Wysokie obroty po nagrzaniu silnika. Jaka przyczyna?

Postprzez alien » 9 maja 2009, 08:08

Witam. Po odpaleniu silnika jest wszystko ok, w miarę nagrzewnia się silnika stopniowo rosną obroty, juz po ok 5km gdy temperatura silnika jest wysoka obroty są na poziomie 1300-1500 i nie spadają. Próbowałem regulować przepustnicą i nic, teraz mam ją skręconą maksymalnie (nawet nie gaśnie silnik). Płyn w układzie chłodzenia jest uzupełniony. Problem z tymi obrotami pojawił się chyba po takiej ostrzejszej jeździe na wysokich obrotach. Czy ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez qbass » 9 maja 2009, 16:32

Kody błędów sprawdzone, ECU zresetowany? Stawiałbym na czujnik temp. płynu chłodzącego.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez alien » 10 maja 2009, 06:37

ECU zresetowany, kody błędów sprawdzę.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez alien » 10 maja 2009, 08:32

Po sprawdzeniu kodów błędów:
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
24 – Układ sprzężenia zwrotnego

Tylko nie wiem co to oznacza. :|

Dodam jeszcze że test zrobiłem na wyłączony silniku a następnie na włączonym na benzynie – błędy te same.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez Edel » 10 maja 2009, 13:20

DTC 17, mówi o otwartej pętli sprzężenia zwrotnego, czyli nie ma regulacji lambda.
Ten kod nie wskazuje na jakieś konkretne uszkodzenie...z mojego skromnego doświadczenia podpowiem Ci, że może być wynikiem:
1. wypadania zapłonów
2. wolnej sondy O2
3. zmian ciśnienia paliwa

Stawiam na sonde

pozdr.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez alien » 11 maja 2009, 17:59

Sondy to już nie mam chyba ze 4 lata, taką przynajmniej dostałem informacje od człowieka który mi gaz montował. I cały czas było wszystko OK. :(
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez Hazu » 11 maja 2009, 19:52

alien napisał(a):Sondy to już nie mam chyba ze 4 lata, taką przynajmniej dostałem informacje od człowieka który mi gaz montował. I cały czas było wszystko OK.

<szok> <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez alien » 12 maja 2009, 21:22

Jeśli rozwiąże problem sonda to ją zamontuję.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez ()Marek() » 12 maja 2009, 21:30

Przede wszystkim ukaład zasilania benzyną musi byc sprawny.
()Marek()
 

Postprzez Barthek » 13 maja 2009, 08:19

alien napisał(a):Jeśli rozwiąże problem sonda to ją zamontuję.

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdź obie sondy u mechanika na analizatorze.
Po drugie spróbuj jeszcze raz regulację przepustnicy (oczywiście w trybie serwisowym) oraz TPS-u.
Powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 10:44

Ja również zaczął bym od przywrócenia stanu normalnego. Sondy zostały zamontowane nie z powodu tego, że mieli nadstan w Japonii tylko po to, że są potrzebne do prawidłowego działania silnika :P
Poza tym takie objawy, to prawdopodobnie źle wyregulowany TPS. Miałem tak samo. I też występowało to równolegle z błędem 17-tym.

tymbardziej, że mówisz o skręceniu maksymalnym śrubki bypassa. Regulacja obrotów – od tego należy zacząć. No pomijam powrót sondy bo to oczywiste.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez alien » 13 maja 2009, 19:55

Jasne, rozumiem. Zrobię jak radzicie.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez Barthek » 14 maja 2009, 09:03

alien napisał(a):Zrobię jak radzicie.

Daj znać czy i co pomogło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez alien » 21 cze 2009, 17:41

Próbowałem ustawić TPS, nie pomogło.
Pojadę do Jaksy
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez ADHD » 21 cze 2009, 17:48

alien napisał(a):Witam. Po odpaleniu silnika jest wszystko ok, w miarę nagrzewnia się silnika stopniowo rosną obroty, juz po ok 5km gdy temperatura silnika jest wysoka obroty są na poziomie 1300-1500 i nie spadają.

u mnie było podobnie – naszczeście pomogło uszczelnienie dolotu
a dokładnie gapy filtra pow
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6