Strona 1 z 1
płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
12 lut 2010, 14:09
przez paaawel5
witam,
problem polega na tym że zauważyłem od kilku dni iż silnik ma normalna temp pracu – ok 85-90 a stopnia ogrzewanie ledwie dmucha ciepłym – w trasie jest normalnie ciepłe ale na postoju czasami robi się efekt zapowietrzonego układu.
Podniosłem wiec maskę i okazuje się że mam twardy wąż idący z korka wlewu płynu chłodniczego do chłodnicy
Odkręciłem ostrożne korek (silnik nagrzany) a tu tylko sssssss usłyszałem. Gdy odkręciłem go całkiem okazało się ze niema tam płynu a zawsze był.
Odkręciłem ostrożnie 2 korek (ten znajdujący się po drugiej str bliżej zderzaka) płyn jest bo zaczął wyciekać ale chłodny.
Zajrzałem wiec do zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy a tu full na skali a nawet lekko ponad oczka na miarce.
Nigdy tak nie było zawsze było ok, odessałem więc strzykawka 6 setek płynu i wlałem przez korek wlewu i się wyrównało ale podejrzewam że jak pojadę i wrócę z pracy to znów będzie pełny zbiorniczek a we wlewie susza

Gdzie szukać przyczyny koledzy

co mogło się zepsuć

auto jeździ normalnie nie zauważyłem żadnych skoków temperatury itp
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
12 lut 2010, 18:12
przez emilMZ
Najprawdopodobniej zapowietrza się ale też może to być wina termostatu który się zacina-warto skontorolować też ten element.
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
12 lut 2010, 20:40
przez paaawel5
no że zapowietrza sie to wiem tylko nie do końca bo wypycha płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego i nie wiem czemu tu termostat moim zdaniem nie ma nic do tego bo auto nagrzewa sie normalnie czyli przy 10 stopniowym mrozie po ok 4 – 5 km jest normalna temp na skali czyli ok 85-90 stopni i niema objawu spadku temp podczas szybkiej jazdy auto właściwie trzyma temp na skali
Coś po prostu wypycha płyn do zbiorniczka i tu potrzebuje porady
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
12 lut 2010, 21:44
przez KyRy
możliwe, że termostat Ci się w ogóle nie otwiera i stąd wywala Ci płyn przez wyrównawczy.
Gdyby temperatura Ci spadała podczas jazdy to wtedy termostat zawiesiłby się w pozycji otwartej.
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
12 lut 2010, 22:33
przez marimart81
sprawdz korek przez ktory wlewasz plyn pewnie zaciaga lewe powietrze i nie zasysa z wyrownawczego (musi byc wszystko szczelne bo inaczej nadmiar płynu wylewajacego do zbiorniczka nie wroci ci z powrotem bo zamiast płynu zasysa ci powietrze) tylko go wylewa ja podłożylem sobie kawalek wycietej dętki pod korek i jest ok a tez mialem problem z uciekajacym plynem do zbiorniczka jesli to nie pomoze to sprawdz drugi korek przy chlodnicy jesli uszkodzony to wymień o takich samych parametrach bo on otwiera sie przy określonym cisnieniu
ps. ja akurat mialem uszkodzone obydwa z tym że ten przy chlodnicy na własne życzenie

Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
18 lut 2010, 19:20
przez MariuszXedos
albo korek nie jest szczelny albo pompa wody.....
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
27 lut 2010, 21:17
przez Barthek
Z ciekawości sprawdziłem u siebie korek na bloku i jak ściskam wąż od chłodnicy to słychać przy tym korku syczenie. Oznacza to, że jest on nieszczelny i należy go wymienić? Dętka da radę?
Pytam ponieważ też wszędzie płynu na full tylko nie pod tym korkiem.
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
27 lut 2010, 22:34
przez marimart81
ja mam kawałek dętki podłożony w tym korku i o dziwo płynu jest prawie pod korek czyli ta szyjka jest zalana, bez uszczelnienia cały płyn lądował w wyrównawczym
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
1 mar 2010, 16:31
przez Barthek
Nie wiecie gdzie można kupić ten korek?
Przeszukałem już Allegro i sklep Foty i nie potrafię znaleźć...
Myślę, że powinien być w każdym motoryzacyjnym, ale o co pytać?
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
1 mar 2010, 17:22
przez Tubi
W wątku jak zalać plyn do silnika V Marimart81 podał dwie aukcje sprawdziłem z katalogiem numery i ten korek bez sprężynki ma dokładnie takie numery jak w katalogu. Tyle ,że ludzie piszą ,że korek przy bloku ma nie puszczać wcale a wychodzi na to ,że zarówno ten przy chłodnicy jak i przy bloku są na 0,9 bara. Bo z spisu części oba korki mają ten sam numer.
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
1 mar 2010, 17:52
przez Barthek
Oba korki tak naprawdę są te same, na aukcji jest tylko rysunek poglądowy i to błędny.
Płaski na bloku jest dostępny tylko w serwisie 80pln, można zastosować ten z chłodnicy z zaworkiem w zamian, bo kosztuje 25pln.
Panie moderatoru

może by tak połączyć z tematem
viewtopic.php?f=127&t=58519&start=40
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
1 mar 2010, 23:41
przez Tubi
Czyli wkońcu oba są na 0,9 bara czy jak bo się pogubiłem?
Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
2 mar 2010, 09:34
przez Barthek
Ten na bloku jest zwykły bezciśnieniowy – ma tylko uszczelkę.
Ten na chłodnicy jest ciśnieniowy 0,9 bara z zaworkiem.
Na bloku też można zastosować wersję 0,9 bara ale ten z chłodnicy jest trochę za mały

Re: płyn chłodniczy i ogrzewanie

Napisane:
8 lut 2012, 23:23
przez Zubeck
Pytanie
Czy zawsze będzie troche niższa temperatura ogrzewania leciała z nawiewów na bieguu jałowym niż po przegazowaniu lub podczas jazdy?
Jak jest u Was?

Napisane:
9 lut 2012, 00:26
przez lukkil
hmmm no właśnie
u mnie tak jest i generalnie moim zdaniem być tak nie powinno, ale niech się jeszcze inni wypowiedzą
w sumie mi to nie przeszkadza

dodam że żadnych problemów z temperaturą, ogrzewaniem nie mam.

Napisane:
9 lut 2012, 21:43
przez radar88
W każdym jednym aucie tak mam...wiec to chyba normalka, w X9 na postoju to jak by wcale nie grzała...

Napisane:
9 lut 2012, 23:33
przez Qchar
Witam a ja miałem problem z ogrzewaniem do wczoraj , miałem układ trochę zapowietrzony , dziś już dużo lepiej grzeje . Mam pomysła i żeby sobie pomóc to jutro mam założyć pompkę 12V na samą centralkę i wtedy obroty silnika nie mają już wpływu na grzanie . Pozdr