Strona 1 z 1

Chłodniczka oleju czy uszczelka pod głowicą a może blok pęk

PostNapisane: 15 sty 2010, 13:11
przez Stołek
Witam.
Szukałem już na forum informacji i nie mogę nigdzie znaleźć a mianowicie jak sprawdzić chłodniczkę oleju, ponieważ mam taki problem że prawie od początku zakupienia mojej madzi (mam ją już 2 lata :) )w układzie chłodzenia pojawia mi się taka żółta maź. Na początku myślałem że to uszczelka pod głowicą ponieważ jak ją kupiłem to nie było ani trochę płynu chłodzącego w całym układzie chłodzenia (kupiłem ją w komisie w Niemczech) zawiozłem do mechanika i stwierdził że to może być uszczelka pod głowicą więc dałem głowice do splanowania nowe uszczelki popychacze bo coś pukało przy odpalonym silniku i zrobione. Mechanik stwierdził że jeszcze jakiś czas będzie mi się ten olej pokazywał aż do wypłukania a jeżeli po płukaniu dalej będzie to znaczy że blok pękniety no i pokazywało sie dalej więc kupiłem nowy silnik. Dostałem na niego gwarancję rozruchową 6 m-cy i co? znów się pojawiała ta maź a nie chce mi się wierzyć że można mieć takiego pecha żeby mieć dwa silniki z pękniętymi blokami tym bardziej że sprzedawca od którego kupiłem czyli mój dobry znajomy zastrzegał się że ten silnik który kupiłem jest jak igła. Pomyślałem że może to być chłodniczka oleju bo poza pękniętą uszczelką jest to jedyne takie konkretne miejsce w którym może mieszać sie olej z płynem chłodzącym dodam też że jeśli chodzi o olej to jest on czyściutki czyli nie widać żadnych objaw mieszania w drugą stronę.

Proszę o pomoc i jakąś radę bo jestem już zrezygnowany a bardzo dobrze mi się tym autkiem jeździ i pięknie wygląda

PostNapisane: 15 sty 2010, 13:34
przez sylwiarr
witam, szczerze to nie wiem konkretnie jak to sprawdzic, ale w razie wymiany chlodniczki to oferuje za 50zl, bo jezeli chodzi o uszkodzony blok to albo nierealne albo masz niebywałe szczescie trafic na drugi silnik z takim samym uszkodzeniem...

PostNapisane: 15 sty 2010, 13:42
przez Stołek
Też tak myślę kwestia tego czy ktoś miał podobny przypadek i jest w stanieupewnić mnie lub zaprzeczyć że to jest to

PostNapisane: 15 sty 2010, 14:44
przez jedrzej07
fakt ze to jest w sumie jedyna opcja gdzie olej moze zmieszac sie z plynem, rozumiem ze plyn byl wymieniany przy wymianie silnika wiec nie powinna byc to wina starego plynu... a nie dolewales wody do ukladu chlodzenia?? bo taka zolta maz tez przy tej okazji lubi wychodzic, nie wiem czy moga byc jeszcze jakies inne przyczyny....

PostNapisane: 15 sty 2010, 23:38
przez Stołek
Ta maź która mi się pokazuje jest bardzo gęsta i nie wydaje mi się żeby to była stara woda lub coś innego tym bardziej że jak kupiłem silnik to wszystko było wymieniane i płyn i olej później latem zalałem wodą ale po wcześniejszym spuszczeniu wszystkiego płynu i teraz na zimę zrobiłem to samo tzn. spuściłem wszystką wodę dokładnie przedmuchałem i zalałem płyn

PostNapisane: 15 sty 2010, 23:57
przez jedrzej07
kiedys na forum czytalem wlasnie ze taka gesta maź to od wody, i mimo ze przedmuchales to woda wydaje mi sie ze nie zeszla calkiem. moze to byc powod.
A tak na marginesie to po co bylo na lato wlewac wode a na zime plyn?? wystarczy jak co 2 lata wymienisz plyn i tyle, po co kombinowac z woda...
i mysle ze po porzadnym plukaniu ukladu ale tylko plynem, powinno to zniknac... chyba ze sie myle to moze byc ewentualnie ta chlodniczka

PostNapisane: 16 sty 2010, 00:02
przez DamianMX6
Przepłucz układ tym.
http://nitroauto.bazarek.pl/opis/id,215393/from,onet/

Bo pewnie po poprzednim nie płukałeś niczym i syf pozostał <glupek2>

PostNapisane: 16 sty 2010, 00:13
przez jedrzej07
o widzisz, tez racja ;)

PostNapisane: 16 sty 2010, 01:25
przez Stołek
ok postaram sie to jak najszybciej zakupic i zrobic operacje może się uda mam taką nadzieje :).
Za podpowiedzi i rady serdecznie dziękuję a po wszystkim postaram się dać znać jak to wszysko się powiodło

PostNapisane: 16 sty 2010, 01:33
przez jedrzej07
ok. wiec czekamy na rezultaty i powodzenia ;)