Strona 1 z 1

Problem z V-ką w Xedosie,raz przyśpiesza równomiernie a raz

PostNapisane: 11 kwi 2009, 12:14
przez domi1978
Wcześniej ładnie równomiernie rozwijała moc a ostatnio jednego dnia działa bez zarzutu a drugiego tak jakby była ospała na nizszych prędkościach obrotowych.Przy rozpedzaniu wyraznie czuć nierównomierne niepłynne wchodzenie etapami takimi na wyzsze obroty i napewno nie wydaje mi się że tak jest bo motor nie ciągnie jak powinien...Wczesniej jak mi się otwierały v-irsy to tak naprawdę było to płynne i odczuwalne przy około 4tys/obr.
Wymienione swiece filtry i przewody WN oczywiście NGK ZE-31 ale jest bez zmian.Byłem na kompie nic nie pokazało,sprawdziem spręzanie ok,paliwo tankowałem na Statoilu ....A i jak mi tak chodzi nie bardzo to podnosi się spalanie o około 2l..Podpowiedzcie prosze czy przepływomierz cewka zapłonowa moga raz działać raz nie i co jeszcze w pierwszej kolejnosci sprawdzic.......
Samochód jezdzony tylko na benzynie,moze ktoś miał takie objawy i mi pomoze....
Czy sonda lambda moze robic takie psikusy i czy mozna jej dzialanie jakos sprawdzic ??
Koledzy bede bardzo wdzięczny za pomoc i moze uda się jakos dojść do usterki..
Pozdrawiam

PostNapisane: 11 kwi 2009, 12:55
przez pawelc
Sprawdź katalizator (katalizatory)czy się nie zapchał ,który rocznik tego xedosa? ,może mieć wstępne katalizatory

PostNapisane: 11 kwi 2009, 13:10
przez domi1978
Xedos z 1997r 230 tys najechane,ale jak sprawdzic czy to moga byc katalizatory??

PostNapisane: 11 kwi 2009, 19:13
przez domi1978
No cos co nieco juz wiem,a mianowicie dzieki koledze Hazu moglismy we dwóch się tej dolegliwości przygladnąc i wiemy ze mam błąd nr.26 i że silnik nie ma mocy w niskim przedziale obrotowym.Jak się dodaje gazu przy przepustnicy to słabo wchodzi na obroty od biegu jałowego do około 3tys/obr a potem na wyzszych jest juz ok i kręci się już dobrze do konca skali.....Co to moze być i gdzie szukac ?? co oznacza ten błąd??

PostNapisane: 11 kwi 2009, 19:21
przez domi1978
No cos co nieco juz wiem,a mianowicie dzieki koledze Hazu moglismy we dwóch się tej dolegliwości przygladnąc i wiemy ze mam błąd nr.26 i że silnik nie ma mocy w niskim przedziale obrotowym.Jak się dodaje gazu przy przepustnicy to słabo wchodzi na obroty od biegu jałowego do około 3tys/obr a potem na wyzszych jest juz ok i kręci się już dobrze do konca skali.....Co to moze być i gdzie szukac ?? co oznacza ten błąd??

PostNapisane: 11 kwi 2009, 20:21
przez domi1978
Panowie ten błąd 26 to podobno (Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym) tylko gdzie to dziadostwo się znajduje moze macie jakis opis dokładniejszy gdzie co jest,a i czy uszkodzony taki elektrozawór moze miec wpływ na prace silnika????

PostNapisane: 11 kwi 2009, 21:43
przez Soluks
najlepsza strona z kodami błędów do V6
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
opisuje gdzie co jest

filtr węglanowy jest po lewej stronie za akumulatorem przy kielichu amortyzatora. węzyk do niego idzie pod obudową fitra powietrza i wchodzi w solenoid przed przepustnicą przykręcony do tylnej głowicy

według mnie masz problem z podciśnieniami (wężyki nie tam gdzie powinny być) lub solenoidy nie mają dobrego zasilania

PostNapisane: 11 kwi 2009, 21:49
przez Beny
domi1978 a jak w xedzie wyglada rura łaczaca filtr powietrza z przeustnica?W 323f BA jest gumowa rura ,ktora lubi pekac i daje takie objawy ze auto nie jedzie bo zasysa lewe powietrze a pozniej kopa dostaje.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 21:52
przez Soluks
Beny napisał(a):a jak w xedzie wyglada rura łaczaca filtr powietrza z przeustnica?


w Xedzie tak samo filtr –> przepływka –> "harmonijka" –> przepustnica

PostNapisane: 11 kwi 2009, 21:53
przez Beny
Soluks napisał(a):"harmonijka"

ok :) domi1978 sprawdzałeś ?

PostNapisane: 11 kwi 2009, 22:59
przez domi1978
Rura cała sprawdzałem bez uszkodzen dobrze skręcona,wszystkie wężyki podciśnienia strałem się sprawdzić tam gdzie to mozliwe,narazie sprawdzę ten zawór jak go zlokalizuję a jak to nie przyniesie zadnego rezultatu to bedę szukał dalej...

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:02
przez Hazu
Ja sprawdzałem: rura dolotu wygląda na nową.
Poza tym silnik chodzi bardzo dobrze, Ktoś to nie jeździł takim samochodem wcale by się nie poznał że cos jest nie tak.
Natomiast na niskich obrotach słabo reaguje na pedał gazu, łapie muła ale póżniej sie już dobrze rozkręca jak złapie wyższe obroty.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:13
przez Soluks
a zapłon dobrze ustawiony?? a co z filtrami paliwa powietrza może być też ten katalizator przypchany...

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:21
przez Hazu
Soluks napisał(a):a zapłon dobrze ustawiony?? a co z filtrami paliwa powietrza może być też ten katalizator przypchany...


wszystko jest ok bo na wyższych obrotach chodzi bardzo dobrze
tylko na niskich przy lekkim dociskaniu gazu ma zamulenie

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:24
przez domi1978
Filtry nowe paliwa i powietrza.....