurka wychodząca z góry???Tak powinien wyglądać ori dolot w xedzie 2,0 V6
Obrazek


Wiem jak wygląda ori dolot. Właśnie o dolot się zapytam. Brakuje mi tej części którą zaznaczyłem czy to źle ?
Obrazek

Wracając do twojego pytania o rurce to wygląda to tak
Obrazek
Obrazek

Jak widać idzie to do parownika i wraca do dolotu czyli takie ustawienie dawki gazu bo na górze jest śrubka jak widać. No niestety jakaś samoróbka bo gaz zwykły.
skorpion1985
 

Postprzez sylwo » 22 kwi 2013, 15:28

Zapytaj Bananmin'a czy to jest dobrze podłączone. Ale moim zdaniem masz straszną rzeźbę z LPG <oczy>

Ten element mam jak coś i opchnę tanio :> PW jak coś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez opc12 » 25 kwi 2013, 18:28

Kolego a nie masz pekniętej ewentualnie nieszczelnej tej rurki (chyba od podcisnienia) która jest kolo 5 cylindra i idzie z pokrywy zaworów do dolotu. Ja mialem pęknięte i strasznie mi falował na niskich obrotach. Zaklejenie pomogło.
A ta dziura na dolocie to masakra.. Anty wybuch powinien być w obudowie filtra. A jakie miałeś spalanie gazu? tak z ciekawosci pytam

Dopisano 25 kwi 2013, 18:32:

Ale ta śruba i otulator to jakiś magik chyba skłdał <lol>
Mam nadzieje, że jak najszybciej z tym gazem i obrotami
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2012, 16:59
Posty: 29
Skąd: Elgiszewo
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM

Postprzez paaawel5 » 25 kwi 2013, 23:15

zrób najpierw coś z ta harmonijka by była w 100% szczelna do tego jak sam zauważyłeś brakuje ci co nieco w tym układzie dolotowym myślę ze koszta nie będą duże a wyeliminujesz nieszczelności
zrób jak opisałem a będziesz miał pewność czy jest szczelne bo kminisz a nic chyba z tego nie wychodzi a kosztem 20 zł można co nieco sprawdzić a i aparatem poregulować w tym zakresie co on ma
Jeśli to nie pomoże to będziemy myśleć z chłopaka mi co dalej,
sprawdź też te przewody od lpg bo rzeźnia straszna to co widać, świece, kable tez maja wpływ tyle ze trzeba się zebrać na te pół h i zrobić co nieco .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez skorpion1985 » 27 kwi 2013, 11:57

paaawel5 napisał(a):wyeliminujesz nieszczelności


Zauważyłem właśnie jak w jednym miejscu kapie płyn chłodniczy czy to ma jakieś znaczenie na ustawienie obrotów ? bo i teraz też obroty na lpg nie są stałe raz 1500 raz 1000.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po oględzinach na kanale napiszę co i jak.
skorpion1985
 

Postprzez skorpion1985 » 1 maja 2013, 11:08

paaawel5 napisał(a):nieszczelności


Cieknie z pompy wody.
skorpion1985
 

Postprzez silvarus » 20 maja 2013, 13:08

Może zadam głupie pytanie ale proszę pomóżcie. Niech ktoś mi wyjaśni co to jest ten TPS i do czego służy? Pamiętam że kiedyś byłem u mechaniora jak potrzebowałem żeby mi zmniejszył obroty silnika i zanim doszedł do śruby regulacyjnej to wiem że mi przekręcał na pałę ten PTS i raczej na pewno jest źle ustawiony. A sam w sumie nie wiem do czego służy i co można nim poprawić :–)
Z góry dziękuję za wyczerpująca odpowiedź :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez sylwo » 20 maja 2013, 16:54

Throttle Position (TP) Sensor
Czujnik położenia przepustnicy.

