Ustawienie zapłonu

Postprzez TRIBUTE » 31 sty 2005, 18:35

Jak w temacie:
Jak ustawić zapłon w Xedosie 6 2.0 V6 24v?
Co powinienem wiedzieć na ten temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez marek » 31 sty 2005, 19:22

Zakładasz w gnieździe diagnostycznym mostek na pinach TEN i GND. Zakładasz przewód z lampy stroboskopowej na kabel WN pierwszej świecy (zgodnie ze strzałką na przyrządzie). Wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu, uruchamiasz silnik (nie może Ci się wentylator uruchomić!! ). Wolne obroty muszą wynosić 750 obr/min +-50 Świecisz lampą strobo na koło pasowe i patrzysz jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu na znacznikach na osłonie rozrządu. Kąt wyprzedzenia musi mieścić się w zakresie 9-11 BTDC, jeśli nie to luzujesz śruby aparatu zapłonowego i obracając nim ustawiasz właściwą wartość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez tomekrvf » 1 lut 2005, 10:59

I tyle na ten temat. No, trzeba jeszcze ustawić wolne obroty ale to wynika z wypowiedzi kolegi
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez msobecki » 31 maja 2009, 15:34

Czy orientujecie się może jak wygląda znacznik na kole pasowym w mx-3 V6 ? czy świecąc lampą bez problemu go zauważę czy możne być np zabrudzony olejem i innym syfem ze go nie zauważę? Dlaczego pytam, otóż dlatego, ze ostatnio będąc w warsztacie fachowiec nie mógł znaleźć znacznika na kole pasowym, i obudowie, jak się okazało szukał nie w tym miejscu <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez steven » 1 cze 2009, 10:33

grzebień zawsze powinien być widoczny, a znacznik na kole jest małym wcięciem, czasem trzeba przekręcić kołem żeby go dojrzeć – najłatwiej pchając samochód na 5 biegu... co więcej proponowałbym użyć kredy – takiej białej ze szkoły... i nią naznaczyć wczesniej 10 znak na grzebieniu i wcięcie na kole, dużo łatwiej wtedy się udtawia zapłon... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez msobecki » 1 cze 2009, 14:33

i teraz jeśli dobrze rozumiem zasadę działania stroboskopu(jesli mowie zle to mnie poprawcie :D ),podpinam sobie wyzwalanie stroboskopu pod pierwszy cylinder, mrugając sobie lampą otrzymam na kole złudzenie ze znacznik stoi w miejscu przy jakiejś wartości na indeksie, pokręcając odpowiednio aparatem muszę ustawić znacznik, żeby znajdował się przy 10 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez steven » 1 cze 2009, 16:07

wcześniej tylko wprowadzasz komputer w tryb serwisowy, albo zdejmujesz węże podciśnienia – jeżeli w takowe aparat jest wyposażony... twój 1.8 nie jest... tak więc wcześniej tylko wprowadź samochód w tryb serwisowy... i pamiętaj że ustawienie zapłonu robi się na rozgrzanym silniku, najlepiej żeby miał około 80-90 stopni C aby nie załączył się jeszcze wentylator i przy prawidłowo ustawionych obrotach biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy (TPS). Dla twojej wersji (MX-3 1.8 135KM prawidłowa prędkość biegu jałowego to 675 obrotów na minutę, a TPS 0,5V-3,7V). Jeżeli dalej nie wiesz jak to zrobić to użyj szukajki, ostatnio ze trzy razy to tłumacyzłem na forum... ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez msobecki » 1 cze 2009, 20:06

dzieki za pomoc, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez Czege » 4 cze 2009, 12:04

steven napisał(a):ostatnio ze trzy razy to tłumacyzłem na forum... ;p

nawet ja się załapałem :)
Swoją drogą, u mnie nadal nie tak:P Ustawienie na 10 stopni "nie działa". Nie wiem już jak się za to zabrać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 4 cze 2009, 13:59

a sprawdzałeś czy pasek nie przeskoczył Ci o ząbek ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Czege » 4 cze 2009, 16:09

rozrząd ma się w porządku. Został sprawdzony tak, że ustawiłem kreskę na kole pasowym na T. Wtedy sprawdziłem wałki czy są na znakach. Oczywiście wałki znajdowały się w swojej prawidłowej pozycji. Dalej sprawdziłem aparat zapłonowy. Aparat był ustawiony mniej więcej przy wyjściu na pierwszy przewód WN do pierwszego cylindra. Oznacza to, że rozrząd w porządku.
Co ciekawe, wszyscy piszą, że zapłon ustawia się w trybie testowym na 10 stopni, co oznacza w moim rozumieniu, że ustawiam go na 10-tce na podziałce. Po odłączeniu powinien poleciec na T (lub okolice). A u mnie jest wtedy wiadomo już co. (Parę postów wyżej napisane). Ale gdy ustawiłem w trybie testowym na T, to po odłączeniu mam 10 stopni. I teraz pytanie: czy szanowni forumowicze się mylą? Czy mój Xedos ma inaczej? <glupek2>
Ważne jest to, że teraz działa równo.

A dalej to jak w
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 40#1400640
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6