Strona 1 z 1

Obroty a spalanie, obroty a moc...

PostNapisane: 3 maja 2009, 00:06
przez Setritus
Witam
mam kilka pytań.
1. Przy jakich obrotach spalanie jest najoptymalniejsze? Słyszałem ze przy wyzszych obrotach spalanie drastycznie rosnie, ale co znaczy wyzsze obroty?
2. Jak ma sie moc do obrotów? Czytałem ze w moim silniku mam 138 Nm przy 3600 obr./min. Ale co to właściwie znaczy? Że najwyższą moc silnik osiąga przy 3600 obrotów? Chyba nie...
3. Związane z poprzednim, czyli przy ilu obrotach bedzie maksymalna predkość na danym biegu? Inaczej do ilu moge kręcić żeby sie rozpędzać, a nie piłować silnik.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!

PostNapisane: 3 maja 2009, 00:29
przez 8dyb8
poszukaj tutaj na forum tematu gdzie sa wykresy z hamowni, pozniej poszukaj przykladowego wykresu dla Twojego silnika, zobacz dla jakiej wartosci jest maksymalna moc no i kreci sie troche wyzej :)
Bedzie to pilowanie silnika, bez pilowania silnika nie da sie wykrzesac mocy maksymalnej, aleee ja tam wychodze z zalozenia ze po cos konstruktorzy dali mi odcinke tam gdzie dali i jak sobie pokrece do 5.5-6tys to przeciez sie nic nie stanie – a jak sie stanie to trudno, bede mial pretekst zeby wlozyc mocniejszy silnik

PostNapisane: 3 maja 2009, 14:04
przez Don Corleone
Podsyłam do odpowiedniego działu.

PostNapisane: 5 maja 2009, 18:30
przez Setritus
no a czy ktos wie jak zatem wyglada sprawa spalania przy wyzszych obrotach? (pyt. 1)

PostNapisane: 5 maja 2009, 22:56
przez maryjo
setritus
1. spalanie będzie najniższe przy obrotach nie przekraczających obrotów max momentu obrotowego czyli wspomnianych przez ciebie 3600. Warto dowiedzieć się jaka jest dolna granica tych obrotów silnika czyli informacje o tym przy jakiej prędkości obrotowej silnika producent zaleca zredukować bieg
2. moment obrotowy a moc to 2 różne sprawy. moc maksymalną rozwijasz przy górnym zakresie obrotów ale to właśnie moment decyduje o sile silnika, głównie dlatego że moment jest łatwiej osiągalny. co z tego że moc jest wysoka przy obrotach maksymalnych skoro ich osiagnięcie jest czaso i energo chłonne
3. nie wiem jak jest z twoim silnkiem ale łatwo to sprawdzić obserwując podczas jazdy obrotomierz i porównując przyśpieszenie na biegach. Jeśli obroty wzrastają a już prędkość nie to znaczy że właśnie przekroczyłeś maksymalne obroty i od tej chwili piłujesz bez sensu silnik
4. to wszystko powyższe nie jest Ci do niczego potrzebne bo skoro nie wiesz co to moc i moment tzn. że nie jesteś rajdowcem <glupek2> i zwyczajnie jeździsz powoli, oczywiście bez urazy kolego :)

PostNapisane: 5 maja 2009, 23:02
przez Setritus
maryjo napisał(a):Warto dowiedzieć się jaka jest dolna granica tych obrotów silnika czyli informacje o tym przy jakiej prędkości obrotowej silnika producent zaleca zredukować bieg

a gdzie taką informację można uzyskać? W instrkcji wydaje mi sie ze nic na ten temat nie ma...


maryjo napisał(a):to wszystko powyższe nie jest Ci do niczego potrzebne bo skoro nie wiesz co to moc i moment tzn. że nie jesteś rajdowcem głupek

święta prawda, ale zawsze lepiej wiedzieć jak jechac zeby palić jak najmniej ;)
dzieki za opdowiedzi

PostNapisane: 5 maja 2009, 23:07
przez Setritus
przepraszam, jednak pomyłka, w instrukcji wszystko jest ;)

PostNapisane: 5 maja 2009, 23:59
przez Edel
Setritus napisał(a):przepraszam, jednak pomyłka, w instrukcji wszystko jest oczko


Podaj proszę te dane na przyszłość dla wszystkich