Strona 1 z 1

Jaki interfejs i soft?

PostNapisane: 21 lis 2009, 11:43
przez Marcin V6
Witam
Moze ktos mi napisac jaki program potrzebuje zeby połaczyc sie z Madzią???
Jeśli chodzi o interfejs to moge miec kabel pod kompa OBD II i przejsciówke z koncówką OBD I.Czy takie cos zadziala???

PostNapisane: 21 lis 2009, 11:59
przez samurajpiotr1
Jest taka przejsciówka, ale czy to działa tego nie wiem, generalnie błedy wyświetlisz przez diode, podłączasz ją przez rezystor 1km, pod wejście fen i +b http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

PostNapisane: 21 lis 2009, 14:46
przez pawelMX6
Marcin V6, poprawiłem za Ciebie temat na zgodny z regulaminem forum. Na przyszłość proszę o zapoznanie się z tą obowiązkową lekturą.

PostNapisane: 21 lis 2009, 15:57
przez MazDarek
Marcin V6, w jakim celu chcesz podłączyć auto do kompa? Jeśli w celu sprawdzenia błędów to samurajpiotr1 podał Ci sposób i temat uważam za zamknięty. Chyba, że masz inny zamiar.

PostNapisane: 25 lis 2009, 18:39
przez Marcin V6
Chodzi mi o przestawienie kąta zapłonu a to mozna chyba zrobic tylko po przez komputer???

PostNapisane: 25 lis 2009, 18:44
przez Marcin V6
Chodzi mi o przestawienie kąta zapłonu a to mozna chyba zrobic tylko po przez komputer???

PostNapisane: 25 lis 2009, 20:14
przez steven
nie, kąt zapłonu ustawiasz w trybie serwisowym z pomocą lampy stroboskopowej... a potem komputer sam już sobie tym steruje za pomocą szujnika stukowego ;)

PostNapisane: 26 lis 2009, 22:18
przez Marcin V6
Czyli mostuje piny GND i TEN i ustawiam za pomoca lampy?
Zna ktos kąt wyprzedzenia zapłonu dla Mazdy Xedos 6 i o ile trzeba go zmienic do LPG bo podobno powinien byc troche wyprzedzony??

PostNapisane: 26 lis 2009, 22:26
przez Marcin V6
Szukam szukam na necie i roznie piszą o ustawienu kąta zapłonu.
Moze mi ktos napisac jak to powinno sie zrobic w Mazdzie??
Z gory dzieki za pomoc :)

PostNapisane: 27 lis 2009, 00:51
przez steven
V6 o ile pamiętam ma powinna mieć wyprzedzenie 10stopni :) potrzebna lampa stroboskopowa :) świecisz nią na koło pasowe i patrzysz na grzebień :) dorbze też pomalować kredą (taką z podstawówki – białą) punkt 10 stopni na grzebieniu i znak na kole... lampe podpinasz oczywiście po akumulator i kabel wysokiego napięcia na 1 cylindrze :) luzujesz swie śruby przy aparacie zapłonowym i obserwujesz w którym momencie widzisz błysk...
znak na kole pasowym w momecie bysku ma się pokryć z 10 stopniem na grzebieniu :) jak się nie pokrywa trzeba przekręcić kołem pasowym :) oczywiście robisz to w trybie serwisowym czyli tak jak pisałeś zmasować TEN :) (bez lampy stroboskopowej zrobić się tego raczej nie da :)

PS
na allegro pokaały się lampy z diodą za 30 zł ;) raczej bym ich nie polecał do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu :)

jeszcze raz sprawdziłem, 10 stopni dla V6 przy obrotach 650 /+-50 :) silnik musi być rozgrzany :) obroty regulujesz śrubą w przepustnicy :) potem jeszcze wypadałoby sprawdzić czy tps dobrze działa i na koniec kąt wyprzedzenia zapłonu :)

a na sam koniec jeszcze jak już ustawisz i wyjdziesz z trybu serwisowego i odpalisz ponownie, to możesz zobaczyć, jak ładnie kąt wyprzedza przy dodawaniu gazu :) znaczy jak ładnie ECU nim steruje :)

PostNapisane: 30 lis 2009, 16:47
przez _________________________
Witam, proszę o pomoc przy rozszyfrowaniu kodów błędu – Xedos 6, automat, 1993r. Jak na moje oko to są to błędy nr 15 lub 5 i 24 ale nie jestem pewien. Link do filmu z diodą w roli głównej – http://www.youtube.com/watch?v=e9sq7j9ySZQ

Korzystałem z tego schematu –
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).


Mam automatyczna skrzynie więc może powinienem zrobi to inaczej? Dotarłem tylko do pkt. 5, ponieważ chwilowo mam unieruchomiony silnik...

PostNapisane: 30 lis 2009, 18:06
przez Marcin V6
Jak dla mnie to masz błąd 5,10 24
5 czujnik spalania stukowego
10czujnik temp.zasysanego powietrza
24 lambda

PostNapisane: 30 lis 2009, 18:07
przez _________________________
Marcin V6 Dzięki za pomoc.
Z tą sondą to podejrzana sprawa bo kilka dni temu byłem u gaziarzy podłączony pod komputer i sonda działała.

PostNapisane: 30 lis 2009, 18:40
przez Marcin V6
miałem podobnie jak popsikałem wtyczke od przepłki i wtyk od czujnika spalania to wszystko mi znikło razem z sondą.
10 jest w przepływce

PostNapisane: 30 lis 2009, 18:45
przez _________________________
Marcin V6 Jakie masz wolne obroty na benzynie, ja uszczelniłem dolot, ustawiłem tps, śrube Bypassu mam wkręcona na maksimum, a obroty na benzynie na P od 1100 do 1500, jak wbije D to trochę spadają.

PostNapisane: 30 lis 2009, 19:11
przez Marcin V6
ja mam manuala :) obroty 750

PostNapisane: 30 lis 2009, 20:38
przez steven
_________________________ jak przy 1500obrotów wbijasz D, to ten gaz może Ci tanie nie wyjść, jak przyjdzie wymieniać skrzynie :)

PostNapisane: 30 lis 2009, 20:55
przez _________________________
stevenNa benzynie mam za wysokie...

PostNapisane: 30 lis 2009, 21:02
przez steven
_________________________ no na benzynie i na gazie... to pojedź do tych co Ci zakładali gaz i niech kombinują :) ja tylko chcę Ci dać do zrozumienia, że automat często lubi się psuć, bo ustawić gaz pod automat, to nie wiem czy w Polsce z 10 osób umie...

Acha i żeby nie było – ja też nie umiem i nie mam zamiaru się uczyć :P