Strona 1 z 1

Problem z odpalaniem ciepłego silnika.

PostNapisane: 9 gru 2009, 18:59
przez Seventh_Star
Przeszukałem forum i niewiele znalazłem...Problem polega na opornym odpalaniu rozgrzanego silnika – trzeba trochę pokręcić nim odpali, zimny pali na dotyk. TPS sprawdzony...Jakieś sugestie?

PostNapisane: 9 gru 2009, 19:18
przez krzemo
Witam
Może czujnik temperatury masz walnięty.
Jak zimny to odpala poprawnie a jak silnik ciepły a czujnik nie działa to może go zalewać bo pracuje na ssaniu.

PostNapisane: 9 gru 2009, 20:39
przez steven
może być jak mówi krzemo, aczkowlwiek ja bym sprawdził błędy najpierw, czy przypadkiem któryś z czujników obrotów się nie wywala po nagrzaniu :)

PostNapisane: 10 gru 2009, 12:07
przez joebo82
Mam podobnie. Na zimnym odpali a na ciepłym nie zawsze, tzn. przeważnie trzeba go pokręcić jakieś 5-6 sekund. Czy może to być wina nie wiem, kabli zapłonowych, świec czy rozrusznika? Bo spotkałem się z taką "radą".

PostNapisane: 10 gru 2009, 20:52
przez Barthek
Seventh_Star napisał(a):Przeszukałem forum i niewiele znalazłem

joebo82 napisał(a):Na zimnym odpali a na ciepłym nie zawsze, tzn. przeważnie trzeba go pokręcić jakieś 5-6 sekund.

Hmm... a ja znalazłem :) Trzeba trochę poczytać, winne na 99% są 2 czujniki halla w aparacie zapłonowym. Dziękuję i pozdrawiam – proszę o połączenie tematu z podobnym.

PostNapisane: 11 gru 2009, 08:01
przez joebo82
Dzięki wielkie za poradę <piwo>

Re: Problem z odpalaniem ciepłego silnika.

PostNapisane: 31 maja 2011, 22:56
przez kamil6423
Podłączę się do tematu, po co zakładać podobny :D a więc silnik zimny- odpala ładnie, obroty jak na ssaniu trzyma. Silnik ciepły- odpala przeważnie dobrze ( czasami jednak jakby obroty skaczą ale silnik nie może załapać), po odpaleniu obroty normalnie wzrastają, po czym na sekundę opadają do poziomu 200 obr/min i do normalnego poziomu wracają. Nowe świece, kable WN, filtr powietrza, szczelny dolot powietrza. Ma ktoś jakiś pomysł? :D
Obroty biegu jałowego mam ustawione trochę poniżej pierwszej kreski pod 1000. Może za małe i przez to?

Re: Problem z odpalaniem ciepłego silnika.

PostNapisane: 1 cze 2011, 10:51
przez Agerak
Fabryczne obroty to ok 750 (jedna kreska pod 1k ) Ja bym zobaczyl krokowca bo to on odpowiada za utrzymanie obrotow. A czy ten skok nie jest wtedy gdy po odpaleniu załączas odbiorniki elektryczne (swiatla, radyjko etc ?)

Re: Problem z odpalaniem ciepłego silnika.

PostNapisane: 1 cze 2011, 15:09
przez kamil6423
Skok ten następuje od razu po odpaleniu, wygląda to tak: odpalam, normalny wzrost obrotów, spadek do 200-300 i ponowny wzrost do normalnego poziomu.

Re: Problem z odpalaniem ciepłego silnika.

PostNapisane: 5 cze 2011, 14:28
przez mbydlinski
joebo82 napisał(a):przeważnie trzeba go pokręcić jakieś 5-6 sekund.

Mamy taki temat założony, paliwo się cofa, te same objawy mam. Szczerze to się przyzwyczailem i mam to w nosie wazne ze jak zapali to lata!