Strona 1 z 1

Pomoc w interpretacji kodów błędów- 15,23-Czujnik Lambda

PostNapisane: 8 wrz 2009, 18:31
przez Tubi
Witam serdecznie,

Dzisiaj z okazji, że udało mi się znaleść troszkę czasu zmajstrowałem tester diodowy i po raz pierwszy od nabycia auta (równe 2 miesiące) zczytałem kody błędów i miło się zaskoczyłem bo patrząc na stan auta w dniu zakupu nigdy bym nie powiedział ,że tylko dwa. Nie zakładałbym tematu ale jest kilka podobnych kodów i nawet nie wiem, o którą sąde chodzi:

15. – Czujnik Lambda
23. – Czujnik Lambda

Mam nadzieję że dobrze odczytałem pierwszy kod, kody się zapentlały czyli w kółko pokazywał te 2 błędy 1 dlugi 5 krótkich 2 dłógie 3 krótkie 1 długi 5 krótkich itd

Kody występują na testach KOEO oraz na KOER.

Z tego co wyczytałem są 2 sądy w aucie, której dokładnie to dotyczy i gdzie się ona znajduję.


PS czy to normalne że w trybie testowym od momętu przekręcenia kluczyka załącza się wiatrak i cały czas chodzi?

Z góry dziękuję

PostNapisane: 8 wrz 2009, 19:06
przez DymeK
a kasowałes kompa po sprawdzeniu i jak u ciebie ze spalaniem

PostNapisane: 8 wrz 2009, 19:57
przez Tubi
Komputer kasowałem dwa dni temu a spalanie myślę ,że w normie bak mam na okolo 500 km do zapalenia rezerwy a jeżdze 90% po mieście i mam bardzo ciężką nogę

PostNapisane: 9 wrz 2009, 00:14
przez Siw-y
Tubi napisał(a):PS czy to normalne że w trybie testowym od momętu przekręcenia kluczyka załącza się wiatrak i cały czas chodzi?

Z tego co wiem to wentyl powinien się włączyć po delikatnym otwarciu przepustnicy, przy całkowicie zamkniętej powinien być wyłączony, dla mnie to źle ustawiony TPS.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, ale w CA KF jest raczej tak samo jak w KL :]

PostNapisane: 9 wrz 2009, 08:01
przez Tubi
U mnie się włącza wiatrak jak przekrece stacyjkę na ON nie włączając silnika.

PostNapisane: 9 wrz 2009, 09:16
przez DymeK
tak nie powinno byc

PostNapisane: 9 wrz 2009, 10:04
przez Tubi
Czyli tak jak wcześniej Saiw-y napisał ten TPS?

PostNapisane: 9 wrz 2009, 12:00
przez DymeK
gdzies na forum jest instrukcja ja to ustawic

PostNapisane: 9 wrz 2009, 12:39
przez Barthek
Tubi napisał(a):15. – Czujnik Lambda
23. – Czujnik Lambda

Tematy o sondach i błędach też były...
Sondy należy sprawdzić na urządzonku pomiarowym, jeśli będą ok należy szukać przyczyny gdzie indziej, np zapchany katalizator. Polecam lekturę forum.

Tubi napisał(a):U mnie się włącza wiatrak jak przekrece stacyjkę na ON nie włączając silnika.

DymeK napisał(a):tak nie powinno byc

Bezeduraaa :) Zresztą jest temat o ustawianiu TPS-a
W trybie serwisowym ma się załączać przy dodaniu gazu, wyłączać przy odjęciu – koniec kropka.

PostNapisane: 9 wrz 2009, 18:11
przez Tubi
Barthek1983 teraz nie rozumiem Czyli to normalne ,że na wyłączonym silniku ale na stacyjce w pozycji ON chodzi wiatrak??

PostNapisane: 9 wrz 2009, 18:30
przez marimart81
tu sobie zerknij odnośnie tego tps-u : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ps&start=0

PostNapisane: 9 wrz 2009, 18:56
przez DymeK
Barthek1983 napisał(a):Bezeduraaa Zresztą jest temat o ustawianiu TPS-a
W trybie serwisowym ma się załączać przy dodaniu gazu, wyłączać przy odjęciu – koniec kropka.


w trybie serwisowym tak ,myslalem ze mu chodzi jak normalnie wlaczy silnik i odrazu kreca mu wentylatory

PostNapisane: 9 wrz 2009, 20:30
przez Barthek
DymeK napisał(a):w trybie serwisowym tak ,myslalem ze mu chodzi jak normalnie wlaczy silnik i odrazu kreca mu wentylatory

Tubi napisał(a):PS czy to normalne że w trybie testowym od momętu przekręcenia kluczyka załącza się wiatrak i cały czas chodzi?

DymeK właśnie Tubi pisał, że chodzi o tryb serwisowy :)

Tubi napisał(a):Barthek1983 teraz nie rozumiem Czyli to normalne ,że na wyłączonym silniku ale na stacyjce w pozycji ON chodzi wiatrak??

No właśnie nie normalne, w trybie serwisowym bez zapalania wiatrak ma nie chodzić.

Regulacja jest w tym temacie:
marimart81 napisał(a):tu sobie zerknij odnośnie tego tps-u : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ps&start=0


Jakbyś miał jeszcze jakieś wątpliwości to wal jak w dym – bez urazy DymeK :D

PostNapisane: 10 wrz 2009, 13:05
przez Tubi
Postaram się ustawić ten TPS tylko jedno pytanie czy jak silnik jest wyłączony jak w moim przypadku to TPS działa?

PostNapisane: 11 wrz 2009, 00:00
przez Soluks
tak tylko stacyjka na zapłon odkrecasz TPS i ustawiasz tak że wentylator na zamknietej przepustnicy sie wyłączy a po mini dotknięciu przepustnicy powinien sie włączyć i to na tyle (nie trzeba szczelinomierza;p)