Ustawianie TPS.

Postprzez sylwo » 14 wrz 2012, 18:45

cr3pt napisał(a):Ja napisze krótko:
-sondy muszą być OK
-ustawienie przepustnicy na minimum-ciut nie blokowanie (ta śrubka po lewej stronie przepustnicy)
-wpinasz woltomierz minusem w aku, plusem w 2 przewodzik od prawej strony w TPS (1 to 5V)
-załączasz zapłon
-ustawiasz TPS'em 0,5V (jak nie dajesz rady ustawić, musisz zjechać na przepustnicy w dol)
-odpalasz silnik
-ustawiasz obroty na +-750obr
-ustawiasz zapłon
-poprawiasz ew. obroty
śmigasz :) :D
oczywiście wszystko w serwisówce


<spoko>
Serwisówka – znaczy się mostkowanie pinów TEN i GND.
Wszystko przebiegło pomyślnie i już po kilku minutach wyjechałem na jazdę testową. Wydaje się być wszystko okej. Różnica obrotów między Pb a LPG znikła...
Obroty dopiero po zatrzymaniu całkowitym spadają do 750. Wiatrak w trybie serwisowym nie załącza się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez sebek-71 » 15 wrz 2012, 07:33

No właśnie wiatrak w serwisówce powinien się załączać przy lekkim muśnięciu gazu :)
Wtedy jest dobrze ustawiony TPS...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez sylwo » 15 wrz 2012, 08:25

sebek-71 napisał(a):No właśnie wiatrak w serwisówce powinien się załączać przy lekkim muśnięciu gazu :)
Wtedy jest dobrze ustawiony TPS...

TAk jest, dzięki Sebku za porady wczorajsze ;)
Wiatrak się załącza przy napięciu powyżej 0,55. Czyli już przy 0,56V :)

Przy okazji czyszczenia krokowca zauważyłem, że lewe powietrze dostaję się przez pękniętą uszczelkę przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez LAJCIK29 » 7 paź 2012, 15:06

sylwo napisał(a):Przy okazji czyszczenia krokowca zauważyłem, że lewe powietrze dostaję się przez pękniętą uszczelkę przepustnicy.


Czy można taką uszczelkę kupić ? I jakie są koszty?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez sylwo » 8 paź 2012, 19:58

Uszczelki przepustnicy: – oryginał OE MAZDA – 61zł/szt, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze Potrzebne będą 2 szt, czyli 122zł/kpl. + wysyłka. Dane: carspeed


Ale...
Obrazek
Użyty materiał to: temafast economy astm f 104 – groszowe sprawy
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez leiszman » 8 paź 2012, 21:58

dlaczego potrzebne dwie?
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez sylwo » 9 paź 2012, 08:47

U mnie są dwie przedzielone taką blaszką grubości około 5mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez art_olsztyn » 9 paź 2012, 09:22

A powiedzcie mi – czy to, że nie mogę ustawić obrotów śrubą w przepustnicy ani śruba odbojową poniżej 1600 obr to też wina tpsa?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez DymeK » 9 paź 2012, 15:36

tak albo musisz zjechać na tej śrubie odbojnikowej od linki gazu
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez art_olsztyn » 9 paź 2012, 18:31

Śrubę już skręciłem. Jutro kupię szczelinomierz i trzeba będzie brać się za tps.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez sylwo » 9 paź 2012, 21:41

Ja ustawiałem na voltomierz, a porównywał ktoś obie metody jednocześnie? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez sebek-71 » 9 paź 2012, 22:03

Ja kiedyś ustawiałem obydwoma sposobami, ale tan na Voltomierz jest lepszy, tzn auto lepiej chodziło i o dziwo, zmniejszyło się szarpanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Swiezu » 8 sty 2013, 16:36

W moim Xedosie 2.0 V6 24V automat pojawił się problem duszenia samochodu. Przyczyną była pęknięta rura dolotu powietrza. Komputer wyrzygał (wymrygał?/wypipkał?) również jednak błędy czujnika położenia przepustnicy w związku z czym (za pomocą kuzyna, jakkolwiek to nie brzmi) sprawdziłem również ją. Co ciekawe wg schematu ze strony:
http://ford-probe.net/content/view/126/42/
przy zamknięciu powinno być 0.4kΩ, przy otwarciu 3.0kΩ.
Po sprawdzeniu (ściągnięty czujnik) okazało się, że przy pełnym otwarciu jest 3.1kΩ, przy zamknięciu 0Ω. Po założeniu wcześniej ewidentnie wyregulowane było na 0.4kΩ bez gazu (jak wg schematu). Problem w tym, że przy gazie w podłogę dochodziło tylko do 2.6kΩ. Po podkręceniu tak, żeby otworzyć całą przepustnicę przy gazie w podłogę jeździ sporo lepiej (jakby większa moc). Teraz pytanie czy lepiej zostawić:
1. bez gazu 0.4kΩ i tylko 2.6kΩ przy pełnym gazie?
2. bez gazu 0.8kΩ i 3kΩ przy pełnym gazie?
3. może potencjometr walnięty? wymienić?
... i dlaczego.