Na co dokładnie wpływa to nie wiem <oczy> ale wydaje mi się że VRISy otwierają się w odpowiednich momentach właśnie dzięki TPSowi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez mixalixus » 9 lut 2014, 22:23

Odgrzeję trochę kotleta :D Chciałem dzisiaj przy swoim xedzie wyregulować położenie czujnika przepustnicy więc złączyłem kabelkiem TEN i GND, odpaliłem auto i wentylator już chodził (bez dodawania gazu obroty około 1000), jak dodam gazu wentylator się nie wyłącza, chodzi cały czas. Odkręciłem TPS kręcę nim i zero reakcji! wentylator cały czas chodzi silnik chodzi tak samo. Wykręciłem całkiem TPS, odpiąłem kostkę, w kostce prąd jest. Po dotknięciu jednego ze styków w kostce wentylator się wyłączał, sprawdziłem styki w czujniku TPS (bez żadnego podłączania, miałem go w ręce) i na 3 stykach coś tam pokazało a na tym styku co łączy się ze stykiem w kostce którym wyłącza się wentylator nic nie wykazało. Czy czujnik jest do wymiany, czy może był źle założony? Próbowałem go jakoś inaczej założyć ale nie było żadnej reakcji. Po założeniu TPS`u i dodaniu gazu (na zgaszonym silniku) słychać było jakby coś w tym czujniku przeskakiwało, może blaszka jest wyrobiona? Załączam zdjęcia czujnika. Szukałem na forum czegoś na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem ;/ Liczę na szybką odpowiedź bo auto potrzebne :|

Ps. Jeszcze jedno pytanko, mam LPG to w trybie serwisowym mam ustawiać na PB tak?
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 13:48
Posty: 16
Skąd: Okolice Częstochowy
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 93r. LPG

Postprzez rrrobson » 10 lut 2014, 21:12

Sam czujnik TPS ustawiasz w trybie serwisowym na zgaszonym silniku. Jeśli chodzi o późniejsze ustawienie wolnych obrotów to ustawiasz w trybie serwisowym na PB.

A co się dzieje jeśli masz wpiętą wtyczkę w czujnik, a sam TPS trzymasz w ręce (tzn. żeby nie był przykręcony do przepustnicy) ? Wentylator nadal chodzi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez mixalixus » 10 lut 2014, 23:01

Tps'u nie ustawia się na włączonym silniku? Nie sprawdzałem jaka jest reakcja na odczepionym czujniku, jutro to dprawdzę :) czy sprawdzając to, muszę mieć zagrzany silnik? Żeby dobrze ustawić czujnik i obroty wiem że trzeba pierw zagrzać silnik ale do sprawdzenia samego czujnika trzeba go grzać?

Dopisano 11 lut 2014, 17:42:

Problem rozwiązany :) Wielkie dzięki rrrobson <piwo> Problem był bardzo prosty, sprawdzałem wtedy czujnik tylko na włączonym silniku (dużo czytałem (nie przeczytałem wszystkiego bo nie miałem tyle czasu;/ ) i w tym wyczytałem nic nie było o tym że ustawia się go tylko na włączonym zapłonie więc myślałem że silnik ma chodzić :P MÓJ błąd. Teraz tylko muszę doczytać jaka ma być dokładnie odległość między śrubą a odbojnikiem przy włączeniu wentylatora :) Jeszcze raz dzięki.

PS. TPS miałem tak ustawiony że wentylator włączał się przy 2,5mm :D czy to mogło powodować duże spalanie pb, nadmierny zapach benzyny?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 13:48
Posty: 16
Skąd: Okolice Częstochowy
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 93r. LPG

Postprzez mixalixus » 28 lut 2014, 21:23

Ustawiłem TPS na 0,5V przy zamkniętej i 3,7V przy otwartej przepustnicy i wentylator włącza się przy 0,75mm, tak powinno być? bo przeczytałem cały temat i większość ludzi pisze żeby ustawić na 0,15mm <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 13:48
Posty: 16
Skąd: Okolice Częstochowy
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 93r. LPG

