Przeciekający uszczelniacz [jaki?] wału korbowego a szarpanie sprzęgła

Postprzez Woyt4s » 24 kwi 2008, 13:21

Mam następujący problem i juz sam nie wiem co może być przyczyną..
Od jakiegoś czasu przecieka mi uszczelniacz [jaki?] wału korbowego.. znajomy mechanik mówił że narazie mozna jeździć z tym, kontrolować olej, a przy wymianie sprzęgła się zrobi za jednym zamachem.

Problem tylko polega na tym, że ostatnio przy gorącym silniku, podczas ruszania (i tylko podczas ruszania) STRASZNIE mi szarpie samochodem (jest to mniej odczuwalne przy gwałtownym starcie). Jazda w korkach przy ciągłym ruszaniu, jak również na półsprzęgle jest baaaardzo uciążliwa. Natomiast podkreślam że fakt ten ma miejsce tylko i wyłącznie gdy silnik jest mocno zagrzany (na zimnym ruszam w ten sam sposób i nie ma najmniejszego problemu).

Długo się zastanawiałem gdzie tkwi kopłot i doszedłem do tego że być może po dłuższej jeździe olej dostaje się do sprzęgła przez ten nieszczęsny uszczelniacz [jaki?].. no ale czy gdyby tarcza była "mokra" to samochód by szarpał czy raczej sprzegło by sie ślizgało ?? Już sam nie wiem.. Poza tym czy to mozliwe żeby w tej sytuacji (dostawania się oleju do skrzyni) problem powstawal tylko na nagrzanym silniku ?

Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo już nie wiem czy brać się za wymianę sprzęgła, czy szukać innej przyczyny..
Ostatnio edytowano 28 kwi 2008, 07:55 przez Woyt4s, łącznie edytowano 3 razy
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez bazakbal » 24 kwi 2008, 14:19

Tech-Man napisał(a):być może po dłuższej jeździe olej dostaje się do sprzęgła przez ten nieszczęsny uszczelniacz [jaki?].. no ale czy gdyby tarcza była "mokra" to samochód by szarpał czy raczej sprzegło by sie ślizgało

raczej by się ślizgało
Tech-Man napisał(a):czy to mozliwe żeby w tej sytuacji (dostawania się oleju do skrzyni) problem powstawal tylko na nagrzanym silniku ?

rozumię, że chodzi ci o dostawanie się oleju do sprzęgła a nie do skrzyni :) raczej powodem szarpania jest coś innego, a na zimnym wydaje się, że szarpie mniej, bo jest na ssaniu
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Hugo » 24 kwi 2008, 15:10

Może również szarpać. Znam to z autopsji.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez MarekS » 24 kwi 2008, 16:01

szarpanie to typowy objaw dla zwichrowanego docisku sprzęgła,trzęsie całą budą.
Może być też tak,że olej z wycieku przedostaje się w niewielkiej ilości do sprzęgła,na tyle małej,że nie rozsmarowuje się na całej powierzchni,co spowodowałoby ślizganie,a rozsmarowuje się jedynie na kawałku,co powoduje szarpanie i daje taki efekt jak zwichrowany docisk.
Myślę tak:lepiej nie będzie.Wyciek będzie się powiększał,szarpanie budą też raczej nie zaniknie.Jeśli Cię stać to wymieniaj komplet sprzęgła i przy okazji uszczelniacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Woyt4s » 25 kwi 2008, 06:08

bazakbal napisał(a):rozumię, że chodzi ci o dostawanie się oleju do sprzęgła a nie do skrzyni

tak oczywiście ;)

Hugo napisał(a):Może również szarpać. Znam to z autopsji.

wczoraj przeprowadziłem magiczny test sprzęgła i ... bez problemu ruszyłem na 5 biegu (z tego co się doczytałem sprzęgło kwalifikuje sie więc do wymiany)

MarekS napisał(a):Jeśli Cię stać to wymieniaj komplet sprzęgła i przy okazji uszczelniacz.

Tak zrobię. Pozostaje mi tylko miec nadzieje że właśnie to jest przyczyną..
Dam znać co i jak wkrótce

Dziękuje bardzo za pomoc
Pozdrawiam
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez Woyt4s » 25 kwi 2008, 06:43

Apropos
bazakbal napisał(a):a na zimnym wydaje się, że szarpie mniej, bo jest na ssaniu

Nie na aż tak zimnym – moge spokojnie jeździć przez kilkadzisiąt dobrych minut i nic się nie dzieje, dopiero po dłuższej jeździe po miescie (przy ciągłym stawaniu i ruszaniu) zaczyna się kłopot..
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez Hazu » 25 kwi 2008, 22:45

Więc nie wyciek jest powodem szarpania tylko ślizgające się sprzegło/tarcza która po nagrzaniu się "wichruje"
A jaki przebieg ma ten twój samochód bo nie pamiętam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Woyt4s » 28 kwi 2008, 07:52

Sorry nie było mnie kilka dni :D

Hazu napisał(a):która po nagrzaniu się "wichruje"

O to mi właśnie chodziło. Bo już nie wiedziałem jak sobie wytłumaczyc to że na zimnym silniku działa ok a na rozgrzanym nie.

Hazu napisał(a):A jaki przebieg ma ten twój samochód bo nie pamiętam?

