Wysoka temperatura na wskaźniku 3/4

Postprzez Tubi » 7 wrz 2009, 18:33

Witam serdecznie,

Odkąd kupiłem moja Madzie po nagrzaniu silnika cały czas na wskazniku utrzymuję się temperatura na 3/4 podziałki. po zakupie odrazu dolalem plynu i jest go tyle, że jak się zanuży bagnet jest na F. Taka temperatura utrzymuje się nieważne czy jeżdze dynamicznie czy spokojnie. Czy powinienem się tym martwić?

Z góry dziękuję.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Basasael » 7 wrz 2009, 19:11

Kumpel tak miał i po wymianie termostatu problem znikł. Przynajmniej na wskaźniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 21:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez Borys » 7 wrz 2009, 19:28

Podmień termostat i zobacz, może być też zła kalibracja wskazówki ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Tubi » 8 wrz 2009, 10:05

Termostat kosztuje 30zl kupie i napiszę czy coś dało ;)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Basasael » 8 wrz 2009, 10:12

Mam pytanie odnośnie termostatu, skoro taki temat jest. Jak długo powinien nagrzewać się silnik KL-DE 2.5 V6? U mnie trwa to z 5 minut, czy zima czy lato. Wskazówkę mam minimalnie wychyloną poza środek, ale to raczej nie termostat, choć po mocnej jeździe na silniku można spokojnie grilla zrobić. Kumpel wymienił w takim silniku termostat i ciepły jest już po przejechaniu 1 kilometra. Wskazówka nie dochodzi nawet do połowy, zatrzymuje się i tyle. Normalny objaw czy może coś nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 21:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez widlak » 8 wrz 2009, 18:52

A ja mam pytanie ile powinno być na wskaźniku? Bo wg mnie te 3/4 wygląda na normalne.
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 17:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez Tubi » 8 wrz 2009, 18:59

Z tego co się orientuje milimetr ponad 1/2 to odpowiednio
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Hazu » 8 wrz 2009, 19:55

widlak napisał(a):Bo wg mnie te 3/4 wygląda na normalne.



Tubi napisał(a): tego co się orientuje milimetr ponad 1/2 to odpowiednio


to zależy jak sie wskażówk nałożyła ewentualnym druciażom przy tiuningu tablicy wskaźników

Ważne aby w miarę szybko osiągął temperaturę, trzymał ją na stałym poziomiei nie gotował płynu.

Dla pweności mozna podjechać do jakiegoś lepszego mechanika, niektózy mają taki czujnik temeratury (na podczerwień chyba ) i tym czujnikiem mozna zdalnie pomierzyc temeratury elementów ukłądu chłodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez widlak » 9 wrz 2009, 13:03

Hazu napisał(a):Ważne aby w miarę szybko osiągął temperaturę, trzymał ją na stałym poziomiei nie gotował płynu.


Czyli powinno grac bo nawet przy ostrej trasie 130-150 przez godzinke nie wskakuje wyżej.
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 17:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez jacobs » 9 wrz 2009, 13:11

widlak napisał(a):Czyli powinno grac bo nawet przy ostrej trasie 130-150 przez godzinke nie wskakuje wyżej.

To fakt, ostra trasa ;)

Bardziej silnik się nagrzeje przy pałowaniu do odcinki na krótkich dystansach, moi zdaniem.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez panstasio » 9 wrz 2009, 14:26

u mnie taki stan sie utrzymywał – 3/4 wychylenia – jednak i tak się okazało że uszczelka odmawia posłuszeństwa i mam powietrze w układzie, a mimo to wskazówka stała nieruchomo. Powietrze gorzej przewodzi niż płyn i może wskazówka nie dawała poprawnego pomiaru :|
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 09:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez widlak » 10 wrz 2009, 14:55

jacobs napisał(a):
widlak napisał(a):Czyli powinno grac bo nawet przy ostrej trasie 130-150 przez godzinke nie wskakuje wyżej.

To fakt, ostra trasa ;)

Bardziej silnik się nagrzeje przy pałowaniu do odcinki na krótkich dystansach, moi zdaniem.


Może i tak ale kto tak jeździ jak szanuje autko. A taka śrenia prędkość na podlasiu to cud.
Co do wskaźnika to u mnie od poczatku wygląda to tak:
Obrazek

I nie mam problemu z niczym.Mechaniki też do niczego sie nie czepiali jak przeglądali.[/img]
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 17:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez jacobs » 10 wrz 2009, 15:01

Moim zdaniem jest ok, może ktoś źle założył wskazówkę.
widlak napisał(a):Może i tak ale kto tak jeździ jak szanuje autko. A taka śrenia prędkość na podlasiu to cud.

Z odcinką trochę przesadziłem, ale szanowanie auta nie równa się jeździe do 4tys. obrotów ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Basasael » 10 wrz 2009, 17:11

Mi wskazówka stoi z milimetr poza środkiem, niezależnie czy lekko gazuję czy pedał gazu jest w podłodze. Na wskazówce nie ma różnicy ale po otwarciu maski po łagodnej jeździe a ostrej jest różnica w temperaturze całego silnika, chłodnicy i elementów przylegających. Po dobrym butowaniu można grilla robić pod maską. Nie wiem czy to dobry objaw czy nie.

A co do ostrego stylu jazdy, po to V6 kupiłem zamiast klekota ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 21:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez Tubi » 10 wrz 2009, 19:53

widlak napisał(a):Co do wskaźnika to u mnie od poczatku wygląda to tak:
Obrazek

I nie mam problemu z niczym.Mechaniki też do niczego sie nie czepiali jak przeglądali.[/img]


Właśnie mam identiko :) Nawet wachy tyle samo :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez TRIBUTE » 18 wrz 2009, 20:38

A u mnie jest w połowie od zawsze <lol> To może być odpowiedzialny termostat przecież są termostaty o różnej temperaturze otwarcia kto wie jaki jest włożony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 20:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez widlak » 19 wrz 2009, 11:54

TRIBUTE napisał(a):A u mnie jest w połowie od zawsze <lol> To może być odpowiedzialny termostat przecież są termostaty o różnej temperaturze otwarcia kto wie jaki jest włożony

Też racja no i z tym nałożeniem wskazówki też może być różnica bo jednak podziałki nie ma żadnej na skali. Najważniejsze objawy inne jak wszystko w porządku to nie warto grzebać jak mówi mój "mechanik".
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 17:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez TRIBUTE » 19 wrz 2009, 19:46

Trzeba dodać jeszcze do tego jak termostat zaczyna szwankować i nie otwiera się całkowicie temperatura deko będzie wyższa jaką jest przewidziana .Ważną rzeczą na jaką w Xedosie trzeba zwrócić to ze termostat jest na powrocie a nie na zasilaniu jak w innych autach dlatego pierwsze zagrzanie silnika przeważnie spowodowane jest przez nie otwarcie termostatu. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 20:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Soluks » 20 wrz 2009, 12:43

Tubi napisał(a):Termostat kosztuje 30zl kupie i napiszę czy coś dało


w termostat lepiej zainwestować w oki 90zł i wiesz ze przez 150 tyś nic sie nie wydarzy a zamienniki to różnie bywa – przegrzejesz silnik i zaczna sie problemy...
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6