Strona 1 z 1
Od czego to jest "radiator coolant only" ?

Napisane:
11 lut 2009, 21:36
przez Firepoland
Przy prawej lampie pod maską małą tuba plastikowa z napisem na wieczku RADIATOR COOLANT ONLY. Czy chodzi o płyn do chłodnicy?

Napisane:
11 lut 2009, 21:54
przez dyszel
To jest zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy


Napisane:
11 lut 2009, 22:04
przez Firepoland
Generalnie to tam nie powinno się dolewać płynu? Samemu?

Napisane:
11 lut 2009, 22:16
przez dyszel
ja w GE jak odetkam korek to mam tam plastikowy bagnet i miarkę low – full, czyli na zimnym silniku powinno być pomiędzy kreskami w połowie, a w chłodnicy pod korek. Tak mi się wydaje na 99%


Napisane:
11 lut 2009, 22:59
przez Hazu
To nie jest zbiorniczek wyrównawczy.
To jest tzw. "korek na chłodnicy" przynajmniej pełni taką rolę.
Na zbiorniczku przy chłodnicy jest korek cisnieniowy który upuszcza i pobiera płyn z wyrównawczego w zaleznosci od cisnienia w układzie chłodzenia.
Z biorniczek wyrównawczy w xedosie jest po lewej stronie na dole.
Tam (pod ten korek z tematu) się raczej płynu nie dolewa bo jest ponizej korka na silniku.
Więc dolewa się pod ten korek na silniku no i do wyrównawczego w/g miarki.

Napisane:
11 lut 2009, 23:45
przez zaba132
Hazu dobrze prawi

polać mu


Napisane:
12 lut 2009, 00:08
przez waldii
zaba132 napisał(a):polać mu
płynu?

nie zamarznie chlopak


Napisane:
12 lut 2009, 07:57
przez Basasael
Dzięki. Mi również przydała się ta informacja


Napisane:
12 lut 2009, 12:59
przez zaba132

Napisane:
12 lut 2009, 22:20
przez chudy
Hazu, nie do końca się zgadza bo
Hazu napisał(a):Z biorniczek wyrównawczy w xedosie jest po lewej stronie na dole.
lewa strona to strona kierowcy – tak dla uściślenia, z lewej strony plastikowy zbiornik to płyn do spryskiwaczy.
Plastikowy zbiornik z prawej strony to jak pisał
Ryba81 zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego
korek chłodnicy jest po jej lewej stronie, korek płynu chłodniczego przy silniku jest po prawej stronie silnika. Trzymajmy się stron lewej i prawej tak jak sie to zwykle określa aby nie wprowadzać zamęty. Strony określamy zawsze z pozycji kierowcy za kierownicą.


Napisane:
12 lut 2009, 22:33
przez Hazu
chudy wszyscy zrozumieli się a Ty wprowadzasz zamęt
chudy napisał(a):lewa strona to strona kierowcy – tak dla uściślenia,
a może jak mówimy o komorze silnika nie ma to w tym przypadku zastosowania

?

Napisane:
12 lut 2009, 22:38
przez chudy
Hazu napisał(a):wszyscy zrozumieli się a Ty wprowadzasz zamęt
No to przeczytaj jeszcze raz:
Ryba81 napisał(a):Przy prawej lampie pod maską małą tuba plastikowa z napisem na wieczku RADIATOR COOLANT ONLY
dyszel85 napisał(a):To jest zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy
Hazu napisał(a):To nie jest zbiorniczek wyrównawczy.
Coś tu jednak nie gra i albo
dyszel85, albo Ty
Hazu źle odpowiadasz na zadane pytanie. Co do działania układu chłodniczego przyznaję Ci rację, ale
Ryba81 wyraźnie pytał o zbiornik płynu chłodniczego znajdujący się przy prawej lampie a zatem po prawej stronie. A strona ma zastosowanie nawet jeśli mówimy o komorze silnika.

Napisane:
12 lut 2009, 22:43
przez Hazu
W takim razie błednie przyjąłem która strona jest lewa która prawa w komorze silnika.
Nistety nie jestem mechanikiem, nigdy nie pracowałem jako mechanik samochodowy, ani żadnej szkoły związanej z mechaniką samochodoweą nie kończyłem (chociaż żałuję) więc pewnie dla tego nie wiem tego.

Napisane:
13 lut 2009, 09:51
przez Firepoland
Wczoraj zajrzałem pod korek do chłodnicy po LEWEJ stronie chłodnicy i jak ktoś tu pisał, powinien być płyn pod korek(poniżej malutkiego otworu tuż przy korku), a tak nie jest. A w zbiorniczku po PRAWEJ stronie wegług bagnetu jest LOW. Od kupienia auta (1,5 roku) nie dolewałem płynu do chłodnicy.
Czy mam się tym zainteresować i dolać płynu? I gdzie go dolać?
Pytam, bo nie wiem i bez złośliwych uwag.
Dzięki z góry.

Napisane:
13 lut 2009, 16:06
przez chudy
Ryba81 o ile nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia ( nagrzewnica daje ciepłe powietrze, obroty nie falują, stała temperatura na wskaźniku) uzupełnij tylko płynu pod korki – najpierw ten przy chłodnicy, następnie ten przy silniku. Następnie dolej do zbiorniczka wyrównawczego do połowy skali i będzie dobrze

a jak chcesz zrobić dokładnie poszukaj tematu o odpowietrzaniu układu chłodzenia w silnikach typu V
EDIT
już znalazłem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58519

Napisane:
13 lut 2009, 16:43
przez Firepoland
temperatura nie faluje, grzeje jak cholera. Wsztcho ok. Zainteresowałem się po tym, jak coś wiatrak przed chło dnicą włączył mi się po przejechaniu spokojnie 15km. Przy temp.zew. 0 stopni. Temperatura była ok na wskaźniku. Jak go pogonię i stanę np. na światłąch to rozumię że włączy się dmuchawa, ale tu, gdzie go nie grzałem. Niewiem, może przesadzam i szukam dziury w całym.


Napisane:
13 lut 2009, 16:48
przez Barthek
Ryba81 napisał(a):może przesadzam i szukam dziury w całym
Nie przesadzasz Ryba, jeśli dolanie płynu nic nie pomoże to na 99% termostat do wymiany – u mnie wentylator często się załączał, nawet przy niskich temperaturach i przyczyną był właśnie termostat


Napisane:
13 lut 2009, 17:24
przez Firepoland
dobra rada, dzięki.
Gdzie mam dolać tego płynu delikatnie? Pod korek do koło bloku, przyotwarty przy chłodnicy? Pytam, bo czytan i czytam i trochę mi się miesza to wszycho.
Proszę o dokłądną instrukcję przy wymianie termostatu w Xedosie 6 (sam będę wymieniał, a nawet nie wiem gdzie on jest, he, he) i jak bezpiecznie zalać później układ płynem. Technika zalewania mile widziana. Od początku do końca. Dokłądnie.
Dzięki z góry.

Napisane:
27 lut 2009, 18:56
przez siwek82
Witam,
Mam podobny problem z moją mazdą 323f (2001r), za lewym reflektorem znajduje się zbiorniczek z niebieskim płynem i z napisem "coolant only". Mam rozumieć że jest to wspomniany wcześniej korek na chłodnicy? Wydawało mi się że jest to płyn chłodzący do klimatyzacji, jeśli się mylę to gdzie w takim razie znajduje się rezerwuar tego płynu?