Strona 1 z 1

Prośba o pomoc w diagnozie problemu – leje się płyn chłodnic

PostNapisane: 4 lip 2009, 22:52
przez Lukka
Witam,

moja Madzia lekko zaniemogła.
W zeszłym tygodniu była na wizycie u mechanika – zmiana oleju + płukanka silnika (przejście z Midland 10W40 na MOTUL 6100 10W40).

Pierwszy dzień spokój.
Drugi dzień – usłyszałem jakby metaliczne pobrzękiwanie lecące w rytm pracującego silnika – nic bardzo głośnego ale w tak cichutkim aucie jak Xedos to się usłyszało.
Przejechałem około 1km postawiłem auto. Po jakichś 20 minutach znów byłem w drodze i już cisza była absolutna.
Dziś po przejechaniu około 5km postawiłem auto i zauważyłem plamę z wody przed prawym przednim kołem :(
Sprawdziłem poziom w zbiorniku układu chłodzenia i było tam mniej więcej 1/3 stanu – jak zawsze – ale bez wątpienia ta sama ciesz leciała pod auto – kropelkami ale dość szybko po tej plastikowej osłonie.
Wziąłem auto na podnośnik i odkręciłem osłonę.
Miałem nadzieję że to któryś z węży nie wytrzymał. Ale chyba sprawa jest poważniejsza bo tak jak są paski i koła to to pierwsze od przodu najniżej i to co ono napędza (pompa wody?) to tam jest mokro. Nie mogłem stwierdzić skąd dokładnie kapie.
Gdy wracałem do domu to silnik przy 2.500 obrotów jakby się zmulał i słychać było pisk (podobny słyszałem jak zatarło się łożysko od sprężarki klimatyzacji w fordzie sierra daaawno temu). Czyżby padła więc pompa wody?
Temperaturę silnik trzyma normalną jak zawsze.

Nio – i stąd moja prośba o ewentualną diagnozę bo auto muszę mieć sprawne do końca przyszłego tygodnia a tu taki "klopsik".

W przypadku gdyby to było coś z pompą wody to prosiłbym o szacunkowy koszt jaki mnie czeka – najlepiej na częściach oryginalnych.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Lukka

PostNapisane: 4 lip 2009, 23:46
przez marimart81
oryginalna pompa to nie wiem,ale jak ostatnio wymieniałem taką pompę to wziąłem taką ze średniej półki z zamiennika a koszt był jakieś 170 zł z tego co piszesz to wszystko wskazuje na pompe ale jak mówisz że ci płynu nie ubywa to ja nie mam pojęcia u mnie było podobnie tylko że płyn ubywał,niewiedząc co za przyczyna dolewałem, aż w końcu szlak trafił pompe

PostNapisane: 4 lip 2009, 23:53
przez Mev
Carspeed.pl – pompa wody, która szła na pierwszy montaż w maździe (czyli oryginalna część tylko w kartonie producenta, a nie Mazdy) to koszt ok. 140zł :)

PostNapisane: 5 lip 2009, 00:36
przez Soluks
jak masz uszkodzoną pompę to nie sprawdzaj w wyrównawczym tylko na zimnym silniku w korku wlewu ( ta nad rozrządem) musi być pod korek i pilnuj żeby tak było!!! a polecam pompę GMB jak zblizą sie wymiana rozrządu to też to zrób za jedną robocizną ( wszystkie cześci w dobrych zamiennikach do tego ori napinacz [innego nie zakładaj] ok 900zł) to spokojnie zrobisz 90tyś km bez niespodzianek wymiana pompy=wymiana rozrządu to ok 300zł ( zależy od mechanika)

PostNapisane: 5 lip 2009, 10:13
przez Hazu
Jeżeli jest układ nieszczelny to w xedosie ze zbiorniczka wyrównawczego nie będzie zasysać bo jest zbyt nisko.

Radzę na zimnym silniku dolewać pod korek na silniku i tam sprawdzać czu lustro płynu jest w szyjce.

Pompa wody tak jak pisał Mev ok 150zł (GMB) ale nie napisałał ze do jej wymiany trzeba rozrząd zdjąć a to juą koszt ok 300zł (chyba że sam sobie to zrobisz)

PostNapisane: 5 lip 2009, 10:44
przez Lukka
Dzięki za wskazówki – jutro wstawię autko o mechanika i będzie działać.

Pozdrawiam,

Lukka