Strona 1 z 5

Nie włącza sie wentylator.

PostNapisane: 7 wrz 2005, 19:26
przez p4y
witam:)
prosze o szybkie podaniemi gdzie znajduje sie czujnik temperatury w chlodnicy ( nie wiem z ktorej strony go mam szukac) a dokladniej gdzie jest ulokowany i czy moze od spodu trzeba go szukac???? niewlacza mi sie wentylator !!!!!!!!!!!!!!! prosze o szybka odpowiedz


NIEAKTUALNE

PostNapisane: 11 wrz 2005, 18:15
przez tomekrvf
Czujnik temp jest w okolicy korka wlewu płynu chłodzącego pomiędzy głowicami

PostNapisane: 12 wrz 2005, 14:45
przez es
Nie wiem, gdzie xedos ma przekaznik. W mojej sa dwa zaraz za reflektorem. Jeden od chlodnicy, a drugi od dmuchawy. Rok temu upalil mi sie ten od chlodnicy, wczoraj naprawialem instalacje od dmuchawy. Jezeli w xedosie przekaznik tez jest umieszczony w tak beznadziejnym miejscu, to proponuje bardzo dokladnie sprawdzic, czy nie upalily sie styki, ktore troche zle znosza syf z jezdni, sol, ktore pogarszaja kontakt, co e efekcie powoduje upalanie sie konektorow pradowych.

PostNapisane: 16 wrz 2005, 22:13
przez skowal
no wlasnie czy 626 1.8i GE '93 posiada wentylator elektryczczny czy ze sprzeglem ... zapomnialem jak to sie nazywa :) ??

PostNapisane: 17 wrz 2005, 00:18
przez wicekk
visco (wiskoza)
skowal napisał(a):czy 626 1.8i GE '93 posiada wentylator elektryczczny

jest elektryczny.

PostNapisane: 17 wrz 2005, 09:08
przez Sebastian
Ja miałem podobny problem. W moim przypadku rozwiązanie było bardzo proste. Zaśniedziałe styki w kości przelotowej przerwały obwód. Wystarczy zajżeć czy są ciemne lub zaśniedziałe może wyczyszczenie styków coś pomoże. U mnie się udało. :)

PostNapisane: 27 paź 2005, 22:10
przez Ukson
W Xedosie sa 2 wentylatory na chlodnicy. Czy oba zalaczaja sie jednoczesnie?
czy drugi zalacza sie przy jeszcze wyzszych temperaturach? Ja u siebie zawsze
widze ze chodzi tylko jeden (ale specjalnie sie nie przygladam i nie robilem testu).
Temperature mam zawsze w 2/3 skali.

ukson

PostNapisane: 28 paź 2005, 08:41
przez Jaksa
Ukson napisał(a):W Xedosie sa 2 wentylatory na chlodnicy
Są 2 jak jest klima, przy uruchomionej spręzarce pracują oba wiatraki ....

Wentylator chłodnicy nie wyłącza się – problem rozwiązany

PostNapisane: 22 wrz 2008, 11:17
przez Barthek
Cześć, wydaje mi się że coś jest nie tak z układem chłodzenia – a dokładnie z wentylatorem chłodnicy. Otóż po tym jak się włączy to chodzi baaardzo długo – ostatnio specjalnie auto zostawiłem odpalone na dłużej i ani razu się nie wyłączył – po 10min sam zgasiłem auto. Temperatura cały czas jest troszkę ponad połową skali – czyli ok. Czy powodem nie wyłączania się wentylatora może być niesprawny czujnik wentylatora (on chyba odpowiada również za wyłączenie ?) Widziałem na forum, że jest czarny i podłączony blisko korka chłodnicy.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 14:47
przez Hugo
Barthek1983 napisał(a):Czy powodem nie wyłączania się wentylatora może być niesprawny czujnik wentylatora (on chyba odpowiada również za wyłączenie ?)
On lub zapowietrzony układ chłodzenia.Przechodziłem przez to niedawno.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 16:04
przez Barthek
Dzięki Hugo za podpowiedź – chyba czas sprawdzić ten czujnik, bo układ niedwano odpowietrzałem przy okazji zmiany płynu.