Uff się napisałem. Jeżeli jest taki temat to przepraszam i proszę o link i/lub scalenie tematów, a nie o lincze typu "szukanie nie boli", bo szukajką nie znalazłem, a niestety nie mam czasu przeczytać całego forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 15:18
Posty: 35 (3/0)
Auto: 1. Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 24V, automat
2. Mazda CX-5 2.2 Diesel, automat

Postprzez radar88 » 8 sty 2013, 20:40

Swiezu napisał(a):bo szukajką nie znalazłem

Coś słabo szukałeś, temat dość mocno rozwinięty, a opcja szukaj znajduje się na dole każdego działu ;)
Swiezu napisał(a):a niestety nie mam czasu przeczytać całego forum.

Nikt nie każe ;) Ale proszę uzupełnij dane o Auto i skąd, będzie każdemu prościej, a może ktoś nie daleko mieszka i pomoże.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Swiezu » 10 sty 2013, 20:32

Uzupełniłem. A jak tam moje pytanie:
Teraz pytanie czy lepiej zostawić:
1. bez gazu 0.4kΩ i tylko 2.6kΩ przy pełnym gazie?
2. bez gazu 0.8kΩ i 3kΩ przy pełnym gazie?
3. może potencjometr walnięty? wymienić?
... i dlaczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 15:18
Posty: 35 (3/0)
Auto: 1. Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6 24V, automat
2. Mazda CX-5 2.2 Diesel, automat

Postprzez skorpion1985 » 19 kwi 2013, 18:26

Jak w temacie ale po kolei. Od jakiegoś czasu na rozgrzanym silniku mam cały czas obroty 500 i tak jak by lekko falowały ale praktycznie tego nie widać. Śrubą na przepustnicy nie idzie w ogóle ich regulować jak wykręcam zero reakcji i jak wkręcam tak samo. Mam zwykłą instalację LPG i na dolocie zrobioną sporą dziurę lekko zaślepioną plastikowym zamknięciem ( przed strzałem gazu ? ). Gdy ją trochę otworzyłem samochód zgasł a gdy znów zapaliłem auto i lekko przycisnąłem to zamknięcie obroty wzrosły więc wcale tą dziurą zakleiłem z myślą że to przez to nie można obrotów ustawić i co ? po kolejnym odpaleni silnika dalej obroty 500 i ta sama sytuacja.
skorpion1985
 

Postprzez paaawel5 » 19 kwi 2013, 21:46

daj fotkę tej rzeźby z ta dziurą w dolocie bo jakoś tego nie ogarniam,
dolot musi być szczelny – jak masz lewe powietrze to nie ustawisz obrotów właściwie
po 2 łatwym sposobem na sprawdzenie nieszczelności jest środek samostart – odpalasz silnik a gdy się jego praca ustabilizuje czyli zrobi ciepły – ok 50 stopni (przy tej temp już powinny być obroty na poziomie ok 750 czyli właściwe) pryskasz samostartem układ dolotowy (okolice przepustnicy, przepływomierz itd) jeśli obroty się podnoszą – masz nieszczelność której miejsce już zdiagnozowałeś – naprawiasz i po problemie,
Jeśli śruba nie możesz ustawić a wszystko jest szczelne to możesz popuścić śruby na aparacie zapłonowym (tam gdzie masz palec rozdzielacza i kable) i tam możesz też lekko nim ustawić bo jest regulacja
jak coś pisz będziemy dalej myśleć ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez AGADAR » 19 kwi 2013, 22:41

Ale po co tak kombinować. Wymień dolot i już.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez skorpion1985 » 22 kwi 2013, 10:52

Tak to wygląda teraz
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ta zaślepka którą widać na zdjęciu była wcześniej lekko uchylona więc dostawało się tam powietrze na bank. Obroty były takie jak pisałem i nie można ich było ustawić śrubą ani jak się odkręca ani jak ją zakręca obroty się nie zmieniają. Docisnąłem ręką tą zaślepkę obroty zaraz podskoczyły więc myślałem że jak tą zaślepkę zakleję to będę mógł ustawić obroty. Po kolejnym odpaleniu znów to samo.
skorpion1985
 

Postprzez sebek-71 » 22 kwi 2013, 12:00

Ja pi**le :| toż to jakaś samoróbka!Raz, że dziura jak po granacie, dwa co to za dodatkowa rurka wychodząca z góry???Tak powinien wyglądać ori dolot w xedzie 2,0 V6
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6