Strona 1 z 1

Ustawienie zapłonu

PostNapisane: 31 sty 2005, 18:35
przez TRIBUTE
Jak w temacie:
Jak ustawić zapłon w Xedosie 6 2.0 V6 24v?
Co powinienem wiedzieć na ten temat?

PostNapisane: 31 sty 2005, 19:22
przez marek
Zakładasz w gnieździe diagnostycznym mostek na pinach TEN i GND. Zakładasz przewód z lampy stroboskopowej na kabel WN pierwszej świecy (zgodnie ze strzałką na przyrządzie). Wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu, uruchamiasz silnik (nie może Ci się wentylator uruchomić!! ). Wolne obroty muszą wynosić 750 obr/min +-50 Świecisz lampą strobo na koło pasowe i patrzysz jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu na znacznikach na osłonie rozrządu. Kąt wyprzedzenia musi mieścić się w zakresie 9-11 BTDC, jeśli nie to luzujesz śruby aparatu zapłonowego i obracając nim ustawiasz właściwą wartość.

PostNapisane: 1 lut 2005, 10:59
przez tomekrvf
I tyle na ten temat. No, trzeba jeszcze ustawić wolne obroty ale to wynika z wypowiedzi kolegi

PostNapisane: 31 maja 2009, 15:34
przez msobecki
Czy orientujecie się może jak wygląda znacznik na kole pasowym w mx-3 V6 ? czy świecąc lampą bez problemu go zauważę czy możne być np zabrudzony olejem i innym syfem ze go nie zauważę? Dlaczego pytam, otóż dlatego, ze ostatnio będąc w warsztacie fachowiec nie mógł znaleźć znacznika na kole pasowym, i obudowie, jak się okazało szukał nie w tym miejscu <jelen>

PostNapisane: 1 cze 2009, 10:33
przez steven
grzebień zawsze powinien być widoczny, a znacznik na kole jest małym wcięciem, czasem trzeba przekręcić kołem żeby go dojrzeć – najłatwiej pchając samochód na 5 biegu... co więcej proponowałbym użyć kredy – takiej białej ze szkoły... i nią naznaczyć wczesniej 10 znak na grzebieniu i wcięcie na kole, dużo łatwiej wtedy się udtawia zapłon... :D

PostNapisane: 1 cze 2009, 14:33
przez msobecki
i teraz jeśli dobrze rozumiem zasadę działania stroboskopu(jesli mowie zle to mnie poprawcie :D ),podpinam sobie wyzwalanie stroboskopu pod pierwszy cylinder, mrugając sobie lampą otrzymam na kole złudzenie ze znacznik stoi w miejscu przy jakiejś wartości na indeksie, pokręcając odpowiednio aparatem muszę ustawić znacznik, żeby znajdował się przy 10 ?

PostNapisane: 1 cze 2009, 16:07
przez steven
wcześniej tylko wprowadzasz komputer w tryb serwisowy, albo zdejmujesz węże podciśnienia – jeżeli w takowe aparat jest wyposażony... twój 1.8 nie jest... tak więc wcześniej tylko wprowadź samochód w tryb serwisowy... i pamiętaj że ustawienie zapłonu robi się na rozgrzanym silniku, najlepiej żeby miał około 80-90 stopni C aby nie załączył się jeszcze wentylator i przy prawidłowo ustawionych obrotach biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy (TPS). Dla twojej wersji (MX-3 1.8 135KM prawidłowa prędkość biegu jałowego to 675 obrotów na minutę, a TPS 0,5V-3,7V). Jeżeli dalej nie wiesz jak to zrobić to użyj szukajki, ostatnio ze trzy razy to tłumacyzłem na forum... ;p

PostNapisane: 1 cze 2009, 20:06
przez msobecki
dzieki za pomoc, pozdrawiam

PostNapisane: 4 cze 2009, 12:04
przez Czege
steven napisał(a):ostatnio ze trzy razy to tłumacyzłem na forum... ;p

nawet ja się załapałem :)
Swoją drogą, u mnie nadal nie tak:P Ustawienie na 10 stopni "nie działa". Nie wiem już jak się za to zabrać...

PostNapisane: 4 cze 2009, 13:59
przez steven
a sprawdzałeś czy pasek nie przeskoczył Ci o ząbek ??

PostNapisane: 4 cze 2009, 16:09
przez Czege
rozrząd ma się w porządku. Został sprawdzony tak, że ustawiłem kreskę na kole pasowym na T. Wtedy sprawdziłem wałki czy są na znakach. Oczywiście wałki znajdowały się w swojej prawidłowej pozycji. Dalej sprawdziłem aparat zapłonowy. Aparat był ustawiony mniej więcej przy wyjściu na pierwszy przewód WN do pierwszego cylindra. Oznacza to, że rozrząd w porządku.
Co ciekawe, wszyscy piszą, że zapłon ustawia się w trybie testowym na 10 stopni, co oznacza w moim rozumieniu, że ustawiam go na 10-tce na podziałce. Po odłączeniu powinien poleciec na T (lub okolice). A u mnie jest wtedy wiadomo już co. (Parę postów wyżej napisane). Ale gdy ustawiłem w trybie testowym na T, to po odłączeniu mam 10 stopni. I teraz pytanie: czy szanowni forumowicze się mylą? Czy mój Xedos ma inaczej? <glupek2>
Ważne jest to, że teraz działa równo.

A dalej to jak w
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 40#1400640