Strona 1 z 1

Wysoka temperatura na wskaźniku 3/4

PostNapisane: 7 wrz 2009, 19:33
przez Tubi
Witam serdecznie,

Odkąd kupiłem moja Madzie po nagrzaniu silnika cały czas na wskazniku utrzymuję się temperatura na 3/4 podziałki. po zakupie odrazu dolalem plynu i jest go tyle, że jak się zanuży bagnet jest na F. Taka temperatura utrzymuje się nieważne czy jeżdze dynamicznie czy spokojnie. Czy powinienem się tym martwić?

Z góry dziękuję.

PostNapisane: 7 wrz 2009, 20:11
przez Basasael
Kumpel tak miał i po wymianie termostatu problem znikł. Przynajmniej na wskaźniku.

PostNapisane: 7 wrz 2009, 20:28
przez Borys
Podmień termostat i zobacz, może być też zła kalibracja wskazówki ;)

PostNapisane: 8 wrz 2009, 11:05
przez Tubi
Termostat kosztuje 30zl kupie i napiszę czy coś dało ;)

PostNapisane: 8 wrz 2009, 11:12
przez Basasael
Mam pytanie odnośnie termostatu, skoro taki temat jest. Jak długo powinien nagrzewać się silnik KL-DE 2.5 V6? U mnie trwa to z 5 minut, czy zima czy lato. Wskazówkę mam minimalnie wychyloną poza środek, ale to raczej nie termostat, choć po mocnej jeździe na silniku można spokojnie grilla zrobić. Kumpel wymienił w takim silniku termostat i ciepły jest już po przejechaniu 1 kilometra. Wskazówka nie dochodzi nawet do połowy, zatrzymuje się i tyle. Normalny objaw czy może coś nie tak?

PostNapisane: 8 wrz 2009, 19:52
przez widlak
A ja mam pytanie ile powinno być na wskaźniku? Bo wg mnie te 3/4 wygląda na normalne.

PostNapisane: 8 wrz 2009, 19:59
przez Tubi
Z tego co się orientuje milimetr ponad 1/2 to odpowiednio

PostNapisane: 8 wrz 2009, 20:55
przez Hazu
widlak napisał(a):Bo wg mnie te 3/4 wygląda na normalne.



Tubi napisał(a): tego co się orientuje milimetr ponad 1/2 to odpowiednio


to zależy jak sie wskażówk nałożyła ewentualnym druciażom przy tiuningu tablicy wskaźników

Ważne aby w miarę szybko osiągął temperaturę, trzymał ją na stałym poziomiei nie gotował płynu.

Dla pweności mozna podjechać do jakiegoś lepszego mechanika, niektózy mają taki czujnik temeratury (na podczerwień chyba ) i tym czujnikiem mozna zdalnie pomierzyc temeratury elementów ukłądu chłodzenia.

PostNapisane: 9 wrz 2009, 14:03
przez widlak
Hazu napisał(a):Ważne aby w miarę szybko osiągął temperaturę, trzymał ją na stałym poziomiei nie gotował płynu.


Czyli powinno grac bo nawet przy ostrej trasie 130-150 przez godzinke nie wskakuje wyżej.

PostNapisane: 9 wrz 2009, 14:11
przez jacobs
widlak napisał(a):Czyli powinno grac bo nawet przy ostrej trasie 130-150 przez godzinke nie wskakuje wyżej.

To fakt, ostra trasa ;)

Bardziej silnik się nagrzeje przy pałowaniu do odcinki na krótkich dystansach, moi zdaniem.

PostNapisane: 9 wrz 2009, 15:26
przez panstasio
u mnie taki stan sie utrzymywał – 3/4 wychylenia – jednak i tak się okazało że uszczelka odmawia posłuszeństwa i mam powietrze w układzie, a mimo to wskazówka stała nieruchomo. Powietrze gorzej przewodzi niż płyn i może wskazówka nie dawała poprawnego pomiaru :|

PostNapisane: 10 wrz 2009, 15:55
przez widlak
jacobs napisał(a):
widlak napisał(a):Czyli powinno grac bo nawet przy ostrej trasie 130-150 przez godzinke nie wskakuje wyżej.

To fakt, ostra trasa ;)

Bardziej silnik się nagrzeje przy pałowaniu do odcinki na krótkich dystansach, moi zdaniem.


Może i tak ale kto tak jeździ jak szanuje autko. A taka śrenia prędkość na podlasiu to cud.
Co do wskaźnika to u mnie od poczatku wygląda to tak:
Obrazek

I nie mam problemu z niczym.Mechaniki też do niczego sie nie czepiali jak przeglądali.[/img]

PostNapisane: 10 wrz 2009, 16:01
przez jacobs
Moim zdaniem jest ok, może ktoś źle założył wskazówkę.
widlak napisał(a):Może i tak ale kto tak jeździ jak szanuje autko. A taka śrenia prędkość na podlasiu to cud.

Z odcinką trochę przesadziłem, ale szanowanie auta nie równa się jeździe do 4tys. obrotów ;)

PostNapisane: 10 wrz 2009, 18:11
przez Basasael
Mi wskazówka stoi z milimetr poza środkiem, niezależnie czy lekko gazuję czy pedał gazu jest w podłodze. Na wskazówce nie ma różnicy ale po otwarciu maski po łagodnej jeździe a ostrej jest różnica w temperaturze całego silnika, chłodnicy i elementów przylegających. Po dobrym butowaniu można grilla robić pod maską. Nie wiem czy to dobry objaw czy nie.

A co do ostrego stylu jazdy, po to V6 kupiłem zamiast klekota ;)

PostNapisane: 10 wrz 2009, 20:53
przez Tubi
widlak napisał(a):Co do wskaźnika to u mnie od poczatku wygląda to tak:
Obrazek

I nie mam problemu z niczym.Mechaniki też do niczego sie nie czepiali jak przeglądali.[/img]


Właśnie mam identiko :) Nawet wachy tyle samo :D

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:38
przez TRIBUTE
A u mnie jest w połowie od zawsze <lol> To może być odpowiedzialny termostat przecież są termostaty o różnej temperaturze otwarcia kto wie jaki jest włożony

PostNapisane: 19 wrz 2009, 12:54
przez widlak
TRIBUTE napisał(a):A u mnie jest w połowie od zawsze <lol> To może być odpowiedzialny termostat przecież są termostaty o różnej temperaturze otwarcia kto wie jaki jest włożony

Też racja no i z tym nałożeniem wskazówki też może być różnica bo jednak podziałki nie ma żadnej na skali. Najważniejsze objawy inne jak wszystko w porządku to nie warto grzebać jak mówi mój "mechanik".

PostNapisane: 19 wrz 2009, 20:46
przez TRIBUTE
Trzeba dodać jeszcze do tego jak termostat zaczyna szwankować i nie otwiera się całkowicie temperatura deko będzie wyższa jaką jest przewidziana .Ważną rzeczą na jaką w Xedosie trzeba zwrócić to ze termostat jest na powrocie a nie na zasilaniu jak w innych autach dlatego pierwsze zagrzanie silnika przeważnie spowodowane jest przez nie otwarcie termostatu. ;)

PostNapisane: 20 wrz 2009, 13:43
przez Soluks
Tubi napisał(a):Termostat kosztuje 30zl kupie i napiszę czy coś dało


w termostat lepiej zainwestować w oki 90zł i wiesz ze przez 150 tyś nic sie nie wydarzy a zamienniki to różnie bywa – przegrzejesz silnik i zaczna sie problemy...