O stukających V'kach było milion topiców jednak mimo to nie umiem postawić diagnozy. Poniżej filmiki, które mniej więcej oddają właściwe dźwięki.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Skłaniam się ku zaworom, może popękały sprężynki. Napinacz sprawdzałem, rolki jak nowe. Po głowie chodzą myśli czy to czasem nie panewka, czy popękane pierścienie ? Zaczęło stukać ot tak nagle.
1. Sprawdzane świece – wszystkie identycznie wyglądają.
2. Odłączałem każdy cylinder z osobna. Wykręcałem świecę celem obniżenia kompresji. Niestety pukanie na 5 garach we wszystkich konfiguracjach nie ustępuje.
3. Osłuchiwane gołym uchem, przez drewniany klocek, gdzie nie przyłożysz ucha tam słychać. Tak się diabelstwo niesie, po całym silniku.
4. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły
5. Jeśli położyć dłoń na pokrywie zaworów czuć jakby coś gdzieś w coś pukało
Nim zacznę rozbierać na drobne mam nadzieję, że może doświadczeni w k-series spotkali się z takim dokładnie łomotem silnika i podpowiedzą cóż to może być. Jak wiadomo zdejmowanie głowic w k-series trochę kosztuje (2 uszczelki, planowanie itd.)
No Panowie, wytężcie słuch, wiosna blisko muszę czymś na zlot przyjechać
