Strona 1 z 1

problem z obrotami

PostNapisane: 22 cze 2009, 21:41
przez brox
witam mam problem z obrotami...robilem remont generalny silnika ale cos nie tak jest z obrotami nie jest to przeplywomierz.moj mechanik czyscil przepustnice ale nie wiem czy czegos tam nie poprzestawial,czy do ustawienia przepustnicy trzeba kompa czy cos takiego,jest to cos skomplikowanego?moja madzie wogole nie wkreca sie na obroty nic nie jedzie obroty faluja,czasem gasnie po wcisnieciu sprzegla i hamulca przed skrzyzowaniem(silnik krokowy?)tez sie go ustawia czy myje?z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam

PostNapisane: 22 cze 2009, 22:16
przez lukasgr
Dobrze sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu- czy zamontowany skręcony nie urwany tak na początek
Komp się powinien sam "nauczyć" obrotów-broń boże nic nie kręcić przy przepustnicy- jak w galu 93 miałem obroty ustawiane przez kompa tu pewnie masz identycznie.
Stawiam na nie wkręcony lub urwany któryś z czujników przy silniku.

Spróbuj opisać dokładniej problem po kolei- jak auto zachowuje się po odpaleniu itd -może byc tez rozrząd źle ustawiony

PostNapisane: 22 cze 2009, 23:15
przez Rafał
–>

PostNapisane: 23 cze 2009, 18:09
przez brox
obroty nie zamulaja caly czas.Czasem jak chce szybko przyspieszyc to nawet obroty potrafia stanac w miejscu.(jedzie nie jedzie dlawi sie)tak jakby 30 koni zdechlo:–(

PostNapisane: 23 cze 2009, 21:34
przez xedo
proszę o pomoc w mojej maździe xedos 1.6 97 przy załączeniu się wentylatorów chłodnicy zaczyna spadać z obrotów i szarpać silnikiem

PostNapisane: 23 cze 2009, 21:57
przez lukasgr
Jest naprawdę masa rzeczy, które mogły paść
Trudno coś sensownego odpisać bo nie opisujesz dokładnie problemu :
Po kolei:
1. Wsiadasz odpalasz auto -co się dzieje wszystko normalnie czy obroty za niskie , za wysokie, musisz trzymać na gazie żeby nie zgasł ? a jak się nagrzeje to już nie gaśnie ? czy obroty cały czas falują ?
W jakich sytuacjach dławi ? Czemu wykluczyłeś przepływomierz ? ktoś go sprawdzał jak tak to w jaki sposób bo tego jest potrzebne porządny tester.
Co obejmował remont? z jakiego powodu był robiony ? może po zerwaniu paska ?
Do sprawdzenia narazie wg mnie:
1. najważniejsze -ustawienie rozrządu !! bo jak jest źle, a Ty tak jeździsz to bardzo szybko będziesz robił drugi remont
2. przepływomierz -odpowiada objawom( najlepiej choć na chwilę zamienić z innego egzemplarza.
3. Sonda lambda – objawy także mogą pasować
4. dolot – może być gdzieś dziura np. na rurze między filtrem a przepustnicą lub jakaś nieszczelność
5. silniczek krokowy -ale coś mi to dławienie nie pasuje
6.Może być też cos tak błahego jak filtr paliwa lub jakiś korek którego część została w przewodzie gdy np. mechanik zaślepił przewód przy odłączaniu paliwa przy remoncie.
7. Czy masz zawór EGR ? on też może być przyczyną jak został w pozycji otwartej.

Dokładny opis z twojej strony na pewno będzie pomocny przy analizie problemu
A co sądzi mechanik? w końcu oglądał silnik
Czy w silniku coś stuka lub chodzi głośniej niż przed remontem ?

PostNapisane: 23 cze 2009, 22:10
przez lukasgr
xedo napisał(a):proszę o pomoc w mojej maździe xedos 1.6 97 przy załączeniu się wentylatorów chłodnicy zaczyna spadać z obrotów i szarpać silnikiem

To wygląda na silniczek krokowy, a przy skręceniu kierownicą na postoju na maxa też spadają?
i jak zachowuje się silnik po odpaleniu na zimnym ?

PostNapisane: 25 cze 2009, 16:05
przez brox
dzisiaj zadzwonilem do serwisu i mechanik zasugerawal mi ze moze to byc spalone sprzeglo?czy jet to mozliwe?

