Nie włącza sie wentylator.

Postprzez ROMAN-R87 » 8 gru 2009, 10:25

i wymien go zanim szlag trafi chlodnice lub uszczelke pod glowica.TERMOSTAT LUBI SIE ZAWIESZAC W POZYCJI ZAMKNIETEJ!!
Pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez KyRy » 8 gru 2009, 13:39

Cześć, na forum już zakładałem taki temat.
Podam odpowiedź na tacy – do wymiany termostat. Koniec tematu

znalazłem ten temat ;)
ok, w takim razie wymienię termostat i zobaczę.

ROMAN-R87 napisał(a):TERMOSTAT LUBI SIE ZAWIESZAC W POZYCJI ZAMKNIETEJ!!

Jakie są tego objawy? Jak to mogę sprawdzić?
Dodam, że chłodnica mi się nagrzewa. Górny wąż się robi ciepły. Dolnego nie sprawdzałem.

A z tym wężem od chłodnicy jest tak jak powinno być? Powinno go zasysać po wyłączeniu silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez KyRy » 8 gru 2009, 21:50

Dzisiaj to samo.
Wróciłem do domu, wjechałem do garażu i włączył się wentylator.
Znowu pokonałem około 10 kilometrów.
Wąż od chłodnicy od strony zbiorniczka wyrównawczego był ciepły i twardy. Natomiast ten dolny wąż od strony termostatu zimny.

Autko trochę ostygło i wykręciłem termostat.
Dolałem brakującego płynu, odpaliłem auto i odrazu zauważyłem, że woda w układzie pracuje. Wcześniej jak odpalałem auto z odkręconymi korkami to było widać jak sobie stoi. Ponadto obydwa węże zrobiły się ciepłe.

Na wyciągnietym termostacie jest podana wartość 82 stopni Celsjusza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez ROMAN-R87 » 9 gru 2009, 10:12

KyRy napisał(a):Na wyciągnietym termostacie jest podana wartość 82 stopni Celsjusza

i taka powinna byc, dobre termostaty sa z TAKATO i cena przystepna (ok 55zl)
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez kriskus » 31 maja 2011, 12:37

Trochę odkurzę.
Jak to jest z tymi wiatrakami? Kiedy kręci się tylko jeden?
Mam wrażenie, że u mnie zawsze włączają się obydwa: przy podwyższonej temperaturze silnika, przy dodaniu gazu w trybie zworkowo-serwisowym i przy załączającej się klimie. Jeszcze chyba nie widziałem, żeby pracował tylko jeden. U innych też tak jest?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez sojer2010 » 9 wrz 2011, 21:28

witam odświeżam temat,dotyczy on głownie temp na wskaźniku otóż jest ponad połowę skali,wtedy auto robi się mułowate...,wymieniłem oba czujniki temp niebieski i czarny do tego nowy termostat,w tym właśnie do końca nie jestem pewny czy go dobrze wsadziłem,ustawiłem go tak samo jak stary termostat, i tu moje główne pytanie co może mieć jeszcze duży wpływ na temp silnika {wskaźnik temp} ?? <co?> bardzo mi zależy żeby to zrobić jak powinno być Pozdro dodam że temp podnosi się ponad polowe bez względu na dynamikę jazdy... :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez sojer2010 » 12 wrz 2011, 13:07

witam kilka dni temu wymieniłem czujnik temp {niebieski} z tego co wiem współpracuje on z chłodnica,przed wymiana wiatrak się załączał odrazu po odpaleniu na zimnym motorze,teraz jest tak ze w ogóle sie nie uruchamia nawet jeśli kreska jest ponad połowa,CZY PO WYMIANIE CZUJNIKA POWINNO SIE USTAWIĆ TPSA ??,tak coś wyczytałem na forum,dodam ze czujnik jest Made in Japan,oba czujniki sa nowe oraz termostat,Proszę o pomoc Pozdrawiam :)


a tak na marginesie w xedosie 1.6 16v z 94 jest 2 czy 3 czujniki temp??
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez turbos87 » 12 wrz 2011, 22:40

Witam , co do ustawiania tpsa to nie, a co do tego ze ci sie teraz nie załacza wentylator to moze przyczyna sa uszkodzone przewody .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2011, 21:24
Posty: 15
Skąd: Radom
Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM

Postprzez Wojtek » 12 wrz 2011, 22:59

witam,
lacze z tematem o problemach z wentylatorem ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sojer2010 » 13 wrz 2011, 07:40

turbos87 napisał(a):Witam , co do ustawiania tpsa to nie, a co do tego ze ci sie teraz nie załacza wentylator to moze przyczyna sa uszkodzone przewody .



mało realne ale,sprawdzi to elektryk,ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

