Jak sprawdzic poprawnośc działania sond lambda????
1, 2
Witam moze mi podpowiecie,czy mozna sprawdzic działanie sond lambda jakoś inaczej dokładniej,bo po podłączeniu do kompa nie wywala błędów sondy a mi sie wydaje ze jednak któras z 3 płata figla.Silnik V6 posiada po jednej sondzie na kazdym kolektorze i jedną na rurze wydechowej,jezdzony tylko na benzynie,objaw nie ustapił po wymianie świec,przewodów WN (wszystko NGK),wszystkich filtrów,harmonijka do przepływki ok.
Objawy:
-podwyzszone spalanie o około 2l
-z tyłu auta czuc lekko benzyną,choc nie zawsze (wycieków nie ma
-po mocnym przygazowaniu na postoju widac leciutko czarno-przezroczysty dym (trzeba się przyglądac żeby go dostrzec,objaw byc moze nieprzepalonego paliwa)
-rozwijanie mocy nierównomierne (nie zawsze) lekkie przerwy przy przyspieszaniu,wczesniej bylo idealnie.
Może coś innego obstawiacie,może zapłon,brudne wtryski??
Z góry dziękuje za pomoc...
Objawy:
-podwyzszone spalanie o około 2l
-z tyłu auta czuc lekko benzyną,choc nie zawsze (wycieków nie ma
-po mocnym przygazowaniu na postoju widac leciutko czarno-przezroczysty dym (trzeba się przyglądac żeby go dostrzec,objaw byc moze nieprzepalonego paliwa)
-rozwijanie mocy nierównomierne (nie zawsze) lekkie przerwy przy przyspieszaniu,wczesniej bylo idealnie.
Może coś innego obstawiacie,może zapłon,brudne wtryski??
Z góry dziękuje za pomoc...
- Od: 30 lis 2008, 17:39
- Posty: 90
- Skąd: lublin
sondy mozna sprawdzić oscyloskopem w warsztatch przeważnie jest taki przyrząd, albo sam miernikiem z tym ze tylko w niskich wartościach poczytaj na elektrodzie to sie dowiesz więcej, w mojej mazdzie tez na kompie nic ni epokazywało a miałem duże spalanie i problemy z rozruchem ( nie zawsze) wymienilem sonde i ok sie zrobiło, powodzenia życze
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
Mniej niż się może wydawać
http://allegro.pl/search.php?string=son ... onal_rec=0

Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Ja z doświadczenia nie radziłbym kupować no-name' ów, chyba że lubisz często wymieniać sondy ;p
Szczerze poleciłbym Boscha albo NGK – niektórzy nawet uważają, że te drugie są szybsze... ale jedno jest pewne, jak wrzucisz taką sondę to przynajmniej jest pewność, że pracuje poprawnie... a wkładając taką za 70zł... to masz powiedzmy pewność przez pierwsze 2 miesiące...
Na oscyloskopie to elegancko wychodzi... sonda powinna mieć wskazania jak sinusoida.. a nie jak pijana sinusoida :p
chodzi o to, aby jej wykres nie miał pomiędzy przejściami między górą a dołem i dołem a górą wahań... Ma być szybki !Kumasz o co mi chodzi
bo jakoś chyba na okrędkę opisuję 
Szczerze poleciłbym Boscha albo NGK – niektórzy nawet uważają, że te drugie są szybsze... ale jedno jest pewne, jak wrzucisz taką sondę to przynajmniej jest pewność, że pracuje poprawnie... a wkładając taką za 70zł... to masz powiedzmy pewność przez pierwsze 2 miesiące...
