Strona 1 z 1

Przewód odmy – odma

PostNapisane: 12 maja 2009, 11:17
przez Barthek
Znalazłem trochę tematów o odmie, mniej więcej wiem za co ona odpowiada, ale gdzie ona się znajduje w moim silniku i którym przewodem i z czym jest połączona? Ma ktoś może zdjęcie gdzie jest to zaznaczone? Z góry dziękować :)

PostNapisane: 12 maja 2009, 11:25
przez Czege
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 236040979d

jak w temacie. Odma to to z numerem 2. Idzie od pokrywy do dlotu i za zadanie ma odprowadzenie nadmiaru oleju w celu jego spalenia, a wcześniej zasyfienia całego dolotu :P

PostNapisane: 12 maja 2009, 11:49
przez Barthek
Czege napisał(a):Odma to to z numerem 2

Dzięki, czyli odma znajduje się na przedniej pokrywie zaworów a wężyk idzie do kolektora ssącego.
Zaopatrzyłem się w takie ustrojstwo jak Yarick i się zastanawiam do czego on podłączył niebieski przewód skoro odma jest już podłączona. W rurce przy przepustnicy znajduje się kruciec na który naciąga się tą niebieską rurkę, ale z czym ona się łączy?
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 12 maja 2009, 11:59
przez Czege
Barthek1983 napisał(a):odma znajduje się na przedniej pokrywie zaworów a wężyk idzie do kolektora ssącego.

tak.


Barthek1983 napisał(a):na który naciąga się tą niebieską rurkę, ale z czym ona się łączy?


No na mój gust tam jest jakieś podciśnienie, które w standardzie podłączone jest w obudowe filtra. A drugi koniec na tył silnika. Nie pamiętam gdzie dokładnie. A że nie widzę nigdzie owego przewodu od podciśnienia to może to być to.

Ile dałeś za zestaw?

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:07
przez Barthek
Winetou napisał(a):Na zdjęciu widać, że nie udało mi się podłączyć oryginalnego węża odmy, więc musiałem użyć "zastępczego" – znacznie dłuższego. Na samej górze elementu za kolektorem znalazła się "rurka" do podłączenia wężyka podciśnieniowego

Obrazek
On ma odmę już podłączoną, bo do kolektora idzie wężyk. A co z odmą o której pisze, że podłączył – ten gruby wężyk na rurze dolotu? Podciśnienie (cienki wężyk) jest oryginalnie wpięte przy filtrze powietrza przed przepływomierzem. W tym zestawie CAI natomiast jest miejsce na wpięcie tego podciśnienia za przepływomierzem – kufaaa nie czaję :)

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:15
przez Czege
Barthek1983 napisał(a):podciśnienia za przepływomierzem


myślę, że to nie ma ogromnego wpływu. Na pewno jakiś ma, ale pewnie znikomy. Proponuję przetestować, jak będzie nie tak, to kwestia zamiany rurek. Tą z króćcem dać należy przed przepływkę. Z tego co widzę to niewiele różnią się od siebie :P
Ten gruby przewód to nie jest przypadkiem ten gruby przewód co wchodzi w oryginalną rurę/harmonijkę tuż przed przepustnicą?? Jeśli nie, to gdzie on ma być? :P

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:34
przez Barthek
Czege napisał(a):gruby przewód co wchodzi w oryginalną rurę/harmonijkę tuż przed przepustnicą

Właśnie w oryginalną rurę dolotu nie wchodzi żadna rurka. Oryginalna rura dolotu ma pod spodem jakiś taki zbiorniczek, ale pojęcia nie mam po co? Czy ktoś wie jak podłączyć prawidłowo ten zestaw i wytłumaczyć jak krowie na rowie :) ?

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:44
przez Czege
No ale w oryginalnym dolocie tuż przed PRZEPUSTNICĄ zaraz za kolanem od strony grodzi masz przewód odpowietrzający. Co z nim?
Sam montaż raczej nie należy do trudnych :P
Odkręcasz stary dolot i przykręcasz nowy ;)
A tak na poważnie, to z tego co widzę to ja gdybym montował takie coś, to bym tą rurkę z wypustką na podciśnienie podłączył przed przepływką dlatego, aby móc podłączyć przewód podciśnienia tak, jak w oryginale. Łączniki do przepływki to raczej wiadomo no i potem do przepustnicy. Motodą prób i błędów dasz radę.

