Strona 1 z 2
Problem z obrotami po wzroscie temperatury

Napisane:
12 sty 2010, 16:22
przez jedrzej07
Witam, mam nietypowy problem z obrotami przy Xedosie 2.0 V6. Wiem, ze temat byl walkowany wiele razy ale zaden nie pasuje do mojego przypadku. Kiedy silnik jest zimny to obroty trzyma idealnie bez najmniejszego spadku. Jednak po lekkim nagrzaniu kiedy widac ze temperatura wzrasta, obroty zaczynaja opadac do bardzo niskiego poziomu (ledwo chodzi) normalnie jest ok 800 a jak opadnie to w granicach 100 moze 200, oczywiscie jesli trzyma sie noge lekko na gazie to obroty jestem w stanie utrzymac jakos, po podniesieniu obrotow sytuacja jest identyczna tyle ze na wyzszym poziomie obrotow, czyli np normalnie utrzymuje 1500 a po spadku jest 800. wiec przedzial jest wydaje sie podobny.
Nie mam pojecia co to, TPS ustawiony, nieszczelnosci zadnych nie ma, podcisnienia itd dzialaja... gdzie szukac przyczyny...
Dodam ze sytuacja taka sama na gazie jak i na benzynie, komputer po resecie i nic to nie daje...

Napisane:
12 sty 2010, 16:37
przez paaawel5
wiesz na dobra sprawę możesz przy tym spadku spróbować ustawić obroty śrubą (chyba na śrubokręt krzyżakowy) od góry w przepustnicy jest, u mnie dostała raz za wysokie (nie wiem czemu) to zmniejszyłem tą śrubką i jest oki


Napisane:
12 sty 2010, 17:45
przez jedrzej07
probowalem... nie ma to zasady zadnej, regulacja ta sruba podnosci lub obniza obroty, a nie stabilizuje, jednoczesnie ta sruba regulowalem tez po ustawianiu TPSu takze to nie pomaga. w kazdym razie nie wykrylem momentu od kiedy suie tak dzieje, nie bylo zadnego momentu tylko bardziej stopniowo sie tak stalo

Napisane:
12 sty 2010, 22:18
przez Small_Boy
Czyli po "podniesieniu" obrotów na zimnym jest 1500 i jak zagrzeje 800?? jak dla mnie chyba normalna sytuacja zwlaszcza jak jest zimno, przecierz ssanie się włacza na zimnym silniku.

Napisane:
12 sty 2010, 22:39
przez sylwiarr
tez mi sie tak wydaje

Napisane:
12 sty 2010, 22:45
przez jedrzej07
wiem o co chodzi, ale to nie jest tak ze caly czas jest 800...
po pierwsze to bez zadnego krecenia i regulowania sie tak stalo. caly czas bylo dobrze a od jakiegos czasu zaczal spadac do 100, wiec dopiero wtedy podnioslem obroty w gore
po drugie to teraz po podniesieniu jak spada to jest 800, na zimnym 1500, ale nie trzyma tych obrotow caly czas.
Od poczatku kiedy to zauwazylem bylo tak ze raz trzymal 800 a raz spadal do 100 i to na cieplym, wiec nieraz np przy dojezdzaniu do skrzyzowania i wcisnieciu sprzegla spadal do 100 a nawet zdarzalo sie ze gasl, a nieraz trzymal rowno tak jak trzeba 800.
teraz po podniesieniu obrotow w przypadku cieplego juz silnika jak spadnie to jest 800 a jak jest prawidlowo to jest 1500, nie ma zasady, jak mu pasuje takie obroty trzyma.
obroty podnioslem tylko dlatego ze przy 100 silnik dostaje w d... a i bywalo to niebezpieczne na skrzyzowaniach itd kiedy to czasem gasl.
i to podniesienie obrotow jest tylko tymczasowe zeby poprostu dalo sie spokojnie jezdzic, a w miedzy czasie szukam przyczyny....

