Barthek1983 napisał(a):Widziałem na forum, że jest czarny i podłączony blisko korka chłodnicy
To nie czarny, tylko zielony

Jestem w trakcie testowania tego czujnika, chłopaki jak sprawdzić czy on poprawnie rozłącza wentylator? Wogóle kluczowe pytanie czy ten czyjnik znajduje się przy korku chłodnicy, ponieważ wyczytałem na forum, że jest on na termostacie.
Ostatnio właśnie jak się załączył wentylator zdjąłem wtyczkę z tego czyjnika przy chłodnicy i wentylator jeszcze szybciej się rozkręcił – czy to normalne? Czy jak ściągnę wtyczkę przed załączeniem się wentylatora to wentylator załączy się?
Wogóle to zauważyłem taką dziwną prawidłowość – jeśl zapalę auto i zostawię go na postoju, to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury ładnie wentylator załącza się powiedzmy na około minutę jedną – dwie i się wyłącza. Ale kiedy jadę w trasie to potrafi się załączyć i sobie tako chodzi i chodzi, zatrzymam się i się nie wyłączy. Dziwne to jest bo z jakiej paki załącza się na trasie nawet zimą przy bardzo niskich temperaturach...
Jednemu użytkownikowi pomogła wymiana pompy wody w innym modelu Mazdy, ale nie wiem czy to może być przyczyną i jak sprawdzić taką pompę – chciałbym tego uniknąć?
Coś czuję, że czeka mnie wizyta u dobrego elektromechanika a z tymi jak na lekarstwo...
Podsumowując mogą być na razie 3 przyczyny:
– czujnik z zieloną wtyczką przy korku chłodnicy
– termostat (czujnik na nim – czy wogóle jest tam czujnik?)
– pompa wody (oby nie)
Please help me