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:51
przez Barthek
Czege napisał(a):za kolanem od strony grodzi masz przewód odpowietrzający

Faktycznie jest :) Może ten niebieski powinien być właśnie podłączony do tego przewodu. Podciśnienie od ori filtra spróbuję podłączyć za przepływką, chyba że coś będzie nie tak to spróbuję zamienić rurki. Ale co potem z odpowietrzeniem, wiercić nowy otwór ? <glupek2>

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:58
przez Czege
no tego to nie wiem. Ten przewód idzie od pokrywy zaworów pod kolektorem? Dobrze pamiętam? Jeśli tak, to pewnie wystarczy zmajstrować w trójnik z przewodem od pokrywy przedniej i będzie działać :)

Przecież nic nie zepsujesz, najwyżej się narobisz, a silnik nie odpali :P

PostNapisane: 12 maja 2009, 13:09
przez Barthek
Czege napisał(a):Przecież nic nie zepsujesz, najwyżej się narobisz, a silnik nie odpali

Chciałem uniknąć niepotrzebnej roboty :) I proszę mi tu bez takich wróżb ;P

PostNapisane: 12 maja 2009, 13:19
przez Czege
Barthek1983 napisał(a):I proszę mi tu bez takich wróżb


<głaszcze> będzie dobrze. Myślę, że robota przy takim dolocie to max 1h z fotorelacją.
Mi po ostatnich walkach z ustawianiem zapłonu demontaż oryginalnego dolotu zajmuje 1 minutę.
potrzebny krzyżak, klucz 8, 10 i 12 :P


Barthek1983 napisał(a): Oryginalna rura dolotu ma pod spodem jakiś taki zbiorniczek

Ślepa kiszka :)

PostNapisane: 12 maja 2009, 13:22
przez Barthek
Czege napisał(a):demontaż oryginalnego dolotu zajmuje 1 minutę

Mój czas też oscyluje coś koło tego, bo ja miałem (mam) przeboje z przepustnicą :)
A jak ślepa kiszka to spoko myslałem, że ma on jakieś znaczenie ;)

PostNapisane: 12 maja 2009, 13:27
przez Czege
Nie, to jakaś komora, ktora pewnie wpływa na drgania powietrza i jego zawirowania, lub po prostu gdyby coś się dostało do dolotu w postaci cieczy, to większość tam wyląduje. Nie znam się. Domniemuję tylko :)

a Co za przeboje z przepustnicą masz?

PostNapisane: 12 maja 2009, 17:06
przez Barthek
Czege napisał(a):a Co za przeboje z przepustnicą masz?

Szkoda gadać... jak się uporam dam znać :)
Zauważyłem, że Yarick ma na rurze dolotu przy przepustnicy z prawej strony też jeszcze jakiś przewód właśnie jakby od tego kolanka...

PostNapisane: 12 maja 2009, 22:31
przez pawelMX6
Barthek1983, jeśli chodzi o odmę to znajdź przewód wychodzący z pokrywy zaworów, grubości ok. 5-10mm. To jest odma i ten przewód podłącz do króćca niebieskim przewodem :) Ja dopasowałem ten dolot do FSa to Ty spokojnie dasz radę do KFa ;)

PostNapisane: 13 maja 2009, 08:38
przez Barthek
pawelMX6 napisał(a):znajdź przewód wychodzący z pokrywy zaworów, grubości ok. 5-10mm. To jest odma i ten przewód podłącz do króćca niebieskim przewodem

Ten przewód na zdjęciu na górze Yarick zostawił na swoim miejscu. Niebieski przewód podłączył do czegoś innego – nie mam pojęcia czego. W każdym razie ja podłączyłem ten niebieski z grubszym krućcem rury CAI z odpowietrzeniem (chyba) które wchodzi na zgięciu ori rury dolotu. W mniejszy kruciec włożyłem mały przewód, który podłączony jest przy ori filtrze. Dodatkowo trzeba rurę CAI przy przepustnicy dociąć pod kątem prostym, bo ona jest wyprofilowana pod kolektor od KL-a albo KF-a ale w 323 a nie w Xedzie.
Dam znać jak się uporam i wrzucę fotki.
PS. do czego przykręcić ten dolot – w zestawie jest kątownik i prosta blaszka.

PostNapisane: 13 maja 2009, 10:16
przez kunacik
witam Panowie podlacze sie do tematutroszke i licze na toze ktos mi pomoze...:) mianowicie z pokrywy zaworow wychodzi kolanko i do niegowezyk ktory jest podlaczony pozniej do kolektora.mam pytanie mianowicie takie czy to kolanko powinno byc przelotowe w dwie strony? czycos w srodku powinno byc..? bo ja mam sklejone cos tasma i nie wiem oco tu chodzi a z takim wynalazkiem juz kupilem madzie....

PostNapisane: 13 maja 2009, 10:38
przez Czege
Chodzi Ci o odmę?

Powinien być przelot w jedną stronę.
Poczytaj temat zamieszczony w drugim poście.
Tam jest o tym.