Demontaż silniczka krokowego

Postprzez Barthek » 3 lut 2009, 17:56

Wiecie może jak rozebrać silniczek krokowy na części pierwsze?
Chyba, że nie trzeba go rozbierać i można zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej,
tam jest jakieś czarne elektroniczne ustrojstwo z boku przecież – nic mu się nie stanie?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 4 lut 2009, 10:38

Koledzy temacik coś kuleje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez zenith839 » 4 lut 2009, 12:12

Ha to tak wygląda zawór BAC w Xedosie. Możesz zanurzyć go w benzynie nic mu nie powinno być. w każdym razie muszą być czyste dysze i uszczelki w dobrej kondycji. Ja czyściłem BAC w F2 i jak były problemy z ssaniem tak ustąpiły
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Barthek » 4 lut 2009, 15:06

zenith839 napisał(a):muszą być czyste dysze i uszczelki w dobrej kondycji

Hmmm, jest tylko jeden sposób żeby to sprawdzić ;P A może ma ktoś pomysł jak go rozebrać?
Na 5 fotce widać śrubę na pięciokątny torx, ale nie mam takiego klucza – nie wiem czy wsytarczy tylko tą śrubę odkręcić?
Pewnie jeszcze trzeba by coś rozebrać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sq2jul » 4 lut 2009, 15:56

nie znam sie, ale nie wiem czy jest sens zanurzac to w benzynie ekstrakcyjnej... Moze wystarczy taki srodek w sprayu do czyszczenia przepustnic – znakomicie powinien rozpuscic i wyplukac ten syf.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez zenith839 » 4 lut 2009, 17:14

Słuchaj możesz odkręcać a nie musisz grunt żeby pozbyć się tego syfu ze środka
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Barthek » 4 lut 2009, 17:38

Dzięki, spróbuję zaopatrzyć się w taki środek i będę działać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Soluks » 4 lut 2009, 18:30

przecież ten syf jest tylko ze strony dogrzewania przepustnicy – tam gdzie jest płyn chłodniczy wiec to nie ma wpływu na obroty a czystko musi być tylko tam gdzie jest czpień krokowca... zamocz w ekstrakcyjnej lub nafcie na noc żeby krokowiec puscił a spray tu raczej nic nie da a tam gdzie jest syf to tylko przemyj z grubsza no i najważniejsze dobre uszczelki nie na slicon bo z czasem może się paproch oberwać i zapchać jakiś kanał wiec jak nie masz uszczelki to kup nową albo dotnij ją z wodoodpornej tektury specjalnej do tego celu
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Barthek » 8 lut 2009, 16:46

Soluks napisał(a):zamocz w ekstrakcyjnej lub nafcie na noc żeby krokowiec puscił

Już się moczy :) Dam znać do wtorku czy pomogło <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 11 lut 2009, 09:33

No i nie pomogło <killer> po podłączeniu przepustnicy i uruchiomieniu samochodu dzieją się dziwne rzeczy. Jak odpalę i pochodzi chwilę, obroty sobie schodzą w miarę wzrostu temperatury aż do ok. 1500 i nagle się zaczyna góra dół od 1000 do 1500 obrotów – co może być przyczyną – wszystko jest podłączone jak należy bo sprawdzałem na drugiej przepustnicy i tak się nie dzieje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sq2jul » 11 lut 2009, 11:18

lewe powietrze? zmontowales wszystko jak nalezy? zalozyles nowe uszczelki?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Barthek » 11 lut 2009, 11:34

sq2jul nie ma lewego powietrza, ale na wszelki wypadek skąd wziąć nowe uszczelki – takie metalowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sq2jul » 11 lut 2009, 11:40

metalowe? nie wiem... Z soluksem jak wymienialismy u mnie (jeszcze w 323f BG) przepustnice, to byly zalatwiane uszczelki u takiego magika, ktory docinal na wymiar.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez KRZYCH 21 » 11 lut 2009, 11:48

Witam wszystkich.Miałem podobny przypadek z obrotami,winnym okazał się płyn chłoniczy a właściwie jego ubytek(dolałem ok 1,5 litra do chłodnicy),w zbiorniczku poziom był ok.Podczas dolewania układ sam się odpowietrzył i wszystko wróciło do normy.Cała operacja trwała 30 min.Spróbój może ci pomoże ;)
KRZYCH 21
 

Postprzez Barthek » 11 lut 2009, 12:25

KRZYCH 21 napisał(a):płyn chłoniczy a właściwie jego ubytek

Płynu jest na full, również go odpowietrzałem, ale ne jest to na pewno przyczyną, bo na innej przepustnicy obroty nie szaleją :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sq2jul » 11 lut 2009, 12:42

a na tej nowej przepustnicy regulowales TPS?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Barthek » 11 lut 2009, 12:45

Nie dotykałem regulacji na nowej przepustnicy i za skarby tego nie zrobię, ponieważ kiedy ją pierwszy raz założyłem było wszystko jak należy – opis w temacie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51534
Myślę, że problemem jest coś w starej przepustnicy – sprawdzę na wszelki wypadek czy jest wszystko szczelne po założeniu.
A jeszcze
Barthek1983 napisał(a):skąd wziąć nowe uszczelki – takie metalowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Widelec » 11 lut 2009, 18:44

Barthek1983 napisał(a):skąd wziąć nowe uszczelki – takie metalowe?

wyciąć z gęstej (gramatura) tektury grubości 1mm..
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6