Napisane:
12 sty 2010, 23:15
przez paaawel5
na dobra sprawe silniczek krokowy jest odpowiedzialny za regulacje obr na biegu jałowym moze gruntowne czyszczenie przepustnicy i silniczka pomoże....

Napisane:
13 sty 2010, 00:30
przez jedrzej07
bralem to pod uwage, ale z tego co widze silniczek pracuje prawidlowo a poza tym dziwi mnie ta zasada zimnego silnika, jezeli mialby to byc silniczek lub brudna przepustnica to reagowalby tak samo na zimnym i na cieplym, a na zimnym trzyma zadane obroty jak pan bog przykazal bez wyjatkow... ani nie drgnie. a ledwo sie nagrzeje to raz jest 1500 raz 800... nieraz okolo 1000...

Napisane:
13 sty 2010, 08:40
przez Tubi
Po pierwsze sprawdź poziom płynu chłodniczego!Sprawdź czy nie masz świec w oleju, sprawdź w ciemnym miejscu kable czy nie mają przebić możliwe ,że uszczelka pod kolektorem sącym (2x), Przepływomierz, Możesz też spróbować zalać czarne STP chociaż sądzę ,że t niewiele da. No i czy wyświetla jakieś błędy, kasowałeś komputer?

Napisane:
13 sty 2010, 08:51
przez jedrzej07
Poziom plynu w normie, nie zmienil sie od czasu kiedy bylo wszystko ok, swiece sprawdzane i oleju nie ma, kable sprawdzalem wlasnie w sobote i nie ma sladu po przebiciach (kable i swiece maja 15tys przebiegu kupione byly NGK), uszczelki pod kolektorem ssacym byly wymieniane w sierpniu, przepływke tez sprawdzalem (szwagier ma tez Xedosa wiec zamienilem od niego), komputer kasowalem

Napisane:
13 sty 2010, 09:01
przez Tubi
Jak ja walczyłem z falującymi to wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, świece, ustawiłem TPS, ale strzałem w dziesiątke tak naprawdę okazało się poprawne ustawienie TPS. Nie napisałeś czy wywala jakieś błędy? Woda w zbiorniku odpada skoro na gazie jest to samo.

Napisane:
13 sty 2010, 09:08
przez jedrzej07
bledow osobiscie nie sprawdzalem, ale zostawilem mechanikowi, ktory mi wszystkie ewentualne remonty i wymiany robi, sprawdzal i nie bylo nic. chyba zeby podjechac do jakiegos elektryka ktory zajmuje sie tylko takimi sprawami.
Tylko caly czas mnie to dziwi ze zalezne to jest od temeratury....filtr powietrza wymienilem i swiece tez calkiem niedawno... filtra paliwa nie wymienialem bo na gazie i tak jest to samo a poza tym znow zaleznosc od temperatury sie klania... gdyby byl do wymiany to i na zimnym by spadaly obroty...

Napisane:
13 sty 2010, 09:14
przez Tubi
Po co masz płacić kody bez problemu dasz radę sam zrobić:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Koszt materiałów 1,75zł
Złącze diagnostyczne masz po prawej stronie akumulatora ma napis diagnostics.
Co do polskich mechaników nauczyłem się jednego nic nie potrafią naprawić tylko bardziej popsuć. Wole podłubać sam i wiedzieć ,że jest dokładnie zrobione niż się domyślać czy palili papierosy zamiast wziąść się do roboty. Jeżeli jest coś co wymaga kanału bądź podniesienia auta to pojadę ,ale cały czas patrze na ręce.

