Strona 1 z 1

Demontaż silniczka krokowego

PostNapisane: 3 lut 2009, 17:56
przez Barthek
Wiecie może jak rozebrać silniczek krokowy na części pierwsze?
Chyba, że nie trzeba go rozbierać i można zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej,
tam jest jakieś czarne elektroniczne ustrojstwo z boku przecież – nic mu się nie stanie?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 4 lut 2009, 10:38
przez Barthek
Koledzy temacik coś kuleje ;)

PostNapisane: 4 lut 2009, 12:12
przez zenith839
Ha to tak wygląda zawór BAC w Xedosie. Możesz zanurzyć go w benzynie nic mu nie powinno być. w każdym razie muszą być czyste dysze i uszczelki w dobrej kondycji. Ja czyściłem BAC w F2 i jak były problemy z ssaniem tak ustąpiły

PostNapisane: 4 lut 2009, 15:06
przez Barthek
zenith839 napisał(a):muszą być czyste dysze i uszczelki w dobrej kondycji

Hmmm, jest tylko jeden sposób żeby to sprawdzić ;P A może ma ktoś pomysł jak go rozebrać?
Na 5 fotce widać śrubę na pięciokątny torx, ale nie mam takiego klucza – nie wiem czy wsytarczy tylko tą śrubę odkręcić?
Pewnie jeszcze trzeba by coś rozebrać...

PostNapisane: 4 lut 2009, 15:56
przez sq2jul
nie znam sie, ale nie wiem czy jest sens zanurzac to w benzynie ekstrakcyjnej... Moze wystarczy taki srodek w sprayu do czyszczenia przepustnic – znakomicie powinien rozpuscic i wyplukac ten syf.

PostNapisane: 4 lut 2009, 17:14
przez zenith839
Słuchaj możesz odkręcać a nie musisz grunt żeby pozbyć się tego syfu ze środka

PostNapisane: 4 lut 2009, 17:38
przez Barthek
Dzięki, spróbuję zaopatrzyć się w taki środek i będę działać :)

PostNapisane: 4 lut 2009, 18:30
przez Soluks
przecież ten syf jest tylko ze strony dogrzewania przepustnicy – tam gdzie jest płyn chłodniczy wiec to nie ma wpływu na obroty a czystko musi być tylko tam gdzie jest czpień krokowca... zamocz w ekstrakcyjnej lub nafcie na noc żeby krokowiec puscił a spray tu raczej nic nie da a tam gdzie jest syf to tylko przemyj z grubsza no i najważniejsze dobre uszczelki nie na slicon bo z czasem może się paproch oberwać i zapchać jakiś kanał wiec jak nie masz uszczelki to kup nową albo dotnij ją z wodoodpornej tektury specjalnej do tego celu

PostNapisane: 8 lut 2009, 16:46
przez Barthek
Soluks napisał(a):zamocz w ekstrakcyjnej lub nafcie na noc żeby krokowiec puscił

Już się moczy :) Dam znać do wtorku czy pomogło <glupek2>

PostNapisane: 11 lut 2009, 09:33
przez Barthek
No i nie pomogło <killer> po podłączeniu przepustnicy i uruchiomieniu samochodu dzieją się dziwne rzeczy. Jak odpalę i pochodzi chwilę, obroty sobie schodzą w miarę wzrostu temperatury aż do ok. 1500 i nagle się zaczyna góra dół od 1000 do 1500 obrotów – co może być przyczyną – wszystko jest podłączone jak należy bo sprawdzałem na drugiej przepustnicy i tak się nie dzieje...

PostNapisane: 11 lut 2009, 11:18
przez sq2jul
lewe powietrze? zmontowales wszystko jak nalezy? zalozyles nowe uszczelki?

PostNapisane: 11 lut 2009, 11:34
przez Barthek
sq2jul nie ma lewego powietrza, ale na wszelki wypadek skąd wziąć nowe uszczelki – takie metalowe?

PostNapisane: 11 lut 2009, 11:40
przez sq2jul
metalowe? nie wiem... Z soluksem jak wymienialismy u mnie (jeszcze w 323f BG) przepustnice, to byly zalatwiane uszczelki u takiego magika, ktory docinal na wymiar.

PostNapisane: 11 lut 2009, 11:48
przez KRZYCH 21
Witam wszystkich.Miałem podobny przypadek z obrotami,winnym okazał się płyn chłoniczy a właściwie jego ubytek(dolałem ok 1,5 litra do chłodnicy),w zbiorniczku poziom był ok.Podczas dolewania układ sam się odpowietrzył i wszystko wróciło do normy.Cała operacja trwała 30 min.Spróbój może ci pomoże ;)

PostNapisane: 11 lut 2009, 12:25
przez Barthek
KRZYCH 21 napisał(a):płyn chłoniczy a właściwie jego ubytek

Płynu jest na full, również go odpowietrzałem, ale ne jest to na pewno przyczyną, bo na innej przepustnicy obroty nie szaleją :|

PostNapisane: 11 lut 2009, 12:42
przez sq2jul
a na tej nowej przepustnicy regulowales TPS?

PostNapisane: 11 lut 2009, 12:45
przez Barthek
Nie dotykałem regulacji na nowej przepustnicy i za skarby tego nie zrobię, ponieważ kiedy ją pierwszy raz założyłem było wszystko jak należy – opis w temacie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51534
Myślę, że problemem jest coś w starej przepustnicy – sprawdzę na wszelki wypadek czy jest wszystko szczelne po założeniu.
A jeszcze
Barthek1983 napisał(a):skąd wziąć nowe uszczelki – takie metalowe?

PostNapisane: 11 lut 2009, 18:44
przez Widelec
Barthek1983 napisał(a):skąd wziąć nowe uszczelki – takie metalowe?

wyciąć z gęstej (gramatura) tektury grubości 1mm..