Strona 1 z 1
Wysokie obroty po nagrzaniu silnika. Jaka przyczyna?

Napisane:
9 maja 2009, 08:08
przez alien
Witam. Po odpaleniu silnika jest wszystko ok, w miarę nagrzewnia się silnika stopniowo rosną obroty, juz po ok 5km gdy temperatura silnika jest wysoka obroty są na poziomie 1300-1500 i nie spadają. Próbowałem regulować przepustnicą i nic, teraz mam ją skręconą maksymalnie (nawet nie gaśnie silnik). Płyn w układzie chłodzenia jest uzupełniony. Problem z tymi obrotami pojawił się chyba po takiej ostrzejszej jeździe na wysokich obrotach. Czy ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam.

Napisane:
9 maja 2009, 16:32
przez qbass
Kody błędów sprawdzone, ECU zresetowany? Stawiałbym na czujnik temp. płynu chłodzącego.

Napisane:
10 maja 2009, 06:37
przez alien
ECU zresetowany, kody błędów sprawdzę.

Napisane:
10 maja 2009, 08:32
przez alien
Po sprawdzeniu kodów błędów:
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
Tylko nie wiem co to oznacza.
Dodam jeszcze że test zrobiłem na wyłączony silniku a następnie na włączonym na benzynie – błędy te same.

Napisane:
10 maja 2009, 13:20
przez Edel
DTC 17, mówi o otwartej pętli sprzężenia zwrotnego, czyli nie ma regulacji lambda.
Ten kod nie wskazuje na jakieś konkretne uszkodzenie...z mojego skromnego doświadczenia podpowiem Ci, że może być wynikiem:
1. wypadania zapłonów
2. wolnej sondy O2
3. zmian ciśnienia paliwa
Stawiam na sonde
pozdr.

Napisane:
11 maja 2009, 17:59
przez alien
Sondy to już nie mam chyba ze 4 lata, taką przynajmniej dostałem informacje od człowieka który mi gaz montował. I cały czas było wszystko OK.


Napisane:
11 maja 2009, 19:52
przez Hazu
alien napisał(a):Sondy to już nie mam chyba ze 4 lata, taką przynajmniej dostałem informacje od człowieka który mi gaz montował. I cały czas było wszystko OK.


Napisane:
12 maja 2009, 21:22
przez alien
Jeśli rozwiąże problem sonda to ją zamontuję.

Napisane:
12 maja 2009, 21:30
przez ()Marek()
Przede wszystkim ukaład zasilania benzyną musi byc sprawny.

Napisane:
13 maja 2009, 08:19
przez Barthek
alien napisał(a):Jeśli rozwiąże problem sonda to ją zamontuję.
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdź obie sondy u mechanika na analizatorze.
Po drugie spróbuj jeszcze raz regulację przepustnicy (oczywiście w trybie serwisowym) oraz TPS-u.
Powodzenia!

Napisane:
13 maja 2009, 10:44
przez Czege
Ja również zaczął bym od przywrócenia stanu normalnego. Sondy zostały zamontowane nie z powodu tego, że mieli nadstan w Japonii tylko po to, że są potrzebne do prawidłowego działania silnika
Poza tym takie objawy, to prawdopodobnie źle wyregulowany TPS. Miałem tak samo. I też występowało to równolegle z błędem 17-tym.
tymbardziej, że mówisz o skręceniu maksymalnym śrubki bypassa. Regulacja obrotów – od tego należy zacząć. No pomijam powrót sondy bo to oczywiste.

Napisane:
13 maja 2009, 19:55
przez alien
Jasne, rozumiem. Zrobię jak radzicie.

Napisane:
14 maja 2009, 09:03
przez Barthek
alien napisał(a):Zrobię jak radzicie.
Daj znać czy i co pomogło


Napisane:
21 cze 2009, 17:41
przez alien
Próbowałem ustawić TPS, nie pomogło.
Pojadę do Jaksy

Napisane:
21 cze 2009, 17:48
przez ADHD
alien napisał(a):Witam. Po odpaleniu silnika jest wszystko ok, w miarę nagrzewnia się silnika stopniowo rosną obroty, juz po ok 5km gdy temperatura silnika jest wysoka obroty są na poziomie 1300-1500 i nie spadają.
u mnie było podobnie – naszczeście pomogło uszczelnienie dolotu
a dokładnie gapy filtra pow