problem z obrotami

Postprzez brox » 22 cze 2009, 21:41

witam mam problem z obrotami...robilem remont generalny silnika ale cos nie tak jest z obrotami nie jest to przeplywomierz.moj mechanik czyscil przepustnice ale nie wiem czy czegos tam nie poprzestawial,czy do ustawienia przepustnicy trzeba kompa czy cos takiego,jest to cos skomplikowanego?moja madzie wogole nie wkreca sie na obroty nic nie jedzie obroty faluja,czasem gasnie po wcisnieciu sprzegla i hamulca przed skrzyzowaniem(silnik krokowy?)tez sie go ustawia czy myje?z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2009, 22:16
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 1.6 16v

Postprzez lukasgr » 22 cze 2009, 22:16

Dobrze sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu- czy zamontowany skręcony nie urwany tak na początek
Komp się powinien sam "nauczyć" obrotów-broń boże nic nie kręcić przy przepustnicy- jak w galu 93 miałem obroty ustawiane przez kompa tu pewnie masz identycznie.
Stawiam na nie wkręcony lub urwany któryś z czujników przy silniku.

Spróbuj opisać dokładniej problem po kolei- jak auto zachowuje się po odpaleniu itd -może byc tez rozrząd źle ustawiony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Rafał » 22 cze 2009, 23:15

–>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez brox » 23 cze 2009, 18:09

obroty nie zamulaja caly czas.Czasem jak chce szybko przyspieszyc to nawet obroty potrafia stanac w miejscu.(jedzie nie jedzie dlawi sie)tak jakby 30 koni zdechlo:–(
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2009, 22:16
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 1.6 16v

Postprzez xedo » 23 cze 2009, 21:34

proszę o pomoc w mojej maździe xedos 1.6 97 przy załączeniu się wentylatorów chłodnicy zaczyna spadać z obrotów i szarpać silnikiem
xedo
 

Postprzez lukasgr » 23 cze 2009, 21:57

Jest naprawdę masa rzeczy, które mogły paść
Trudno coś sensownego odpisać bo nie opisujesz dokładnie problemu :
Po kolei:
1. Wsiadasz odpalasz auto -co się dzieje wszystko normalnie czy obroty za niskie , za wysokie, musisz trzymać na gazie żeby nie zgasł ? a jak się nagrzeje to już nie gaśnie ? czy obroty cały czas falują ?
W jakich sytuacjach dławi ? Czemu wykluczyłeś przepływomierz ? ktoś go sprawdzał jak tak to w jaki sposób bo tego jest potrzebne porządny tester.
Co obejmował remont? z jakiego powodu był robiony ? może po zerwaniu paska ?
Do sprawdzenia narazie wg mnie:
1. najważniejsze -ustawienie rozrządu !! bo jak jest źle, a Ty tak jeździsz to bardzo szybko będziesz robił drugi remont
2. przepływomierz -odpowiada objawom( najlepiej choć na chwilę zamienić z innego egzemplarza.
3. Sonda lambda – objawy także mogą pasować
4. dolot – może być gdzieś dziura np. na rurze między filtrem a przepustnicą lub jakaś nieszczelność
5. silniczek krokowy -ale coś mi to dławienie nie pasuje
6.Może być też cos tak błahego jak filtr paliwa lub jakiś korek którego część została w przewodzie gdy np. mechanik zaślepił przewód przy odłączaniu paliwa przy remoncie.
7. Czy masz zawór EGR ? on też może być przyczyną jak został w pozycji otwartej.

Dokładny opis z twojej strony na pewno będzie pomocny przy analizie problemu
A co sądzi mechanik? w końcu oglądał silnik
Czy w silniku coś stuka lub chodzi głośniej niż przed remontem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez lukasgr » 23 cze 2009, 22:10

xedo napisał(a):proszę o pomoc w mojej maździe xedos 1.6 97 przy załączeniu się wentylatorów chłodnicy zaczyna spadać z obrotów i szarpać silnikiem

To wygląda na silniczek krokowy, a przy skręceniu kierownicą na postoju na maxa też spadają?
i jak zachowuje się silnik po odpaleniu na zimnym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez brox » 25 cze 2009, 16:05

dzisiaj zadzwonilem do serwisu i mechanik zasugerawal mi ze moze to byc spalone sprzeglo?czy jet to mozliwe?
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2009, 22:16
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 1.6 16v

Postprzez interpc » 23 lip 2009, 10:10

Najważniejsza rzecz po czyszczeniu przepustnicy obroty beda falowac . Trzeba ustawiac TPS czy cos takiego mialem dokladnie to samo. Zmienia sie wtedy mieszanka powietrza. Jetronic Wrocław rozwiazał problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 15:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez kattom » 23 lip 2009, 12:27

Kolego brox, zmień mechanika – to najlepsza rada. Jest tutaj na forum spolo polecanych warsztatów, które znają mazdowskie silniki, a są one po pierwsze świetne, po drugie specyficzne.

