Strona 1 z 1

Krztuszenie na zimnym silniku, przy ok 3000 obr.

PostNapisane: 27 lis 2008, 15:31
przez Mev
Witam,
Mam od jakiegoś czasu następujący problem – gdy silnik jest zimny (np. pierwsze odpalenie z rana po nocy stania), i gwałtowniejszym dodaniu gazu podczas jazdy (np. na 2 biegu), gdy silnik wchodzi w okolice 3000 obr. odczuwam jak by spadek mocy i krztuszenie się silnika, gdy silnik jest ciepły wszystko jest OK, nie ma żadnych problemów.

Nawet gdy jest zimny, odpala "na dotyk" przy delikatnym dodawaniu gazu również problem nie występuje (albo występuje tak delikatnie, że nie zwracałem uwagi).

Oczywiście wiem, że zimne auto trzeba "oszczędzać", ale dzisiaj musiałem z rana auto wyprzedzić jak był jeszcze zimny i przyznam, że "trochę" się spociłem jak w połowie manewru poczułem, ze to coś nie jedzie tak jak powinno... :|

Co może być przyczyną takiego zachowania? Przyznam, że świecą należała by się już wymiana – to może być ich wina?

Aha – auto stało kilka h dzisiaj i znowu ostygło, wskazówka temperatury poniżej skali i... wszystko jest OK – czyli przy pierwszym odpalaniu po dłuższym postoju w zimnie się dzieje to co się dzieje...

PostNapisane: 27 lis 2008, 18:02
przez Hazu
Przeczyść kopółke rozdzielacza zapłonu.

PostNapisane: 27 lis 2008, 23:22
przez Koniol & Pati
Witaj!Sprawdz świece, ewentualnie kable WN!Prawdopodobnie to jest przyczyną ale niewykluczone ze kopułke moze wystarczy przeczyscic jak to opisał kolego powyżej

PostNapisane: 28 lis 2008, 20:42
przez Grześ
Może to raczej paliwo o sporej zawartośći H2O. Świece sporo wytrzymują i jakby one były winne to na ciepłym też byłby problem. Ale kable nie lubią wilgoci więc może ranna rosa już im dokucza.

PostNapisane: 28 lis 2008, 22:47
przez Mev
Tankuję tylko na Shellu i BP – nie ma to znaczenia dla tego efektu :)

PostNapisane: 29 lis 2008, 09:31
przez Hazu
Mev sprawdziełeś kopółkę?

PostNapisane: 29 lis 2008, 14:42
przez Mev
Hazu napisał(a):Mev sprawdziełeś kopółkę?

W tygodniu się za to wezmę, nie mam czasu :(

PostNapisane: 29 lis 2008, 14:57
przez DymeK
chyba zeby tam sie dostac trzeba caly dolot sciagnac

PostNapisane: 29 lis 2008, 17:48
przez Hazu
Yhy.

PostNapisane: 29 lis 2008, 23:12
przez Yarick
Mev , mam to samo i ostatnio jak z roboty jechłem miałem to samo , nieźle się spociłem :P namierzam co to – prwdopodobnie świecę jak będę wiedział dam znać
Pozdróófka serdeczne

PostNapisane: 29 lis 2008, 23:23
przez Beny
przerobilem troche krztuszen dlawien i kichniec w mojej Vce :] obstawiam kable ;) kopulke profilaktycznie nie zaszkodzi przeczyscic.

PostNapisane: 1 gru 2008, 20:51
przez krzysiekkk
Witam również mam takie same objawy wymieniłem przewody wysokiego napięcia(NGK) świece(NGK) kopułkę oraz palec. Problem jednak nie znikną :( choć samochód jest jakby bardziej żwawy. :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 1 gru 2008, 23:57
przez skora_pl
A mój Xedos 6 1,6 16V robi coś podobnego – tylko jak jest zimny.
Na zimnym silniku jeśli jadę na niskich obrotach (do 3000) wszystko jest OK, ale jak przekroczę 3000 obrotów silnik tak jakby się zalewał, gaśnie i nie można go już odpalić. Odpalić idzie po jakimś czasie :( Świece, przewody, przepływka, przepustnica – już wymienione. Teraz spróbuję cewkę, ale jak nie pomoże to już nie wiem :(

skora

PostNapisane: 3 gru 2008, 11:59
przez delarossa
u mn ie podobnie się ksztusi jak podepnę przepływomierz, dlatego narazie jeżdżę na odpiętym..

PostNapisane: 11 gru 2008, 16:55
przez Siw-y
Ja ostatnio zauważyłem, że i u mnie się krztusi na zimnym w przedziale ok 2-3 kRPM przewody, świece, kopułkę i palec wymieniłem jakiś czas temu, więc raczej nie są temu winne, może to przez wodę w paliwie, ale to się okaże za jakieś 100 km bo dopiero wczoraj zalałem "water remover" STP

Macie jakieś inne pomysły co to może być?

PostNapisane: 18 gru 2008, 10:24
przez arni0000
Panowie ja mam podobny problem tylko u mnie szarpie. Jest to szczególnie odczuwalne na gazie, ale występuje również na benzynie jak jadę powoli na 1,2 bieg w korku to skokami do przodu, a jak puszczę gaz i nagle nacisnę to też jest szarpnięcie. Nowa kopułka, palec, świece, kable gaz po regulacji filtry nowe został tylko filtr powietrza do sprawdzenia. Może miał ktoś podobny problem.

PostNapisane: 18 gru 2008, 11:54
przez Barthek
Mev napisał(a):W tygodniu się za to wezmę, nie mam czasu

I jak tam Mev pomogło ?

PostNapisane: 18 gru 2008, 13:50
przez Siw-y
Siw-y napisał(a):Ja ostatnio zauważyłem, że i u mnie się krztusi na zimnym w przedziale ok 2-3 kRPM przewody, świece, kopułkę i palec wymieniłem jakiś czas temu, więc raczej nie są temu winne, może to przez wodę w paliwie, ale to się okaże za jakieś 100 km bo dopiero wczoraj zalałem "water remover" STP

Macie jakieś inne pomysły co to może być?

i <dupa> nic się nie zmieniło, najgorsze jest to, że dopóki się całkowicie nie ugrzeje (czyli przez jakieś 8 km) to powyżej 2kRPM praktycznie nie przyspiesza i szarpie :|