PostTen post został usunięty przez Gość 16 wrz 2011, 19:19.
Powód: OT

Postprzez radar88 » 16 wrz 2011, 19:06

sojer2010 napisał(a):witam kilka dni temu wymieniłem czujnik temp {niebieski} z tego co wiem współpracuje on z chłodnica,przed wymiana wiatrak się załączał odrazu po odpaleniu na zimnym motorze,teraz jest tak ze w ogóle sie nie uruchamia nawet jeśli kreska jest ponad połowa,CZY PO WYMIANIE CZUJNIKA POWINNO SIE USTAWIĆ TPSA ??,tak coś wyczytałem na forum,dodam ze czujnik jest Made in Japan,oba czujniki sa nowe oraz termostat,Proszę o pomoc Pozdrawiam :)


Zacznijmy może od tego: czemu uruchamiał Ci się wiatrak na zimnym silniku ?? :| Przecież wiatrak ma się uruchomić jak temperatura (zależne od czujnika) przekroczy daną temperaturę (94°C – 98°C)

Po wymianie czujnika nie ustawia się TPSA, przecież ingerencja w pracę silnika jest żadna.

Kreska ponad połową – w niektórych modelach kreska pozostaje na środku w niektórych jest ponad połowę i nic się nie dzieje, do póki kreska nie wchodzi na obszar H (HOT) to jest wszystko ok, u mnie w X9 mam ponad połową i auto się nie gotuje.

Moja rada ponieważ sam tak miałem u siebie w TA : sprawdź czy termostat się w ogóle otwiera, jak sprawdzić: Odpal silnik, niech pracuje tak aby dostał temperatury, złap za dolny wąż od chłodnicy jak jest zimny/letni to termostat się nie otwiera, jak ciepły to wszystko ok, pamiętajmy że nowe rzeczy czasami są uszkodzone.
Drugie primo: jeżeli auto sprawdzasz na postoju to pamiętaj że wentylator się nie załączy od razu jak tylko wskazówka wejdzie w połowę wskaźnika, pamiętaj że masz mały obieg, który pracuje przez cały czas, dopiero po pracy silnika ok 10-15minut może się załączyć wentylator na postoju, znam to z autopsji mojego auta.
Moim zdaniem wszystko jest jak najbardziej w porządku, lecz sprawdź dla swojego spokoju ;)

Jeżeli wąż na dole jest gorący i temperatura nie wychodzi na górny poziom to nie masz się czym martwić, gorzej jak by wchodziła to oznaka że coś jest nie tak.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sojer2010 » 20 wrz 2011, 18:11

radar88 wiesz co już nie mam sił :( poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary ??
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez Wojtek » 20 wrz 2011, 18:16

sojer2010 napisał(a):poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary

a sprawdzales w dziale Baza Wiedzy – polecane warsztaty?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sojer2010 » 20 wrz 2011, 18:19

67igor1 napisał(a):
sojer2010 napisał(a):poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary

a sprawdzales w dziale Baza Wiedzy – polecane warsztaty?





nie,już :) to robię dziękuje
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez sojer2010 » 20 wrz 2011, 18:27

sojer2010 napisał(a):
67igor1 napisał(a):
sojer2010 napisał(a):poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary

a sprawdzales w dziale Baza Wiedzy – polecane warsztaty?
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez Wojtek » 20 wrz 2011, 18:29

oj tam, oj tam... pomylilem sie ;)
sprawdz tutaj:

viewforum.php?f=101
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radar88 » 20 wrz 2011, 20:34

sojer2010 napisał(a):radar88 wiesz co już nie mam sił :( poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary ??

Niestety nie znam a do mnie masz zaaaa daleko bo by dzień poświęcił i by zrobił ;) Z resztą tak jak pisałem to można samemu zrobić, to jest naprawdę proste.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sojer2010 » 21 wrz 2011, 16:30

ehhh podłączyłem wiatrak na krótko do akumulatora, i co? temp dalej tak samo rośnie,mimo ze wiatrak w czasie jazdy cały czas pracuje,wiem na pewno że termostat się otwiera oba węzę są twarde i ciepłe, grzanie w aucie jest,obroty nie falują wszystko gra i buczy,tylko dlaczego się nie włącza wiatrak :(odłączyłem czarny czujnik{od wentyla} wiatrak się kręcił

Edit:

radar88 napisał(a):
sojer2010 napisał(a):radar88 wiesz co już nie mam sił :( poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary ??

Niestety nie znam a do mnie masz zaaaa daleko bo by dzień poświęcił i by zrobił ;) Z resztą tak jak pisałem to można samemu zrobić, to jest naprawdę proste.



no trochę daleko, naprawdę prosto zrobić ale co dokładnie ?
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

PostTen post został usunięty przez Gość 21 wrz 2011, 18:42.
Powód: post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6