PostNapisane: 23 lip 2009, 10:10
przez interpc
Najważniejsza rzecz po czyszczeniu przepustnicy obroty beda falowac . Trzeba ustawiac TPS czy cos takiego mialem dokladnie to samo. Zmienia sie wtedy mieszanka powietrza. Jetronic Wrocław rozwiazał problem.

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:27
przez kattom
Kolego brox, zmień mechanika – to najlepsza rada. Jest tutaj na forum spolo polecanych warsztatów, które znają mazdowskie silniki, a są one po pierwsze świetne, po drugie specyficzne.

Jak pisze lukasgr jest sporo możliwości, trzeba diagnozować. Komputer nie pokazuje żadnych błędów podczas odczytu ? A może mechanior nie ma takiego do Twojej Mazdy ?

Mnie to wygląda na problem z dolotem powietrza, coś jest gdzieś po drodze lub sterowaniu nie teges.

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 17 sty 2011, 01:06
przez Dowzer
witam!
dołączam do dyskusji.

od jakiegoś czasu mam następującą przypadłość:
-Gdy dojeżdzam do skrzyżowania : luz + wciśnięty hamulec – skaczące obroty ok 800-1200 przez kilkanaście sekund,


Wygląda to tak: dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz, naciskam hamulec i obroty skaczą 800-1200 przez kilkanaście sekund, gdy hamulec puszczam w czasie tych "skoków" obroty są podwyższone ok 1600 ale nie skaczą, wcisnę z powrotem skaczą dalej, aż w końcu się normują.

Dodam, że na postoju na rozgrzanym silniku obroty ładnie sobie stoją.

z góry dzięki za pomoc.
mazda xedos 6 1.6 dohc 95r.

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 17 sty 2011, 19:08
przez .:MarciN:.
pomóżcie typowi ;d – może serwo pada? Xedos hamuje jak żyleta, bez zastrzeżeń, ale te obroty są naprawdę denerwujące.

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 17 sty 2011, 19:47
przez lukasgr
Wygląda mi to nieszczelność w dolocie – raczej , chyba że masz gaz i to się dzieje na gazie to źle umiejscowiony parownik.
Jakieś błędy czy nie odczytywane ?

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 17 sty 2011, 23:51
przez Hazu
1 odczytać błędy
2. sprawdzić szczelność dolotu
3. sprawdzić szczelność podciśnień i prawidłowość podłączenia
4. sprawdzić podciśnienie sterujące serwem jaki samo serwo na szczelność
5,spradzić czujniki i podłaczenia elektryczne na skrzyni i przy pedałach

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 24 sty 2011, 10:11
przez jedrzej07
Ja mam troche inny problem z obrotami, a wlasciwie z przerywaniem, konkretnie jadac np okolo 60km/h na 4 biegu i probujac przyspieszac poczatkowo poszarpuje a obroty w momencie szarpniecia obroty podskakuje o okolo 500 obrotow. Ale jest tak tylko wtedy jak auto jest rozgrzane, na zimnym jest ok.

Mi sie wydaje jakby to bylo gubienie iskry i dlatego te obroty tak dzialaja. Podejrzewam przewody WN na 80% ale wole zapytac co koledzy o tym sadza...
przewody maja jakies 40-45tys km, NGK
ale jest instalacja sekwencyjna wiec moze ich zuzycie byc wieksze

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 24 sty 2011, 12:31
przez Tubi
jedrzej07 Miałem tak, czyszczenie kopy i wymiana kabli załatwiła sprawę.

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 25 sty 2011, 00:17
przez jedrzej07
to bede musial sie pobawic w czyszczenie najpierw, zobaczymy jakie beda efekty, a jak nie to sprobuje z przewodami

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 2 mar 2011, 21:39
przez Zubeck
pytanie
Czy po przegazowaniu CIEPŁEGO silnika na postoju czy też podczas jazdy obroty powinny zawsze z taką samą siłą opadać z różnych obrotów? Jak leciutko nacisnę na przepustnicę obroty powoli opadają (tak jak przy odłączonym TPS) a jak nacisnę troszkę mocniej (2tys obr) to szybko opadają. Od 3tys obr. znów troszkę wolniej niż z 2tys. Też tak macie?

Re: problem z obrotami

PostNapisane: 3 mar 2011, 23:16
przez Zubeck
wiem ze post pod postem..
ale podejrzewam przepływomierz! coś w nim lata jak się w niego puknie-postuka.<glupek2> to normalne?

EDIT: przepływomierz byl podmieniony – jest w porządku