Napisane:
13 sty 2010, 09:34
przez jedrzej07

no tez wiem ze mechanicy to roznie podchodza do roboty.. akurat to moj kolega i jak do tej pory nie mam zastrzezen co do roboty jaka mi wykonuje, a w okolicy jak pytalem to wiekszosc nie chce dotykac V-ki chyba ze wymiana łącznikow stabilizatora lub inne glupoty ktore moge sobie wlasnie sam zrobic.
sprobuje z tym wyszukiwaniem bledow sie pobawic, moze dzis nawet

Napisane:
13 sty 2010, 18:51
przez jedrzej07
Sprawdzilem bledy
wyskoczylo
05 – Czujnik spalania stukowego
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
Po zresetowaniu kompa pozostaly 05, 16, 23, niezaleznie czy silnik byl wlaczony czy nie.
jesli chodzi o czujnik spalania stukowego to ok bo mam wsadzony nowszy silnik ktory nie mial tego czujnika, ale caly czas dzialal bez zastrzezen takze nie ma to raczej zwiazku
co z pozostalymi... lambda ktora? bo sa 2... i pewnie tylko wymiana,
a jesli chodzi o EGR? co w zwiazku z nim??

Napisane:
13 sty 2010, 22:23
przez marimart81
te kody to wychodzą na sondy(17 to lewa a 23,24 to prawa) ale na raz obie by nie poszły(chyba) wiec sprawdż jak się maja wtyczki od nich może wystarczy przeczyścić tu masz linka ze strony probe z odczytywaniem kodów, silniki te same może pomoże (klikając na opis błędu wyświetla,gdzie dana rzecz się znajduje) :
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

Napisane:
13 sty 2010, 22:43
przez jedrzej07
jesli chodzi o sondy to orientuje sie gdzie sie znajduja ale stronka oczywiscie sie przyda bo widze duzo ciekawych rzeczy

wielkie dzieki, sprobuje z tymi wtyczkami cos zrobic, miejmy nadzieje ze to pomoze

Re: Problem z obrotami po wzroscie temperatury

Napisane:
7 cze 2010, 13:55
przez jedrzej07
wymienilem sondy, pozostal blad 16 -EGR, wczesniej przed wymiana sond jak zresetowalem kompa to EGR znikal a zostawaly sondy, dopiero po jakims czasie lapal EGR, a teraz po wymianie sond, juz nie wywala bledow sond ale za to EGR jest caly czas nawet po resecie... i problem z tym spadkiem obrotow pozostal.... czyli teoretycznie sondy mogly byc uszkodzone skoro ich nie wywala ale nie rozwiazalo to problemu... i ten EGR nagle teraz pozostal... a wczesniej po resecie znikal....
Re: Problem z obrotami po wzroscie temperatury

Napisane:
7 cze 2010, 14:15
przez lukkil
u siebie jak miałem błąd 16 to przy okazji zmiany uszczelek zaworów wyczyściłem a w zasadzie odetkałem odme bo była zasyfiona nagarem – po złożeniu i skasowaniu błędów error 16 zginął

mógł tak samo Ci się zawiesić EGR, może byc zasniedziala wtyczka lub po prostu czujnik EGR do wymiany.
Re: Problem z obrotami po wzroscie temperatury

Napisane:
14 cze 2010, 23:46
przez jedrzej07
zastanawia mnie jeszcze kwestia podcisnien... po wymianie silnika mogl mechanik cos zle podlaczyc. ale widze ze jest roznie... szwagier ma xeda z 98 roku i u niego jest podlaczone inaczej niz u mnie, natomiast na fotkach innych silnikow widze ze jest jeszcze inaczej... wedlug schematu tez ni jak nie moge dojsc do ladu... moze ktos pomoze... szczegolnie chodzi o wezyki przy solenoidach kolo filtra powietrza... ktory dokad idzie, i pod przepustnica... do tego widze ze ja mam przy kolektorze dolotowym (zaraz po lewej stronie na dole pod przepustnica) 1 mala rurke do ktorej jest podlaczony wezyk, natomiast szwagier ma tam 2 szt jedna obok drugiej i na schemacie tez tak jest... wiec sie juz sam pogubilem...