Strona 1 z 1

Za dużo oleju w śilniku czy moga byc jakies problemy

PostNapisane: 25 maja 2008, 21:39
przez DymeK
Witam po wymianie oleju nalali mi di xedosa 5,3 litra oleju a w instrukcji wyczytałem ze wchodzi 4 l i na bagnecie tez stan jest ponad full czy mogą być przez to jakieś problemy bo mam jakieś 1,5 litra za dozo oleju

PostNapisane: 25 maja 2008, 21:57
przez waldii
Korbowody moga walic o lustro oleju oraz olej najprawdopodobniej wyleci Ci uszczelniaczami na wale.Najlepiej zlac nadmiar.

PostNapisane: 25 maja 2008, 22:37
przez qbass
Dokładnie. Zlej nadmiar oleju, bo mogą wyniknąć niezłe jaja ;)
Nie kopci z wydechu?

PostNapisane: 26 maja 2008, 17:44
przez Pawlo75
Spore różnice ilości olejów w tych silnikach. U mnie do 1.8 zmieściły się 3l :|

PostNapisane: 27 maja 2008, 06:43
przez DymeK
ok nadmiar zlikwidowany jescze mam pytanko ile jest oleju na bagnecie miedzy low a full

PostNapisane: 27 maja 2008, 07:25
przez ram
Pawlo75 napisał(a):Spore różnice ilości olejów w tych silnikach. U mnie do 1.8 zmieściły się 3l :|
Bo to jest V6. Do 1.8 wchodzi 3,5 l z filtrem. Ja mam co prawda nowszy,, ale chyba ilośc oleju pozostała bez zmian.

PostNapisane: 27 maja 2008, 08:02
przez Bartek.
DymeK napisał(a):ok nadmiar zlikwidowany jescze mam pytanko ile jest oleju na bagnecie miedzy low a full
– Około 1L

PostNapisane: 27 maja 2008, 13:28
przez majkes
ja na bagnecie między full i low mam 0,8l napisane, ale ja mam 1.6 silnik

PostNapisane: 28 maja 2008, 22:24
przez Ozzy
0,9 l. dokładnie tyle (V6)

PostNapisane: 29 maja 2008, 00:35
przez smasherbit
Zlej jak najszybciej...usterki z powodu nadmiaru oleju:
1. Nagar na cylindrach
2. Dostawanie się oleju do komory spalania (nagar na świecach, zaworach)
3. Złe chłodzenie korbowodu
4. Wycieki z zmieringów
5. Zbyt wysokie ciśnienie w odmie co może spowodować wycieki przez uszczelki

To tak po krótce...co do nagaru to zbiera sie szybko i w następstwie powoduje problemy z uszczelnieniem komory spalania i nieprawidłowym filmem oleju co może spowodować zawieszanie sie pierscieni na tłokach.