Na oscyloskopie to elegancko wychodzi... sonda powinna mieć wskazania jak sinusoida.. a nie jak pijana sinusoida :p
chodzi o to, aby jej wykres nie miał pomiędzy przejściami między górą a dołem i dołem a górą wahań... Ma być szybki !Kumasz o co mi chodzi
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
a ja do was mam takie pytanie wywala mi błąd 17 czyli ponoć sonda ale jak kasuje błedy to powraca mi dopiero po rozgrzaniu silnika.Po skasowaniu błedów jak wypne kostke od sondy i odpalam samochód to błedu nie ma, czy tak ma być i to sonda do wymiany? aha w spalaniu nic mi sie nie zmieniło tylko czuć troche benzynke no i moc po zagrzaniu jest tragiczna
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Bo dane z sądy są dopiero zbierane jak się nagrzeje wiec błąd 17 czyli napięcie nie zmienia się jest wtedy z czytywane do kompa jako błąd.
U mnie w silniku KL też był błąd 17 po wymianie na NTK taką za 70zł już nie ma (na oryginale była też wybita firma NTK), błędu nie ma, ale spalanie w mieście wzrosło do około 14 litrów. Widocznie jak się sonda zawiesiła to podawał na jedną głowicę uboższą mieszankę i stąd miałem mniejsze spalanie w tym silniku.
U mnie w silniku KL też był błąd 17 po wymianie na NTK taką za 70zł już nie ma (na oryginale była też wybita firma NTK), błędu nie ma, ale spalanie w mieście wzrosło do około 14 litrów. Widocznie jak się sonda zawiesiła to podawał na jedną głowicę uboższą mieszankę i stąd miałem mniejsze spalanie w tym silniku.
- Od: 28 maja 2008, 14:58
- Posty: 66
- Auto: Ford Probe 2,5V6
dzięki za odpowiedz ale czy objawy padniętej sondy nie są objawem wysokiego spalania bo z tego co poczytałem troche na forum to tak jest, tylko ze błąd 17 jest odpowiedzialny za sonde a w spalaniu nic mi sie nie zmieniło
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
na prostej trasie to spali mi poniżej 8 ale jazda jest tak ze stałą prędkością do stówki no i oczywiście sam zaś po mieście z 12-13 opierdzieli więc chyba spalanie w normie ale przeczytałem co napisał kolega ozman ze mogła sie zawiesic i dlatego mniej pali a poza tym daje mniej paliwa i tym sposobem spalanie mniejsze no i oczywiscie brak mocy która mnie bardzo wkurza ,aha czy ta sonda to jest ta z przodu czy z tyłu silnika
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
z tego co pamiętam przy błędzie 17 jet sonda z przodu
przy tylnej wyskakuja dwa błędy
może być też tak że spaliła się tylko grzałka więc sonda mimo błędu dalej dziala tylko później po nagrzaniu od spalin.
przy tylnej wyskakuja dwa błędy
może być też tak że spaliła się tylko grzałka więc sonda mimo błędu dalej dziala tylko później po nagrzaniu od spalin.
może być w sumie i to z tym błędem ale spróbuje sobie zorganizować dla pewności jakiś odpowiedni miernik i ją pomierze.Dzieki za podpowiedż
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Panowie apropo tego mojego problemu,to wykręciłem swiece i są ładnie opalone na brązowo (2 elektrody) a zakopcony jest tylko gwint i to chyba tylko w 2,więc po swiecach widac że tragedi nie ma.
Druga sprawa to całkowitych ciemnosciach spryskałem wodą cały układ zapłonowy,przewody,kopółkę cewkę i przy mocnym gazowaniu pojawiają się tylko malutkie punkciki swietlne kilka na przewodach kopółce i 2 na cewce i to naprawdę trzeba się przyglądac.Iskra nie skacze nic nie trzaska tylko tyle ze sa punkciki takie jak piszę-czy tak ma byc???? przewody nówki NGK typowe do Xedosa.
Druga sprawa to całkowitych ciemnosciach spryskałem wodą cały układ zapłonowy,przewody,kopółkę cewkę i przy mocnym gazowaniu pojawiają się tylko malutkie punkciki swietlne kilka na przewodach kopółce i 2 na cewce i to naprawdę trzeba się przyglądac.Iskra nie skacze nic nie trzaska tylko tyle ze sa punkciki takie jak piszę-czy tak ma byc???? przewody nówki NGK typowe do Xedosa.
- Od: 30 lis 2008, 17:39
- Posty: 90
- Skąd: lublin
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6