Jak pisze lukasgr jest sporo możliwości, trzeba diagnozować. Komputer nie pokazuje żadnych błędów podczas odczytu ? A może mechanior nie ma takiego do Twojej Mazdy ?

Mnie to wygląda na problem z dolotem powietrza, coś jest gdzieś po drodze lub sterowaniu nie teges.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 23:18
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 CA KF

Postprzez Dowzer » 17 sty 2011, 01:06

witam!
dołączam do dyskusji.

od jakiegoś czasu mam następującą przypadłość:
-Gdy dojeżdzam do skrzyżowania : luz + wciśnięty hamulec – skaczące obroty ok 800-1200 przez kilkanaście sekund,


Wygląda to tak: dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz, naciskam hamulec i obroty skaczą 800-1200 przez kilkanaście sekund, gdy hamulec puszczam w czasie tych "skoków" obroty są podwyższone ok 1600 ale nie skaczą, wcisnę z powrotem skaczą dalej, aż w końcu się normują.

Dodam, że na postoju na rozgrzanym silniku obroty ładnie sobie stoją.

z góry dzięki za pomoc.
mazda xedos 6 1.6 dohc 95r.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2010, 23:05
Posty: 7 (1/0)
Skąd: RZ/TBG
Auto: xedos 6 1.6 DOHC

Postprzez .:MarciN:. » 17 sty 2011, 19:08

pomóżcie typowi ;d – może serwo pada? Xedos hamuje jak żyleta, bez zastrzeżeń, ale te obroty są naprawdę denerwujące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez lukasgr » 17 sty 2011, 19:47

Wygląda mi to nieszczelność w dolocie – raczej , chyba że masz gaz i to się dzieje na gazie to źle umiejscowiony parownik.
Jakieś błędy czy nie odczytywane ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Hazu » 17 sty 2011, 23:51

1 odczytać błędy
2. sprawdzić szczelność dolotu
3. sprawdzić szczelność podciśnień i prawidłowość podłączenia
4. sprawdzić podciśnienie sterujące serwem jaki samo serwo na szczelność
5,spradzić czujniki i podłaczenia elektryczne na skrzyni i przy pedałach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jedrzej07 » 24 sty 2011, 10:11

Ja mam troche inny problem z obrotami, a wlasciwie z przerywaniem, konkretnie jadac np okolo 60km/h na 4 biegu i probujac przyspieszac poczatkowo poszarpuje a obroty w momencie szarpniecia obroty podskakuje o okolo 500 obrotow. Ale jest tak tylko wtedy jak auto jest rozgrzane, na zimnym jest ok.

Mi sie wydaje jakby to bylo gubienie iskry i dlatego te obroty tak dzialaja. Podejrzewam przewody WN na 80% ale wole zapytac co koledzy o tym sadza...
przewody maja jakies 40-45tys km, NGK
ale jest instalacja sekwencyjna wiec moze ich zuzycie byc wieksze
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Tubi » 24 sty 2011, 12:31

jedrzej07 Miałem tak, czyszczenie kopy i wymiana kabli załatwiła sprawę.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez jedrzej07 » 25 sty 2011, 00:17

to bede musial sie pobawic w czyszczenie najpierw, zobaczymy jakie beda efekty, a jak nie to sprobuje z przewodami
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Zubeck » 2 mar 2011, 21:39

pytanie
Czy po przegazowaniu CIEPŁEGO silnika na postoju czy też podczas jazdy obroty powinny zawsze z taką samą siłą opadać z różnych obrotów? Jak leciutko nacisnę na przepustnicę obroty powoli opadają (tak jak przy odłączonym TPS) a jak nacisnę troszkę mocniej (2tys obr) to szybko opadają. Od 3tys obr. znów troszkę wolniej niż z 2tys. Też tak macie?
Ostatnio edytowano 3 mar 2011, 23:52 przez Zubeck, łącznie edytowano 1 raz
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Zubeck » 3 mar 2011, 23:16

wiem ze post pod postem..
ale podejrzewam przepływomierz! coś w nim lata jak się w niego puknie-postuka.<glupek2> to normalne?

EDIT: przepływomierz byl podmieniony – jest w porządku
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6