172

A tak wogóle mniej więcej co ile wymienia sie sprzęgło ?
Ostatnio edytowano 28 kwi 2008, 10:39 przez Woyt4s, łącznie edytowano 1 raz
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez MarekS » 28 kwi 2008, 08:21

no tak mniej więcej na 172 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Woyt4s » 28 kwi 2008, 10:40

hehe.. czyli u mnie pewnie ori siedzi jeszcze :]
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez MarekS » 29 kwi 2008, 21:04

ja mam prześmigane 180 kkm i jeszcze ori jest.Objawów zbliżającego się końca jeszcze nie ma.
Jak będziesz zmieniał to pamiętaj żeby przesmarować łożysko igiełkowe w kole zamachowym.To te ,w które wchodzi wałek sprzęgłowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Hazu » 29 kwi 2008, 22:38

MarekS napisał(a):ja mam prześmigane 180 kkm i jeszcze ori jest.Objawów zbliżającego się końca jeszcze nie ma.

No cóż u mnie jest 220 przejechane i sprzęgło oraz przeguby oryginalne w bez żadnych oznak końca.
poza tym wycieków z silnika też absolutnie niema.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Woyt4s » 30 kwi 2008, 20:31

No cóż Panowie – dzisiaj odebrałem swoja Mazdeczkę <jupi> ..dostała nowe sprzęgiełko AISIN + wymienione uszczelniacze. Prawie 1000 zł w plecy ale warto było. Jazda bez porównania – teraz to prawdziwa przyjemność :D
Więc jak się okazuje sprzęgło było właśnie powodem mojego szarpania. Dziś z konieczności dość długi czas pojeździłem w lubelskich korkach i nie było najmniejszych problemów.. rewelacja

MarekS napisał(a):Jak będziesz zmieniał to pamiętaj żeby przesmarować łożysko igiełkowe w kole zamachowym.To te ,w które wchodzi wałek sprzęgłowy.

Sprzegiełko nie było wymieniane przeze mnie, ale jestem pewien że czynność ta nie została pominięta ;) Madzia była w dobrych rękach :D

Hazu napisał(a):sprzęgło oraz przeguby oryginalne w bez żadnych oznak końca

No nie mów że wyjmowałeś skrzynie żeby sprawdzić sprawdzić czy sprzęgło masz ori ;)

Hazu napisał(a):wycieków z silnika też absolutnie niema

U mnie tez juz nie ma :P :P :P a wszystko ładnie umyte, pachnie nowością hahaha
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez bazakbal » 30 kwi 2008, 20:57

Tech-Man napisał(a):Hazu napisał:
sprzęgło oraz przeguby oryginalne w bez żadnych oznak końca

No nie mów że wyjmowałeś skrzynie żeby sprawdzić sprawdzić czy sprzęgło masz ori

dokładnie o tym samym pomyślałem :)
ile dałeś za samą wymianę sprzęgła?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Hazu » 30 kwi 2008, 21:24

No nie, 100% pewności nie można mieć nigdy.
kupiłem samochód gdy miał 170 000 przebiegu
sprzęgło skrzypiało przy wciskaniu (jakby było wymieniane to nie skrzypiało by)
po przesmarowaniu wałka sprzęgłowego przestało skrzypiec
i chodzi bez problemów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Woyt4s » 1 maja 2008, 06:27

bazakbal napisał(a):ile dałeś za samą wymianę sprzęgła?

300 zł choć do V6 troche więcej by wyszło (przynajmniej tam gdzie ja robiłem).. generalnie sporo roboty jest przy tym..

Hazu napisał(a):100% pewności nie można mieć nigdy

Można <faja> , wyjmujesz skrzynkę "w wolnej chwili" i masz pewność hahaha hahaha hahaha
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez Hazu » 1 maja 2008, 07:47

Tech-Man napisał(a):300 zł choć do V6 troche więcej by wyszło (przynajmniej tam gdzie ja robiłem).. generalnie sporo roboty jest przy tym..


Trzeba wymować silnik czy od dołu to da się zrobić?
bo jeśli od dołu to to powinna być ta sama robota

Pytałeś ile kosztować może wymiana do w v-ce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Widelec » 1 maja 2008, 10:50

trzeba rozpiąć trochę pod silnikiem. dostęp ogólnie średnio ciekawy... ja jestem umówiony na wtorek rano na wymianę kompletnego sprzęgła, uszczelniaczy półosi i uszczelniacza wału – wstępnie robocizna to 5 stówek... :|
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 23:09 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Woyt4s » 1 maja 2008, 14:10

Hazu napisał(a):Trzeba wymować silnik czy od dołu to da się zrobić?

hmm u mnie robili od dołu <faja>

Hazu napisał(a):Pytałeś ile kosztować może wymiana do w v-ce

Nie pytałem ale napewno więcej. Moge zapodać Ci numer do tego zakładu.. zapytasz :)
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez sylwo » 8 wrz 2010, 22:07

Stare posty ale problem się nie starzeje:)
Witam:P
Mam podobny problem tyle, że ... po wymianie sprzęgła na nowe :|
Do wymiany doszło ponieważ jak już ktoś wyżej wspomniał tarcza sprzęgła była zużyta i "falowała" po zagrzaniu się.
Teraz szarpanie jest zdecydowanie inne niż wcześniej – występuje tylko na pół sprzęgle i ma większą częstotliwość oraz nie jest tak gwałtowne.
Wstępnie się umówiłem na poniedziałek z tym samym mechanikiem ale proszę o dzielenie się wiedzą:)
Za wymianę sprzęgła w Vce zapłaciłem łącznie 650pln, silnika wyciągać nie trzeba, jedynie problemem może być tłumik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6