Strona 1 z 1

Problem z chłodnicą

PostNapisane: 4 paź 2009, 20:34
przez lukas1.11.1984
przy przejechaniu kilkuset kilometrow kontrolka wody chlodnicy jest przy samym H, dziala radiator, do silnika woda nie ucieka. moj zbiorniczek wyrownawczy to jakas samorobka z korkiem na gorze od jakiegos oleju i jest w nim dziura nie wiem moze to wina tego. cholera zeby zbic temp musze jak palant jezdzic z otwartymi szybami i max temp w srodku. plynu do chlodnicy na bierzaco dolewam. pomocy....

PostNapisane: 4 paź 2009, 22:14
przez Hazu
Witam
mam na zbyciu oryginalny zbiorniczek wyrównawczy od xedosa.
Ale z tego co piszesz to nie problem w samym zbiorniczku wyrównawczym (a gdzie to juz musiałbyś sam konkretnie posprawdzać a proponuję zacząć od termostatu.)

PostNapisane: 4 paź 2009, 22:39
przez pawelMX6
lukas1.11.1984, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony?

PostNapisane: 5 paź 2009, 10:02
przez Lastk
Witam, termostat do wymiany (aktualny nie otwiera duzego obiegu u Ciebie). Znajduje sie po lewej stronie samochodu sojac od przodu, ponizej pompy wspomagania i idzie do niego duża gumowa rura z wodą... pozdrawiam

PostNapisane: 6 paź 2009, 09:19
przez lukas1.11.1984
nie wiem czy jest zapowietrzony, jak to sprawdzic? obecnie jestem w norwegii i zaden mechanik nie wchodzi w gre a sam to moge jedynie olej dolac:) jak wymienia sie termostat i jak sprawdzic czy to ewentualnie jego wina?

PostNapisane: 6 paź 2009, 11:20
przez Lastk
Uruchom zimny silnik, stań przodem do auta. Pod maską będziesz widział 2 grube rury gumowe idące od chłodnicy. Jedna po prawej stronie na górze chłodnicy idąca do silnika obok akumulatora i/lub filtra powietrza, druga rura idzie po lewej stronie od dołu chłodnicy. Po odpaleniu auta dotknij gumowej rury obok filtra powietrza (prawa strona chłodnicy) powinna robić się szybko gorąca, po chwili dotknij 2 rury (lewa strona chlodnicy) powinna byc zimna aż do włączenia się wentylatora, jeśli tak nie jest to termostat do wymiany. Termostat możesz sam łatwo wymienic, kupujesz go, odkrecasz obudowe termostatu (idzie do tej obudowy lewa rura od chłodnicy, ta ktora powinna byc dlugo zimna) wyjmujesz stary ( o ile w ogole on tam jest :P ) obudowe smarujesz silikonem potem ja skrecasz z nowym termostatem w srodku i gitarka :)

PostNapisane: 6 paź 2009, 11:23
przez Lastk
Na 100% termostat, ponieważ pisałeś wcześniej że otwierasz okna i włączasz ogrzewanie na maksa... (jeśli ogrzewanie Ci działa dobrze to nie powinieneś mieć zapowietrzonego układu) pozdrawiam

PostNapisane: 6 paź 2009, 12:59
przez lukas1.11.1984
jest u mnie jakas gruba rura ponizej pompy wspomagania ale jest pusta i zaslepiona jakims korkiem z dziura tam powinien byc termostat? jest jeszcze jakas mala, czarna puszka tez pod pompa wspomagania wiec gdzie powinien byc termostat? sorry za ilosc pytan ale jestem totalnym laikiem i nie znam sie na temacie....

PostNapisane: 6 paź 2009, 15:23
przez Lastk
wow zalepiona? :) masz możliwość zrobić zdjęcie? Tak wygląda obudowa termostatu i rura biegnąca z lewej strony chlodnicy (np. w Mazda MX5):


Obrazek[url]

Obudowa termostatu jest przy samym silniku!
Pozdrawiam