Strona 1 z 2

Problem z układem chłodzenia

PostNapisane: 14 lut 2009, 09:37
przez kamil9550
Witam!Od pewnego czasu mam problem z ciepłym nawiewem w aucie. Jest ono bardzo słabe. Silnik rozgrzewa się normalnie, wskazniek temperatury pokazuje trochę ponad polowe, czyli chyba wszystko ok. Kturegos dnia zauważyłem ze, gdy auto stoi na biegu jałowym to obroty zaczynają mu szaleć! Okazało się ze było mało płynu chłodniczego a zbiorniczek był pusty. Dolałem wiec płynu do zbiorniczka i układu(razem z 5l).Wszystko wróciło do normy nawet ciepły nawiew był. Jednak nie na długo. Tak po 2-3 tygodniach znowu jest problem z ciepłym nawiewem. Wiec znowu dolewam płyn do układu i jest ok. tak an 2-3 tygonie.Tak już miałem parę razy. W zbiorniczku płyn jest, ale jak odkręcę korek od wlewu(ten przy bloku sinika) na zimnym silniku to jest sucho. Poziom płynu w zbiorniczku raczej się nie zmienia. Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Zauważyłem tez ze uszczelka przy tym korku od wlewu płynu jest pęknięta. Jak nacisnę wąż to słychać jakby syczenie z pod niej. Reszta jakby w normie. Wycieków nigdzie nie widać. POMOCY!!!

PostNapisane: 14 lut 2009, 10:51
przez marimart81
to moze byc wina tego korka,tez tak kiedys mialem z tym płynem ubywał i ubywał a wycieków nie było.Weż sobie kup ten korek albo wytnij ze starej dętki ksztalt i włóz pod kore.Bo jesli masz uszczelke pod korkiem rozwaloną to ci zasysa powietrze a tak byc nie moze

PostNapisane: 14 lut 2009, 13:32
przez kamil9550
Korek uszczelniłem. Teraz jak nacisnę wąż to słychać jakby lekkie syczenie z prawej strony silnika, bliżej filtra powietrza.Ciezko jest tam, co kol wiek zobaczyc.Okaze się jak trochę pojeżdżę czy nadal płynu ubywa i wtedy napisze.Dzieki!

PostNapisane: 14 lut 2009, 14:27
przez marimart81
moze ci syczy przy tym korku cisnieniowym przy chlodnicy?????. Uwiez mi mialem to samo i szlak mnie trafial z tym płynem tylko ze oprocz tego korka nad silnikiem mialem tez pęknietą gume w tym korku cisnieniowym przy chlodnicy bo on tez jest odpowiedzialny za ten ubywajacy plyn.Teraz to jak otworze korek przy silniku to stan mam elegancki i sie nie zmieniaJeśli piszesz ze ci syczy to najprawdopodobniej to beda te korki chyba ze cos powazniejszego albo cos innego syczy.Pojezdzisz zobaczysz ewentualnie odkręć filtr i zobacz co sie dzieje

PostNapisane: 14 lut 2009, 19:08
przez Hazu
kamil9550 zdecydowanie układ masz nieszczelny lub korek cisnieniowy nie sprawny.

PostNapisane: 15 lut 2009, 13:27
przez kamil9550
A jak sprawdzić czy ten korek ciśnieniowy jest spawny\?Wycieków przy nim żadnych nie widać.A to syczenie to raczej nie spod tego korka.Pewnie będzie trzeba zdjać obudowe filtra i sprawdzić:/

PostNapisane: 15 lut 2009, 13:30
przez Hazu
kamil9550 napisał(a):Pewnie będzie trzeba zdjać obudowe filtra i sprawdzić:/

najpewniej.

PostNapisane: 15 lut 2009, 18:06
przez kamil9550
Dziś sprawdzałem poziom płynu na zimnym i ciepłym silniku.Na zimnym pod korkiem od wlewu było go niewiele.Po przejechaniu tak 60 km pod tym samym korkiem po odkręceniu aż się wylewało. Czy to tak powinno być? Czy może jest go za dużo teraz?

PostNapisane: 15 lut 2009, 18:37
przez marimart81
tak bedzie sie wylewac jak silnik jest rozgrzany bo tam jeszcze jest cisnienie i ten plyn bedzie wyrzucac.po ostygnieciu powinien plyn wrócic do normy.Jak ostygnie to wtedy patrz ile jest płynu

PostNapisane: 15 lut 2009, 19:16
przez Hazu
A do szkoły to się nie chodziło ?
Fizyki w szkole nie było?

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:10
przez kamil9550
A wracając do tego korka.Da się jakoś sprawdzić czy on jest sprawny?Czy tylko jesli spod niego cieknie to oznacza, ze jest do wymiany?

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:30
przez Hazu
Uszczelki przede wszystkim mają być dobre.
Cieknać z nie go nie może.
Zawór ciśnieniowy musi działać tak samo zwrotny też ma być szczelny.

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:30
przez marimart81
najlepiej to zalej pod korek plynu,uzupelnij w wyrównawczym i pojezdzij.Po takiej jezdzie sobie sprawdz tylko pamietaj ze nie sprawdza sie odrazu tylko trzeba troszke odczekac zeby cisnienie zeszlo bo ci bedzie wyzucac ten plyn najlepiej jak silnik ostygnie.Nie wiem czy da rade jakos sprawdzic ten korek,ja mialem pekniętą tą gume wiec wymienilem na nowy i jest ok

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:09
przez kamil9550
Nie sprawdzalem dokladnie ale ten korek to dalosie raczje tylko poluzować.Nie mogłem go zdjąć.No chyba że w jakiś inny sposób.Sorry za głupie pytanie ale jak go sie zdejmuje?:/Wtedy sprawdze czy uszczelka pod nim jest cala?

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:27
przez Hazu
odkręcasz do oporu i zdejmujesz <lol>

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:32
przez kamil9550
<zawstydzony>

PostNapisane: 16 lut 2009, 01:00
przez marimart81
ten cisnieniowy troszke ciężej może wychodzić niż przy silniku bo ma taką sprężyne zakończoną gumą

PostNapisane: 16 lut 2009, 01:08
przez kamil9550
Za duzo sily to raczej nie wkladalem do tego by go wyjac.Jakby co to ile taki korek moze kosztowac?

PostNapisane: 16 lut 2009, 01:09
przez kamil9550
ok juz mam jakies 25zl

PostNapisane: 16 lut 2009, 01:13
przez marimart81
ja zakupiłem używke bo cena nowego mnie strasznie zaskoczyła