PostNapisane: 12 paź 2008, 11:11
przez Barthek
Barthek1983 napisał(a):Widziałem na forum, że jest czarny i podłączony blisko korka chłodnicy

To nie czarny, tylko zielony :) Jestem w trakcie testowania tego czujnika, chłopaki jak sprawdzić czy on poprawnie rozłącza wentylator? Wogóle kluczowe pytanie czy ten czyjnik znajduje się przy korku chłodnicy, ponieważ wyczytałem na forum, że jest on na termostacie.
Ostatnio właśnie jak się załączył wentylator zdjąłem wtyczkę z tego czyjnika przy chłodnicy i wentylator jeszcze szybciej się rozkręcił – czy to normalne? Czy jak ściągnę wtyczkę przed załączeniem się wentylatora to wentylator załączy się?
Wogóle to zauważyłem taką dziwną prawidłowość – jeśl zapalę auto i zostawię go na postoju, to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury ładnie wentylator załącza się powiedzmy na około minutę jedną – dwie i się wyłącza. Ale kiedy jadę w trasie to potrafi się załączyć i sobie tako chodzi i chodzi, zatrzymam się i się nie wyłączy. Dziwne to jest bo z jakiej paki załącza się na trasie nawet zimą przy bardzo niskich temperaturach...
Jednemu użytkownikowi pomogła wymiana pompy wody w innym modelu Mazdy, ale nie wiem czy to może być przyczyną i jak sprawdzić taką pompę – chciałbym tego uniknąć?
Coś czuję, że czeka mnie wizyta u dobrego elektromechanika a z tymi jak na lekarstwo...
Podsumowując mogą być na razie 3 przyczyny:
– czujnik z zieloną wtyczką przy korku chłodnicy
– termostat (czujnik na nim – czy wogóle jest tam czujnik?)
– pompa wody (oby nie)
Please help me :)

PostNapisane: 13 paź 2008, 16:53
przez qbass
Czujnik znajduje się przy wlewie płynu do silnika.

Barthek1983 napisał(a):– termostat (czujnik na nim – czy wogóle jest tam czujnik?)


Barthek1983 napisał(a): jak sprawdzić taką pompę

Jeśli nie cieknie, to powinna być OK. Teoretycznie mógł się ukręcić w niej wirnk, lecz watpię.

Jaki masz korek przy silniku? Ma być bez zaworka (inny niż przy chłodnicy).

PostNapisane: 14 paź 2008, 08:05
przez Barthek
Dzięki qbass za podpowiedź, ale zacytowałeś termostat i nie wiem czy tez jest na nim czujnik czy termostat sam w sobie może być przyczyną?

PostNapisane: 14 paź 2008, 09:16
przez qbass
Kurcze, wcięło kawałek tekstu. Napisałem, że na termostacie nie ma żadnego czujnika, ale możliwe, że termostat jest zacięty.

PostNapisane: 14 paź 2008, 09:35
przez Barthek
Dzięki raz jeszcze qbass, sprawdzę to – albo raczej mechanik :) PS. Gdzie szukać termostatu?

PostNapisane: 14 paź 2008, 09:39
przez qbass
Praktycznie obok rozrusznika wychodzi z silnika aluminiowa rurka. W niej masz termostat.
Odkręcasz 2 śruby pokrywki i masz termostat na wierzchu.

PostNapisane: 17 lis 2008, 20:49
przez Barthek
qbass napisał(a):Odkręcasz 2 śruby pokrywki i masz termostat na wierzchu

Wymieniłem czujnik wentylatora i było bez zmian, dalej wymieniłem termostat i chyba pomogło;) (Dzięki qbass) Dam znać za tydzień jak wyjdzie w praniu ;)

Włączający się wentylator chłodnicy

PostNapisane: 8 gru 2009, 09:17
przez KyRy
Po przejechaniu około 10 kilometrów (w tym z 4km po mieście) włącza mi się wentylator chłodnicy.
Jest to normalne? U Was też coś takiego się dzieje?
Temperatura ciągle utrzymuje się na swoim poziomie czyli troszkę ponad połowę skali. Ostatnio wymieniłem ciśnieniowy korek chłodnicy na nowy ale przed wymianą działo się to samo.
Zauważyłem też, że w trakcie stygnięcia silnika zasysa (ściska) mi wąż od chłodnicy. Z tego co czytałem na forum to jest to normalne zjawisko. Prawda? Na ciepłym, odpalonym silniku wąż jest twardy.

Edit by MazDarek – Łączę z podobnym tematem.

PostNapisane: 8 gru 2009, 09:29
przez Barthek
Cześć, na forum już zakładałem taki temat.
Podam odpowiedź na tacy – do wymiany termostat. Koniec tematu :)