Strona 1 z 1

Podłączenie przewodów podciśnień

PostNapisane: 11 cze 2008, 08:22
przez Barthek
Witam,
Mam ogromna prośbę, aby ktoś w swoim ( sprawnym :D ) Xedosie zrobił fotki jak idą wężyki od podciśnień. Widziałem schemat, ale chciałbym zobaczyć fotki jak to powinno wyglądać.
Z góry dzięki :)

PostNapisane: 11 cze 2008, 10:16
przez Soluks
szczerze to na fotkach za dużo nie zobaczysz bo te weżyki idą w takich miejscach że aparat tego nie uchwyci – weź schemat do ręki i weżyk po wężyku prześwietlaj ( tez za bardzo nie wiedziałem jak powiązać schemat z realem ale po wnikliwych studiach;) udało mi się do wszystkiego dojść – miałem dwa weżyki pozamieniane

PostNapisane: 11 cze 2008, 10:54
przez Barthek
No właśnie Soluks, jak zobaczyłem schemat i porównałem z tym co widzę na żywo to ni cholery nie widzę podobieństwa :) Spróbuje trochę postudiować, bo chyba nikomu nie chce się zdejmować dolot aż do przepustnicy i nurkować pod auto żeby strzelić fotki :D Ale jeśli ktoś będzie mógł mi pomóc będę po stokroć wdzięczny :)

PostNapisane: 11 cze 2008, 13:28
przez Soluks
ja sobie wymazywałem z kartki weżyki które już sprawdziłem i w ten sposób nawet szybko mi poszło ( aha nie próbuj sciągac weżyka miedzy kolektorami dolotowymi z lewej ( od rozrządu) strony silnika bo u mnie odrazu pekł, od temperatury zrobił się kruchy, musiałem kolektor sciągac i go wymienić na szcześci miałem taki drugi wiec bez "problemów" było a chcialem tylko sprawdzić czy jak dmuchne w jeden to czy tam poleci <lol> także tam napewno nie ściągaj zostaw jak jest ( inaczej nie może iść)

PostNapisane: 11 cze 2008, 21:21
przez zielusX6
witam. tak w temacie chciałbym Was spytac o jedna rzecz. chodzi mi o te wezyki. lacza sie one z takimi dwoma dziwnymi dzwigniami z tylu dolotu. co to jest? i jak to powinno sprawnie dzialac? mam taki problem ze wczesniej ta dzwigienka z lewej zalaczala sie po pewnych obrotach a teraz nie. <killer> szkoda ze nie mam zdjec ale moze wiecie o co mi chodzi pozdrawiam.

PostNapisane: 11 cze 2008, 21:22
przez zielusX6
witam. tak w temacie chciałbym Was spytac o jedna rzecz. chodzi mi o te wezyki. lacza sie one z takimi dwoma dziwnymi dzwigniami z tylu dolotu. co to jest? i jak to powinno sprawnie dzialac? mam taki problem ze wczesniej ta dzwigienka z lewej zalaczala sie po pewnych obrotach a teraz nie. <killer> szkoda ze nie mam zdjec ale moze wiecie o co mi chodzi pozdrawiam.

PostNapisane: 11 cze 2008, 21:50
przez Wodzu
zielusX6 napisał(a):lewej zalaczala sie po pewnych obrotach a teraz nie.

Doładowanie dynamiczne padło "VRIS" czesta przypadlosc naprawa poszukaj na forum byl taki temat

PostNapisane: 11 cze 2008, 22:57
przez waldii
Wodzu napisał(a):Doładowanie dynamiczne padło "VRIS" czesta przypadlosc naprawa poszukaj na forum byl taki temat

niestety lub na szczescie w silnikach KF VRISy chodza idealnie i nie ma z nimi problemow.Chociaz u mnie pierwszy padl ale po skasowaniu bledow jest malinka(byly 16 i 24)

PostNapisane: 11 cze 2008, 23:16
przez zielusX6
a kto moze mi sie zabrac za te bledy i je skasowac?? stalowa wola i okolice ewentualnie lublin dzieki za wskazówki waldii

PostNapisane: 11 cze 2008, 23:22
przez waldii
zielusX6 napisał(a):a kto moze mi sie zabrac za te bledy i je skasowac??

sam skasuj.Kluczyk dziesiatka,odkrecasz minusowa kleme z akumulatora,wciskasz pedal hamulca na ok.10sek. zakladasz kleme i jazdaaaaa ;)

a bledy najpierw odczytaj tak
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

PostNapisane: 11 cze 2008, 23:32
przez zielusX6
dzieki wielkie jutro próba pozdrawiam

PostNapisane: 11 cze 2008, 23:33
przez zielusX6
dzieki wielkie jutro próba pozdrawiam

PostNapisane: 11 cze 2008, 23:43
przez waldii
zielusX6 napisał(a):jutro próba

no to powodzenia.Odczytaj bledy,skasuj je i po kilku dnach jeszcze raz sprawdz czy wrocily ew.bledy

PostNapisane: 12 cze 2008, 18:48
przez zielusX6
no jestem po próbie skasowania błedow i nic. dalej nie dziala. gdzie jeszcze szukac przyczyny??

PostNapisane: 12 cze 2008, 18:48
przez zielusX6
no jestem po próbie skasowania błedow i nic. dalej nie dziala. gdzie jeszcze szukac przyczyny??

PostNapisane: 14 cze 2008, 23:08
przez Yarick
możesz to sprawdzić: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ie%F1+vris najszybciej idzie we dwóch , schemat od 2,5 KL ale to to samo. :]

PostNapisane: 16 cze 2008, 08:53
przez Barthek
Niestety dalej nie umiem za bardzo się połapać, który wężyk powinien iść w które miejsce.
Patrzyłem na schemat i na przewody i tak chyba z 20 razy :) ale nic z tego. Tak się zastanawiam czy jest na forum może jakiś kolega, który mieszka w okolicach pomiędzy Częstochową a Opolem, który mógłby mi na żywo pomóc – będę bardzo zobowiązany ;)
Druga opcja to czy ktoś ma może fotki wszystkich tych VRIS-ów, solenoidów oraz innych zaworków ze schematu, będzie mi dużo łatwiej – albo jakiś opis jak wyglądają i w którym są dokładnie miejscu, bo schemat schematem a rzeczywisty opis swoją drogą :)

Obrazek

PostNapisane: 18 cze 2008, 08:29
przez Barthek
Koledzy proszę, pomóżcie mi zdiagnozować czy jakiś wężyk powinien być naciągnięty na ten obrysowany na biało kruciec. Pierwsze zdjęcie jest z bliska, drugie z większej odległości, na którym widać w którym on jest miejscu (po prawej stronie zdjęcia dalej jest przepustnica).
Z góry sorki za słaba jakość zdjęć z telefonu, ale obiektyw na aparacie który mam nie pozwala zrobić tak blisko zdjęcia.

Obrazek

Obrazek