Postprzez rrrobson » 1 mar 2014, 14:21

Ja ustawiałem na sam szczelinomierz bez woltomierza. Przed regulacją wiatrak się włączał przy 0,35mm. Ja ustawiłem tak, aby się włączał przed 0,15mm. Po tym zabiegu zauważyłem, że spalanie się zmniejszyło o 1l/100km i samochód zaczął lepiej się zbierać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez mixalixus » 2 mar 2014, 00:25

pojeżdżę trochę na takim ustawieniu a później najwyżej przestawię tak aby po dotknięciu wentylator się załączał. Zanim ustawiłem na 0,5V to ustawiłem na 0,10mm i po przejeździe około 30km wentylator chodził cały czas ale mogła to być przyczyna alternatora który zaraz siadł ;/ Lepiej mieć ustawione że wentylator załącza się przy dotknięciu ślimaka czy na 0,5V. czy nie ma reguły jak będzie lepiej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 13:48
Posty: 16
Skąd: Okolice Częstochowy
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 93r. LPG

Postprzez rrrobson » 3 mar 2014, 12:30

Nie wiem czy jest jakaś konkretna różnica, ale tak jak mówiłem, w moim przypadku po ustawieniu na dotyk zmniejszyło się spalanie i samochód zaczął lepiej się zbierać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez mixalixus » 4 mar 2014, 21:43

Ok, przetestuję :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 13:48
Posty: 16
Skąd: Okolice Częstochowy
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 93r. LPG

Postprzez corpha76lon » 4 cze 2014, 21:25

Ja dziś ustawiałem u siebie i czy 0,5 czy 0,2 nie ma róznicy jak dla mnie...
P.S. czy silnik z 323f BA KF jest ten sam co u was w xedosie CA?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez radar88 » 5 cze 2014, 21:44

corpha76lon napisał(a):P.S. czy silnik z 323f BA KF jest ten sam co u was w xedosie CA?

To jest ten sam silnik tylko z innym osprzętem, aparat masz KF 34 a w X6 chyba był KL01 ja dobrze pamiętam, tak samo przepływka B6BF a w CA inna.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sylwo » 5 cze 2014, 21:57

Kolektor ssący też nieco się różni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez corpha76lon » 6 cze 2014, 15:27

Ale ogólnie to praktycznie to samo ? mam z nim wiele problemów, a w naszym dziale mało ludzi jest aktywnych:( Co do TPS, dziwna sprawa, przejechałem się na dłuższa trasę (50km) i zaczął świrować, spadały obroty, potrafił gasnąc, falowały itp. postanowiłem przestawić TPS na 0,5mm wiatrak włączony, no i wyczytałem gdzieś żeby powyłączać wszelkie radia, światła etc, i na benzynie, tak wiec ustawiłem wszystko na nowo i póki co chodzi tak jak przed ustawianiem czyli niby dobrze, szarpanie najwidoczniej czym innym będzie spowodowane, ale przy okazji sprawdziłem błędy silnika ( wcześniej skasowałem i przez dłuższy czas nic nie wywalało) ale teraz wyskoczyły mi 25 i 12, objaśnił by mi ktoś o co chodzi? skasowałem na nowo i od razu wyskakuje 25 a 12 póki co nie ma

Panowie nie ogarniam, przed chwila zszedłem do auta sprawdzić na nowo kody, i co?! i znowu zero błędów:| sam by się skasował ten 25?! Odpiąłem na zapalonym silniku przepływke, od razu mi wywaliło 8 i 10, ale tym razem nie kasuje, zobaczę czy się samo skasuje?!:|
A tak nawiasem za pierwszym razem jak sczytywałem kody to wyskoczyły mi 17, 23, 24, 41, 46. Wymieniłem lewy elektrozawór od VIRS'ów bo faktycznie był spalony, resztę skasowałem. Do to teraz po nich słuch zaginął, z tym że VIRS'y dalej się nie otwierają a kolega tu na forum pisał że jemu na luzie, normalnie na postoju przy dodaniu gazu się otwierają...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6