Strona 1 z 1

Problemy z zapaleniem i dziwnie niskie obroty

PostNapisane: 2 gru 2004, 11:39
przez Bugsy
Witam,

Zaliczyłem lekkiego dzwona, o którym pisałem wcześniej. Jak się okazało nie był tak mocny jak to wyglądało na początku – ucierpiał jedynie reflektor, chłodnice i maska. Natomiast nie dotknęło żadnych podłużnic (cokolwiek to jest) ani pozostałej zawartości komory silnika.

W związku z naprawą został wyjęty akumulator. I niestety po włożeniu, pierwsze próby odpalenia spełzły na niczym – tzn. rozrusznik kręcił, ale sam silnik nie odpalał. Pomogło dopiero odpalenie z wciśniętym do połowy pedałem gazu. Początkowo trzeba było silnik trzymać na gazie, po czym delikatnie popuszczałem pedał gazu i ostatecznie wolne obroty uzyskuje już sam. Ale... jest problem taki, że te wolne obroty są znacznie niższe niż przed wyjęciem akumulatora, tzn. wcześniej utrzymywały się tak około 700obr/min, a teraz są w okolicach 500 i momentami nawet mniej. Do tego stopnia, że kilkukrotnie zgasł mi silnik, czasem przygasa, ale mimo wszystko wyprowadza go na obroty.
Myślę, że muszę jechać do jakiegoś dobrego warsztatu – bo sam to raczej nic tam pewnie nie zrobie – chyba, że trzeba jeszcze raz zresetować komputer (poprzez wyciągnięcie akumulatora? – na jak długo)?

Niemniej martwi mnie to niemiłosiernie – gdyż dzisiaj mi zgasł na skrzyżowaniu przy skręcie – nagły brak wspomagania i hamulców – nie był przyjemny. :(

Poczytałem też forum i może to ma związek z plastikami (wlotem powietrza – w związku z dzwonem, były wymontowywane).

W razie czego poradźcie proszę jakiś dobry warsztat w okolicach katowic, gdyż ASO Mazdy w Katowicach nie cieszy się zbyt dobrą opinią. :(

acha – przy takich niskich obrotach, takie dziwne odgłosy wydobywają się z silnika – ale to pewnie temu, że obroty są za niskie.

btw. ile taka regulacja może kosztować?

PostNapisane: 2 gru 2004, 13:57
przez tomekrvf
Sprawdź czy wszystkie przewody podciśnieniowe są podłączone

PostNapisane: 2 gru 2004, 14:10
przez Bugsy
Czy mógłbyś powiedzieć po czym je poznać i gdzie się znajdują?

Z góry dzięki :)

Podciśnienie

PostNapisane: 2 gru 2004, 15:26
przez tomekrvf
Daj mi maila to wyślę obrazki

PostNapisane: 4 gru 2004, 10:33
przez Bugsy
Maila posłałem do Ciebie, niestety odpowiedzi jeszcze nie dostałem – ale nie ma problemu :)

Pojechałem do ASO Mazdy i... nawet na komputer nie wzieli autka. Okazało się, że trzeba było pokręcić taką "śrubką" przy przepustnicy, czy jak to się tam zowie – jak ktoś zainteresowany to mogę zrobić fotę czym trzeba kręcić.

Pozrawiam,
Bugsy

PostNapisane: 4 gru 2004, 22:03
przez Globy
<spoko> ASO nie gryzie. Moze zresetowac sie komp? Grunt, ze juz wszystko OK.

PostNapisane: 5 gru 2004, 18:59
przez Bugsy
Zanim pojechałem do ASO, resetowałem (w moim mniemaniu) kompa – odłączałem akumulator na kilka minut.

Czy jest inny sposób na resetowanie kompa?

PostNapisane: 5 gru 2004, 20:14
przez Globy
Chyba trzeba jeszcze wcisnac hamulec na kilka sekund. Procedura byla juz opisana na forum.

PostNapisane: 17 gru 2004, 01:11
przez Bugsy
Dzięki za info... będę szukał tej procedurki... ale teraz już muszę mykać spać... jutro ciężki dzień się zapowiada... :(

PostNapisane: 17 gru 2004, 15:43
przez b2
czy ja też mogę dostać obrazki na maila?